لوله پلیکا چیست؟

امروزه نقش لوله ها و اتصالات در صنعت ساختمانی بسیار مهم شده است. لوله پلیکا همان لوله های pvc هستند که جزو پرکاربردترین لوله های مصرفی در صنعت ساختمان قرار گرفته اند ...

علیرضا علیخانی

۱۱ دی ۱۳۴۸

فهرست بندی

امروزه نقش لوله ها و اتصالات در صنعت ساختمانی بسیار مهم شده است. لوله پلیکا همان لوله های pvc هستند که جزو پرکاربردترین لوله های مصرفی در صنعت ساختمان قرار گرفته اند. لوله پلیکا به رنگ خاکستری یا سفیدرنگ است که از مواد u-pvc تولید می شوند و در سایزها و اندازه های مختلف در بازار موجود است.

این لوله ها مقاومت خوبی در برابر ضربه دارند و بیشتر در بخش آب شرب و فاضلاب های بهداشتی، ساخت ناودان و کابل برق کاربرد دارد. از مزیت های خوب لوله پلیکا این هست که زنگ نمی زند، پوسیده نمی شود، داراری سطح صیقلی است، باکتری در آن رسوب نمی کند، رسانای ضعیفی برای حرارات است و تحمل گرمایی آن خوب است و به عنوان عایق حرارتی جهت استفاده در بخش های تاسیساتی مناسب می باشد. در ادامه به معرفی انواع لوله ها و کاربرد آنها صحبت میکنیم با ما همراه باشید.

 

انواع لوله پلیکا

لوله های یو پی وی سی از نظر کاربرد و موارد استفاده به 3 مدل تقسیم می شوند:

1. لوله پلیکا معمولی یا فشار ضعیف

از این لوله ها بیشتر در بخش تهویه ساختمان و لوله کشی سطح استفاده می شود. عایق خوبی برای صدا نیستند و از مقاومت کمتری نسبت به سایر لوله های پلیکا برخوردار هستند. سایز لوله های فشار ضعیف از 50 تا 125 موجود است.

2. لوله پلیکا فشار متوسط یا نیمه قوی

لوله پلیکا نیمه قوی مقاومت نسبتا خوبی دارند و از آنها در سیستم لوله کشی و فاضلاب ساختمان
استفاده می شود. سایز و ضخامت لوله های فشار نیمه قوی از سایز 40 تا 250 در بازار
موجود است.

3. لوله پلیکای فشار قوی

لوله pvc فشار قوی از لوله های بسیار مستحکم و پرکاربرد محسوب می شود. این لوله ها بیشتر در بخش انتقال با فاصله زیاد، بخش فاضلاب و لوله کشی صنعتی با جم بالای فاضلاب و مواد انتقالی که نیاز به تحمل فشار و مقاومت ضربه بالایی نیاز است کاربرد دارد.

از لوله پلیکا قوی برای عایق و یا روکش کردن لوله های دیگر در بخش هایی که احتمال فشار و صدمه باشد مورد استفاده قرار می گیرد. این لوله ها برای محافظت از کابل های برق، انتقال اسیدها و بازها نیز کاربرد دارند. از سایز 20 تا 400 لوله های پلیکا فشار قوی موجود هستند.

 

لوله پلیکا pvc در کجاها کاربرد دارد؟

  • سیستم تهویه و بخش بردوتی ساختمان و شرکت ها
  • شبکه های آبرسانی و فاضلاب ساختمان
  • در سیستم صنعتی و شهرسازی
  • انتقال فاضلاب شرکت های صنعتی و خانگی
  • حمایت و عایق کابل های برقی و مخابراتی

 

مزایای استفاده از لوله پلیکا (u-pvc) چیست؟

  • اتصال بسیار آسان لوله ها و اتصالات
  • قابلیت بازیافت پذیری و استاندارهای زیست محیطی
  • عدم احتیاج به رنگ زدن در نصب روکار
  • امکان نصب آسان در سقف کاذب و جاهایی که دسترسی به آن مشکل
  • مقاومت بالا در پوسیدگی و عدم زنگ زدی در سیستم های فاضلاب
  • مقاومت بالا در برابر مواد شیمیایی تا دمای 140 درجه
  • مقاوم در برابر اسیدها و نمک ها و خاک مهاجم و خوردگی فلزات
  • دارای وزن سبک و ایمنی بسیار بالا و کاهش وزن لوله
  • دارای قابلیت انعطاف پذیری و تحمل فشار بدون شکستگی
  • مقاوم در برابر ضربه و دارای ضریب اصطکاک پایین
  • عدم بوی نامطبوع و عوض شدن طعم آب

 

معایب لوله پلیکا pvc

  • مقاوم نبودن در برابر حرارت بسیار زیاد
  • مقاومت پایین در مقابل نیروهای خارجی
  • شکننده بودن در مقابل سرما و حساسیت بسیار بالا

 

بهترین برند لوله پلیکا کدام شرکت است؟

بسیاری از شرکت های تولیدی انواع اتصالات و لوله های پلیکا در ایران وجود دارد که با بهره گرفتن از تجهیزات پیشرفته و استفاده از مواد اولیه مرغوب اقدام به تولید و عرضه بهترین لوله های پلیکا نموده اند. اما سه مولفه اصلی برای انتخاب بهترین لوله پلیکا داشتن علامت استاندارد بر روی بدنه، استفاده از مواد اولیه مرغوب توسط ماشین آلات پیشرفته است.

بهترین شرکت های سازنده و برند لوله پلیکا عبارتند از لوله گستر گلپایگان، لوله پلیکا یزد پلیمر، لوله پلیمر گلپایگان و لوله پلیمر یاس است.

 

لوله پلیکا گستر گلپایگان

لوله پی وی سی گلپایگان یکی از باکیفیت ترین و مقرون به صرفه ترین لوله های pvc در ایران است. این محصول در لوله کشی فاضلاب خانگی و شهری، شبکه برق و مخابرات کاربرد دارد.

 

لوله pvc پلیمر گلپایگان

لوله پلیمر گلپایگان جزو محصولات غیررسانا، منعطف، سبک وزن، بهداشتی و قیمت مناسب در بازار است که برای مصارف ساختمانی، صنعتی و کشاورزی کاربرد دارد. لوله پی وی سی پلیمر گلپایگان برای آبرسانی و فاضلاب شهری، سیستم های آبیاری تحت فشار، تهویه، انتقال خطوط برق و مخابرات و لوله های جدار چاه استفاده می شود.

 

لوله پلیکا یزد پلیمر

لوله پلیمر یزد جزو لوله های باکیفیت و استاندارد جهانی و بهداشتی است که قیمت مناسبی دارد. این لوله ها در شبکه آب و فاضلاب شهری و صنعتی، تهویه و عایق کاری کاربرد دارد.

 

لوله پلیمر یاس

لوله های پلیکا در سایز و قطرهای متفاوتی تولید شده و با برندهای مختلفی در بازار موجود می باشد. اگر اطلاعات کافی در مورد سایز لوله، جنس، برند و قیمت برای خرید لوله پلیکا ندارید یا به مشاوره قبل از خرید نیاز دارد می توانید با همکاران و مشاوران ما تماس بگیرید.

لوله پی وی سی یاس از لوله های باکیفیت و خوب بازار قرار دارد. خرید لوله پلیمر یاس برای لوله فاضلاب چسبی، لوله تحت فشار چسبی، لوله ویژه ناودانی و زهکشی، لوله ویژه تهویه و یا لوله های حفاظتی، برق و مخابرات کاربرد دارد.

آیا این مقاله مفید بود ؟

بله
خیر
ممنون :)

مقالات مرتبط

علت هرز شدن شیرآلات اهرمی و تعمیر آن

دسته‌بندی‌ها

دسته‌بندی‌ها

علت هرز شدن شیرآلات اهرمی و تعمیر آن

دسته‌بندی‌ها

دسته‌بندی‌ها

به اشتراک بگذارید

دسترسی سریع

مشاهده و خرید بهترین وال هنگ های دیواری موجود در سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *