کلینیک ساختمانی چیست و چه فعالیتی دارد؟

تا به حال درباره‌ی کلینیک ساختمانی و مزایای آن شنیده‌اید؟ ساخت خانه یا بازسازی آن، هفت‌خوان رستم است. متخصصان این حوزه به‌طور کامل با این مسئله آشنا هستند، اگر شما هم به‌عنوان...

ناهید منصوری

۱۳ اسفند ۱۴۰۱

کلینیک ساختمانی چیست

فهرست بندی

تا به حال درباره‌ی کلینیک ساختمانی و مزایای آن شنیده‌اید؟ ساخت خانه یا بازسازی آن، هفت‌خوان رستم است. متخصصان این حوزه به‌طور کامل با این مسئله آشنا هستند، اگر شما هم به‌عنوان کارفرما این موضوع را تجربه کرده باشید، به‌خوبی می‌دانید که روند ساخت یا بازسازی، چقدر پیچیده است. پیداکردن بهترین مصالح، خرید تجهیزات، استخدام طراح دکوراسیون حرفه‌ای و غیره، می‌تواند شما را فرسوده کند.

در چنین موقعیت‌هایی یک کلینیک ساختمانی می‌تواند راه چاره و حلال مشکلات کارفرماها و سازندگان باشد. تصور کنید، تمام مواردی را که اشاره کردیم، بتوانید در یک مرکز بزرگ و جامع پیدا کنید؛ قطعاً کارتان بسیار راحت‌تر خواهد بود. در این مقاله ازمجله‌ی دکتر تامین، قصد داریم همه چیز را درباره کلینیک ساختمانی برایتان شرح دهیم، پس با ما همراه باشید.

کلینیک ساختمانی چیست؟

پس از آنچه که در مقدمه خواندید، اکنون شاید خودتان بتوانید حدس بزنید که منظور از کلینیک ساختمانی چیست. . کلینیک ساختمانی (Construction Clinic)، مرکز بزرگ و جامعی است که در آن هر چیزی که برای ساخت یا بازسازی ساختمان نیاز باشد، به فروش می‌رسد.

برای خرید مصالح ساختمانی، شیرآلات، تجهیزات حمام و دستشویی و آشپزخانه می‌توانید به این مراکز مراجعه کنید. کلینیک ساختمانی، شرکتی است که در زمینه ساخت و بازسازی ساختمان خدمات متنوعی ارائه می‌دهد. چنین مرکزی می‌تواند متشکل از چند شرکت یا برند کوچک‌تر باشد که در زمینه‌های مرتبط با ساخت و ساز فعالیت دارند.

کلینیک ساختمانی چه مزایایی دارد؟

برای صحبت درباره مزایای کلینیک ساختمانی، باید باز هم اشاره‌ای به مقدمه همین مقاله داشته باشیم. تصور کنید که قرار است خانه‌ای بسازید یا اینکه خانه فعلی خود را بازسازی کنید. این کار بدون شک بسیار لذت‌بخش خواهد بود و نتیجه نهایی آن می‌تواند بسیار دل‌نشین باشد. اما این کار فقط در نگاه اول بسیار ساده است!

 خرید مصالح و تجهیزات ساختمانی، کار بسیار وقت‌گیری است و مراجعه به مراکز مختلف برای خرید هر یک از تجهیزات، می‌تواند زمان بسیاری از شما بگیرد. این کار بسیار خسته‌کننده خواهد بود و هزینه‌های شما را نیز تا حد زیادی افزایش می‌دهد. اما کلینیک ساختمانی می‌تواند تمام این مشکلات را برطرف و روند ساخت یا بازسازی را برای شما به تجربه‌ای بهتر تبدیل کند.

از جمله مزایای کلینیک ساختمانی می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • صرفه‌جویی در زمان
  • خرید مصالح و کالاهای موردنیاز با هزینه کمتر
  • دسترسی به معتبرترین برندها
  • سهولت در استفاده از تجربه و دانش متخصصین
  • امکان استفاده از مدرن‌ترین ترندهای روز
  • دسترسی به خدمات مختلف در زمینه ساخت‌وساز

انواع کلینیک ساختمانی کدام است؟

باتوجه به خدماتی که یک کلینیک ساختمانی ارائه می‌دهد، می‌توان آن را در دسته‌بندی‌های متفاوتی قرار داد. برخی از کلینیک‌ها تنها مربوط به یک حوزه از ساخت یا بازسازی هستند، برخی دیگر تمام حوزه‌های ساخت‌وساز را در خود جای‌داده‌اند و یک مرکز کامل و جامع به شمار می‌روند. بدیهی است هراندازه که یک کلینیک خدمات بیشتری ارائه کند، می‌تواند برای کارفرماها نیز مفیدتر باشد.

کلینیک‌های ساختمانی میتوانند در حوزه‌های مختلفی فعالیت ‌کنند. در زیر به برخی از اصلی‌ترین حوزه‌های فعالیت کلینیک‌ها ساختمانی اشاره شده است:

  • حوزه خدمات مهندسی ساختمان
  • حوزه آموزش و اطلاع رسانی
  • حوزه خدمات فنی ساختمان
  • فروش مصالح ساختمانی
  • فروش لوازم دکوراسیون

یک کلینیک ساختمانی محصولات متنوعی دارد؛ مصالح پایه (شن و ماسه، سیمان و …)؛ مصالح سازه (تیرچه و بلوک ، بتن، ورق و ..)؛ تجهیزات حمام و آشپزخانه (شیرآلات،کابین روشویی، توالت، وان، جکوزی ،حوله خشک کن و …)؛ دکوراسیون داخلی ( انواع دیوار پوش، پارکت، شومینه، کابینت و.. )؛ تجهیزات و  تاسیسات ساختمان (لوله و اتصالات آب و فاضلاب، گاز، برق، شوفاژ، کولر، سیستم‌های تهویه و ..)؛ و ابزاآلات ساختمانی ( بیل،کلنگ، بالابر ،داربست، موتور جوش و ).

با توجه به انواع محصولات در کلینیک های ساختمانی، متداول‌ترین کلینیک‌های ساختمانی به شرح زیر هستند:

  • کلینیک‌هایی که در حوزه مصالح پایه‌ای ساختمان فعالیت دارند.
  • کلینیک‌هایی که در حوزه تأسیسات آب و برق و… فعالیت دارند.
  • کلینیک‌هایی که در حوزه مبلمان و دکوراسیون داخلی فعالیت دارند.
  • کلینیک‌هایی که در حوزه تجهیزات آشپزخانه و سرویس بهداشتی فعالیت دارند.
  • و در نهایت، کلینیک‌هایی که در تمام حوزه‌های ذکر شده فعالیت می‌کنند.

ویژگی‌های کلینیک ساختمانی معتبر

پدیده کلینیک ساختمانی در ایران هنوز بسیار نو پا است و کلینیک‌های محدودی را می‌توان یافت، اما با این ‌حال نمی‌توان گفت که همین کلینیک‌های محدود نیز همگی معتبر هستند. پیش از شروع همکاری با کلینیک‌ها باید با ویژگی‌های یک کلینیک ساختمانی معتبر آشنا شوید. شناسایی این ویژگی‌ها به شما کمک می‌کند که بهترین تجربه را برای ساخت یا بازسازی ساختمان خود داشته باشید.

از جمله ویژگی‌های کلینیک ساختمانی معتبر، می‌توانیم به این موارد اشاره کنیم:

  • جامع و کامل ‌بودن از نظر ارائه کالا و خدمات
  • همکاری با برندهای باکیفیت داخلی و خارجی
  • ضمانت بازگشت و تعویض کالا
  • خدمات پس از فروش و پشتیبانی مناسب
  • قیمت مناسب و امکان پرداخت اقساطی
  • حمل‌ونقل ایمن، سریع و به‌موقع
  • ارائه مشاوره تخصصی و راهنمایی مراجعین
  • داشتن وب‌سایت مناسب برای معرفی خدمات و محصولات
  • وجود راه‌های ارتباطی ساده برای مشتریان

روند ساخت و بازسازی ساختمان همیشه برای کارفرماها و حتی سازندگان سخت است. مراجعه به مراکز متعدد برای خرید تجهیزات و مصالح، زمان‌بر و پرهزینه است. دریافت خدمات از کلینیک ساختمانی یک راه‌حل ساده برای حل این مشکل اساسی به‌حساب می‌آید.

کلینیک ساختمانی، مرکزی است که می‌توانید با مراجعه به آن، تمام نیازهای خود را برای ساخت و بازسازی ساختمان‌ برآورده کنید. در این مقاله از دکتر تامین، درباره خدمات و فعالیت‌های کلینیک ساختمانی  و ویژگی‌های یک کلینیک ساختمانی معتبر صحبت کردیم. آیا تابه‌حال به چنین کلینیک‌هایی مراجعه کرده‌اید؟ تجربه شما در زمان همکاری با چنین مراکزی چگونه بوده است؟

سؤالات متداول

1- کلینیک ساختمانی چیست؟

مرکزی است که با مراجعه به آن می‌توانید تمام کالاهای موردنیاز برای ساخت یا بازسازی ساختمان را پیدا و از خدمات مربوط به این حوزه استفاده کنید.

2- انواع کلینیک ساختمانی کدام است؟

کلینیک‌ها را بر اساس خدماتی که ارائه می‌دهند می‌توان به چند دسته تقسیم کرد؛ کلینیک‌های تأسیساتی، مبلمان و دکور، مصالح اولیه ساختمان و غیره.

3- ویژگی‌های کلینیک ساختمانی خوب چیست؟

یک کلینیک ساختمانی خوب باید خدمات پس از فروش و پشتیانی تمام‌وقت داشته باشد، قیمت مناسب و کالا و خدمات جامعی ارائه کند.

4- راه‌اندازی کلینیک‌ ساختمانی چگونه است؟

راه‌اندازی کلینیک ‌هاس ساختمانی معمولا یا توجه یه هزینه‌های اولیه بالایی که دارند به صورت شریکی تاسیس می‌شوند. نیاز به شریک برای راه اندازی کلینیک ساختمانی در سایت‌ها مربوطه آگهی می‌شود.

آیا این مقاله مفید بود ؟

بله
خیر
ممنون :)

مقالات مرتبط

علت هرز شدن شیرآلات اهرمی و تعمیر آن

دسته‌بندی‌ها

دسته‌بندی‌ها

علت هرز شدن شیرآلات اهرمی و تعمیر آن

دسته‌بندی‌ها

دسته‌بندی‌ها

به اشتراک بگذارید

دسترسی سریع

مشاهده و خرید بهترین وال هنگ های دیواری موجود در سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *