نمونه قرارداد گچ کاری ( دانلود رایگان)

معمولا امروزه برای انجام هر کاری در ابتدا بین طرفین آن کار قراردادی نوشته می‌شود. نوشتن قرار داد برای هر دو طرف بسیار مهم و حائز اهمیت است؛ لذا این کار باعث می‌شود ...

علیرضا علیخانی

۲۶ مهر ۱۴۰۰

gharadad-gachkari

فهرست بندی

معمولا امروزه برای انجام هر کاری در ابتدا بین طرفین آن کار قراردادی نوشته می‌شود. نوشتن قرار داد برای هر دو طرف بسیار مهم و حائز اهمیت است؛ لذا این کار باعث می‌شود که در هنگام اجرای کار، طرفین به تعهدات خود کامل و درست عمل کنند. یکی از قراردادهایی که می‌خواهیم راجع به آن صحبت کنیم، نمونه قرار داد گچ‌کاری است.

 

گچ‌کاری چیست؟

گچ‌بری یا گچ‌کاری کاری هنرمندانه هنر کندن، بریدن و کاویدن بر روی گچ است که در معماری کشور ما ایران جایگاه بالایی دارد. آمیخته شدن هنر با این صنعت به‌خوبی نمایان می‌باشد. به‌وجودآوردن نقش‌های زیبایی همچون نقوش گل ها، تنها به‌وسیله یک متخصص گچ‌بری امکان‌پذیر است. نمونه‌ای از انواع گچ‌بری و گچ‌کاری‌های سال‌ها و ادوار مختلف به شرح زیر است:

  • گچ‌بری زبره
  • مشبک
  • لایه‌ای
  • گچ‌بری پته
  • کلوخی یا لکه‌ای
  • تخمه بری
  • شیر و شکری

این نوع مدل‌ها می‌تواند در نمونه قرار داد گچ‌کاری تاثیر بگذارند. به این صورت که مشتری در نمونه قرار داد گچ‌کاری ذکر می‌کند که مثلاً، بر روی سرستون‌ها دو طرح شیر و شکری، برای داخل اتاق‌ها طرح لایه‌ای و برای داخل پذیرایی طرح مشبک به کار رود.

گچ‌کاری یکی از کارها و تکنیک‌های بسیار قدیمی است. هرچند سبک‌کار کردن گچ‌کاران امروز به سبک گچ‌کاران قدیم مانند است، اما امروزه ابزارها و وسایل جدیدی در به‌کارگیری نقوش متنوع‌تر و کارایی بیشتر به وجود آمده است. از مزایای گچ‌کاری می‌توان به زیبا شدن طرح داخلی منازل، دوری از تکراری و یکنواختی بودن طرح آن اشاره کرد. یکی از پر طرف‌دارترین شیوه‌های گچ‌کاری، گچ‌کاری حاشیه‌ای است که در حاشیه سقف‌ها، گوشه‌ها، داخل راهروها و… به کار می‌رود.

گچ‌کاری خاص هم، به‌صورت تکی و سفارش نقش‌های خاص به خواست مشتری و صاحب مکان اجرا می‌شود. بهترین جا برای اجرای گچ‌کاری‌های خاص می‌تواند، سرستون‌ها، بالای شومینه، سر قاب‌ها و… باشد. معمولا در نمونه قرارداد گچ‌کاری، به تعداد نقش‌های خاص و حتی حاشیه‌ای توسط مشتری اشاره می‌شود.

 

نمونه گچکاری
نمونه‌ گچکاری

 

قرارداد چیست؟

باتوجه‌به قانون 183 قانون مدنی، قرار داد یعنی یک یا چند نفر در مقابل یک یا چند نفر دیگر در مورد امری که می‌خواهند انجام دهند، تعهد به انجام آن به‌صورت کتبی نمایند و مورد قبول طرفین باشد. تعهد و توافق طرفین جزء اصلی این تعریف به شمار می‌روند. لازم به ذکر است که بگوییم، رضایت و قصد درونی طرفین برای انتقال مال یا انجام کاری برای به وقوع پیوستن و اجرایی‌شدن قرارداد کفایت می‌کند.

نکته مهم دیگر این است که قانون‌گذار از لحاظ مصالح اجتماعی نکات و شرایطی را به موارد قرارداد می‌افزاید که در بعضی مواقع بدون توجه به این نکات و شرایط، مراکز و مراجع قانونی از پذیرفتن قرارداد خودداری می‌کنند. نمونه قرارداد گچ‌کاری هم جزو همین‌گونه قراردادها محسوب می‌شود و باید در پذیرش شرایطی که توسط قانون‌گذار اعمال می‌شود، کاملا مطیع باشد.

 

نحوه نوشتن قرارداد

در زمان‌های قدیم معمولا به‌خاطر اعتماد اولیه افراد به هم قراردادها به‌صورت شفاهی منعقد می‌شدند که این کار باعث ایجاد شبهاتی می‌شد که کار هر دو طرف معمولا به دادگاه کشیده می‌شد. یا اگر قراردادها به‌صورت کتبی نوشته می‌شد، به دلیل رعایت‌ نکردن اصول نگارشی بازهم شبهاتی به وجود می‌آمد که منجر به کشیده شدن طرفین به دادگاه می‌شد.

اما امروزه اکثر افراد می‌دانند که برای انجام کار و یا معامله‌ای باید به‌صورت کتبی و با اصول درست شیوه نگارش عمل نمایند تا در آینده به مشکل بر نخورند، ضمنا امروزه امضا و اثر انگشت بسیار در نگارش قراردادها حائز اهمیت است. قرارداد به‌عنوان یک سند عمل می‌کند که در برابر همگان قابل رجوع کردن است. این‌گونه و با وجود داشتن قرار داد طرفین به دلایل بیشتری برای مطالبه تعهدات خود نیاز ندارند.

انواع قراردادها از لحاظ حقوقی شامل قرارداد استخدام، قرارداد مشارکت مدنی، قرارداد فروش، قرارداد پیمانکاری و … می‌باشند. نمونه قرارداد گچ‌کاری هم در دسته قراردادهای پیمانکاری قرار می‌گیرد.

 

 

نمونه قرارداد گچ‌کاری

همان‌طور که می‌دانید برای انجام هر معامله و هر کاری نوشتن قرارداد بسیار مهم و حائز اهمیت است. این کار به سود هر دو یا هرچند طرف‌های قرارداد می‌باشد. در نمونه قرار داد گچ‌کاری اگر قرارداد بین طرفین منعقد نشود، امکان سو استفاده به وجود می‌آید. مثلاً صاحب ملک یا مشتری از پرداخت حقوق کامل گچ‌کار سر باز می‌زند و یا امکان دارد گچ‌کار، کار را به‌صورت نصفه و نیمه رها کند و به انجام‌وظیفه خود به طور کامل نپردازد. در نمونه قرارداد گچ‌کاری و هر قراردادی باید این نکات رعایت شود:

  • عنوان قرارداد

بعد از نوشتن نام خداوند بزرگ بر روی سربرگ قرارداد، طرفین باید تعیین کنند که قراردادشان چه نوع قراردادی است: قرارداد اجاره، قرارداد استخدام، قرارداد پیمانکاری و….

  • طرفین قرارداد

در این قسمت باید مشخصات طرفین از جمله کد ملی، آدرس محل سکونت و شماره‌تلفن همراه درج شود.

  • مدت قرارداد

باید زمان شروع و پایان قرارداد مشخص باشد. مثلاً در نمونه قرارداد گچ‌کاری، مشتری می‌گوید که تا شش ماه وقت برای اتمام کار توسط گچ‌کار مقرر شود.

  • مبلغ قرارداد

مبلغ قرارداد می‌تواند به دو صورت برآورد یا قطعی باشد. درهرصورت باید نحوه پرداخت وجه و میزان مبلغ نوشته شود.

  • شرط‌ها و تعهدات

علاوه بر متن قرارداد باید در این جا تمامی تعهدات و شروطی که طرفین در مورد آن به توافق رسیده‌اند به طور کامل و دقیق ثبت شوند.

  • فورس ماژور

این بند از قرارداد برای بروز و ایجاد حوادث طبیعی و ناگهانی است که در هنگام عمل‌کردن به تعهدات برای یکی از طرفین یا طرف‌ها، به وجود می‌آید. این بند از قرارداد بار مسئولیت را به دلیل وقوع حوادث طبیعی از روی دوش طرفین بر می‌دارد.

  • مرجع حل اختلاف

در صورت ایجاد اختلاف در بین طرفین قرارداد، اگر به‌صورت مذاکرات فی‌مابین طرفین مسئله حل نشود، مرجعی به نام مرجع حل اختلاف وجود دارد که باید طرفین برای حل مسئله و اختلاف خود به آن مراجعه نمایند.

 

نتیجه‌گیری

همان‌طور که می‌دانید برای انجام هر کار و معامله‌ای با اشخاص دیگر برای عمل‌کردن به تعهدات خود، شما به منعقد کردن یک قرارداد با اصول درست و صحیح نیازمند هستید. نمونه قرارداد گچ‌کاری و منعقد کردن آن در بین طرفین برای هر دو طرف چه مشتری و چه گچ‌کار بسیار سودمند می‌باشد. با این کار یعنی نوشتن قرارداد هیچ‌کدام از طرفین نمی‌توانند تعهدات خود را نفی کنند و از انجام آنها منصرف شوند.

جهت خرید آنلاین تجهیزات و مصالح ساختمانی با مناسبترین قیمت

همین حالا کلیک کنید

 

آیا این مقاله مفید بود ؟

بله
خیر
ممنون :)

مقالات مرتبط

علت هرز شدن شیرآلات اهرمی و تعمیر آن

دسته‌بندی‌ها

دسته‌بندی‌ها

علت هرز شدن شیرآلات اهرمی و تعمیر آن

دسته‌بندی‌ها

دسته‌بندی‌ها

به اشتراک بگذارید

دسترسی سریع

مشاهده و خرید بهترین وال هنگ های دیواری موجود در سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *