مهم‌ترین علت هرز شدن شیر آب اهرمی و راه تعمیر آن

هرز شدن شیر آب اهرمی یکی از رایج‌ترین مشکلات در این محصول به شمار می‌رود. زمانی که شیر آب هرز شود، استفاده از آن نیز عملا غیرممکن شده و این موضوع می‌تواند دشواری‌های بسیاری را ...

ناهید منصوری

۱۸ دی ۱۴۰۲

علت هرز شدن شیرآلات اهرمی و تعمیر آن

فهرست بندی

هرز شدن شیر آب اهرمی یکی از رایج‌ترین مشکلات در این محصول به شمار می‌رود. زمانی که شیر آب هرز شود، استفاده از آن نیز عملا غیرممکن شده و این موضوع می‌تواند دشواری‌های بسیاری را برای کاربرد به همراه داشته باشد.

تعمیر شیر آب هرز شده، اولین گزینه‌ای است که برای حل این مشکل به ذهن خواهد رسید. برای تعمیر شیرهایی که هرز شده‌اند، می‌توان از تعمیرکار متخصص کمک گرفت، اما این کار هزینه‌های بسیاری را به دنبال خواهد داشت؛ به‌جای آن می‌توانید این کار را خودتان در خانه نیز به راحتی انجام دهید. در این مقاله از مجله دکتر تامین علت هرز شدن شیرآلات اهرمی و روش تعمیر آن را به صورت کامل توضیح خواهیم داد.

برای تعمیر شیرهای خراب، اولین قدم آن است که علت هرز شدن شیر آب را پیدا کنید.

علت خراب شدن شیرآلات اهرمی و تعمیر آن

رایج‌ترین دلیل هرز شدن شیر آب چیست؟

هرز شدن شیر آب، به‌خصوص شیرهای اهرمی، می‌تواند به دلایل بسیاری رخ دهد؛ اما مهم‌ترین دلیلی که می‌توان برای خرابی و هرز شدن شیر آب اهرمی بیان کرد، وجود مشکل در کارتریج آن است. شیرهای اهرمی دارای قطعه‌ای به اسم کارتریج هستند و  عملکرد کل شیر، به همین قطعه وابسته است. در صورتی که در این قطعه مشکلی وجود داشته باشد، امکان هرز شدن شیر و عدم کارکرد درست آن، بسیار محتمل خواهد بود.

از بین مشکلات کارتریج شیر آب اهرمی، شل بودن مهره کارتریج را می‌توانیم به عنوان رایج‌ترین دلیل هرز شدن این دسته از شیرها، مطرح کنیم. اگر علت شل شدن شیر اهرمی مربوط به این موضوع باشد، تعمیر و سفت کردن این مهره می‌تواند به‌راحتی مشکل شما را حل کند.

 

دلایل مختلف هرز شدن شیر آب کدامند؟

همان‌طور که پیش‌تر نیز به آن اشاره کردیم، برای هرز شدن شیر آبی قدیمی می‌توان دلایل زیادی را مطرح کرد. از جمله مهم‌ترین دلایلی که منجر به هرز و خراب شدن شیر شما خواهد شد، می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

کارتریج شل بسته شده است.

در صورتی که قطعه کارتریج را شل ببندیم و آن را به‌خوبی در سر جای خود سفت نکنیم، اهرم شیر ما دچار هرز شدگی یا شل شدگی خواهد شد. برای حل این مشکل باید شیر را باز کنیم و مهره کارتریج را مجددا سفت کنیم.

 

کارتریج خراب شده است.

گاهی اوقات به دلیل خرابی کل کارتریج، ممکن است شیر ما دچار شل شدگی شود. برای رفع این مشکل ابتدا باید شیر را باز کنیم و بعد از بررسی شیر، کارتریج آن را تعمیر یا تعویض کنیم.

 

تراشکاری محل قرارگیری کارتریج ایراد دارد.

اگر محل قرارگیری کارتریج شیر از ابعاد این قطعه بزرگ‌تر باشد، بدون شک کارتریج به درست سر جای خود قرار نخواهد گرفت و عملکرد آن نیز دچار مشکل خواهد شد. این ایراد از ساختار شیر بوده و برای رفع آن باید به کلی شیر را تعویض کرد.

 

اهرم شیر سنگین‌تر از حالت استاندارد است.

این مشکل را نیز می‌توان به ساختار شیر ربط داد؛ در صورتی که دسته اهرم شیر شما بیش از اندازه استاندارد سنگین باشد، به مرور زمان موجب بروز خرابی در کارتریج شده و شما را مجبور به تعویض آن خواهد کرد.

علت هرز شدن شیر آب اهرمی و دلایل آن

چگونه مشکل هرز شدن شیر آب را برطرف کنیم؟

اگر می‌پرسید که چگونه واشر شیر آب را عوض کنیم، ما در جواب می‌گوییم که بهترین کار، تعویض کلی کارتریج یا تعمیر این قطعه است. علت هرز شدن شیر آب قدیمی اهرمی، مربوط به کارتریج آن است و برای حل این مشکل به صورت اساسی، لازم است که به این قطعه رسیدگی کنیم.

برای تعمیر کارتریج شیرهای اهرمی و تعمیر شل شدن شیر سینک ظرفشویی، می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • ابتدا از طریق شیرهای پیسوار، ورودی آب را به شیرهای ظرفشویی قطع کنید.
  • اکنون اهرم شیر را بالا برده و آن را روی حالت باز قرار دهید.
  • علامت آب سرد و گرم شیر اهرمی را پیدا کنید و آن را به‌آرامی از روی شیر بردارید.
  • زیر این علامت یک پیچ قرار دارد، این پیچ را باز کنید تا بتوانید به کارتریج دسترسی پیدا کنید.
  • حال می‌توانید دسته شیر اهرمی خود را از جایش خارج کنید.
  • زیر دسته، قطعه‌ای به اسم قالپاق وجود دارد، اکنون این قطعه را نیز از جایش خارج کنید.
  • اکنون شما به کارتریج رسیده‌اید، بر روی این قطعه، مهره‌ای وجود دارد که برای رفع شل شدگی شر، باید آن را سفت کنید.
  • اگر به ابزاری مانند ترک‌متر دسترسی دارید، مهره را به کمک آن سفت کرده و روی فشار 8 تا 12 نیوتون تنظیم کنید.
  • در صورت خرابی مغزی شیر آب یا همان کارتریج، بهتر است که این قطعه را به طور کلی تعویض کنید.
  • اگر کارتریج به کلی خراب بود، مطابق با مراحلی که ذکر شد، کارتریج را نیز از جای خود خارج کرده و با یک قطعه تازه جایگزین کنید.
  • مراحل بالا را به صورت معکوس انجام دهید و تمام قطعات را مجددا سر جای خود ببندید.
  • اکنون شیر دسته اهرمی شما درست شده است و دیگر هرز نخواهد بود.

علت هرز شدن شیر اهرمی و نحوه تعمیر آن

خرید شیرآلات باکیفیت از دکتر تامین

در این مطلب، نگاهی به علت هرز شدن پیچ شیر آب اهرمی داشتیم و راه‌حل تعمیر آن را نیز به شما آموزش دادیم. باز نشدن پیچ شیر اهرمی به دلیل هرز یا شل شدگی، می‌تواند مشکل آزاردهنده‌ای باشد و عملکرد این محصول را به طور کلی برای ما مختل کند. خرید و استفاده از شیرآلات باکیفیت مانند شیرآلات گلپایگان، همیشه بهترین راه برای جلوگیری از چنین مشکلاتی است.

اگر قصد خرید بهترین شیرآلات را از باکیفیت‌ترین برندهای ایرانی دارید، دکتر تامین می‌تواند بهترین گزینه برای شما باشد. شما می‌توانید پرفروش‌ترین محصولات بازار را مشاهده کرده و با پایین‌ترین قیمت از ما خریداری کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر، تنها کافی است که با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

آیا این مقاله مفید بود ؟

بله
خیر
ممنون :)

مقالات مرتبط

دسته‌بندی‌ها

دسته‌بندی‌ها

دسته‌بندی‌ها

دسته‌بندی‌ها

به اشتراک بگذارید

دسترسی سریع

مشاهده و خرید بهترین وال هنگ های دیواری موجود در سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *