صدور پروانه اشتغال به کار مهندسین به صورت الکترونیک از طریق سامانه سمپاک

طبق ماده ۴ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان، دارندگان مدرک تحصیلی کارشناسی و مقاطع بالاتر در هر یک از رشته‌های اصلی یا مرتبط با توجه به مدارک تحصیلی، سوابق کار و تجربه در یک یا...

علیرضا علیخانی

۸ شهریور ۱۴۰۱

فهرست بندی

طبق ماده ۴ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان، دارندگان مدرک تحصیلی کارشناسی و مقاطع بالاتر در هر یک از رشته‌های اصلی یا مرتبط با توجه به مدارک تحصیلی، سوابق کار و تجربه در یک یا چند زمینه خدمات مهندسی مانند طراحی، محاسبه، نظارت، اجرا، بهره برداری، نگهداری، کنترل و بازرسی امور آزمایشگاهی، مدیریت ساخت و تولید، نصب و آموزش می‌توانند از طریق تقاضای صدور پروانه اشتغال به کار مهندسی درخواست تشخیص صلاحیت کنند.

خلیل محبت خواه، مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران در مصاحبه با اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی از راه اندازی و اجرای سامانه جامع مدیریت پروانه اشتغال به کار مهندسان، معماران تجربی و کاردان‌ها با نام اختصاری سمپاک خبر داد. مرحله اول این طرح با صدور ۴۰۰ پروانه برای مهندسان استان تهران اجرایی شد. از ابتدای سال ۱۴۰۱ متقاضیان صدور پروانه اشتغال به کار مهندسی، اعم از افراد حقیقی و حقوقی که برای اولین بار متقاضی صدور پروانه اشتغال هستند، می‌توانند مدارک و مستندات خود را از طریق درگاه spamak.mrud.ir بارگذاری کنند و بدون مراجعه حضوری به سازمان نظام مهندسی، مراحل صدور پروانه اشتغال را طی کنند. برای آموزش کاربران سازمان نظام مهندسی و کاردانی در این زمینه، با هماهنگی دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان وزارت راه و شهرسازی جلسات آموزشی متعددی به صورت آنلاین و حضوری برگزار شد.

با راه اندازی این سامانه، بارگذاری مدارک بیش از ۴۰۰ پروانه شخص حقیقی انجام شده و مراحل بررسی درخواست‌ها و مدارک و صدور پروانه‌های اشتغال در حال انجام است. تا پایان شهریور سال جاری، سایر درخواست‌ها مانند تمدید یا ارتقاء پروانه اشتغال به کار نیز از طریق همین سامانه قابل پیگیری و انجام است.

آیا این مقاله مفید بود ؟

بله
خیر
ممنون :)

مقالات مرتبط

علت هرز شدن شیرآلات اهرمی و تعمیر آن

دسته‌بندی‌ها

دسته‌بندی‌ها

علت هرز شدن شیرآلات اهرمی و تعمیر آن

دسته‌بندی‌ها

دسته‌بندی‌ها

به اشتراک بگذارید

دسترسی سریع

مشاهده و خرید بهترین وال هنگ های دیواری موجود در سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *