۶ برند برتر فوم ضد حریق

فوم ضد حریق محصولی بسیار کاربردی در صنعت ساخت و ساز و حتی در زندگی روزمره است. از این فوم ها می توان برای درزگیری درب، پنجره، لوله های آب، سینک ظرفشویی، بدنه سازه و بسیار از...

علیرضا علیخانی

۱۲ آبان ۱۳۹۸

6brand-bartar-fom-zed-harigh

فهرست بندی

فوم ضد حریق محصولی بسیار کاربردی در صنعت ساخت و ساز و حتی در زندگی روزمره است. از این فوم ها می توان برای درزگیری درب، پنجره، لوله های آب، سینک ظرفشویی، بدنه سازه و بسیار از موقعیت های دیگر در یک پروژه ساخت و ساز استفاده کرد.

استفاده از فوم ضد حریق به همین جا ختم نمی شود. می توان برای ساخت کاردستی های زیبا، بسته بندی حرفه ای اشیا و ظروف شکستنی، فیکس کردن وسایل دکوری، کاهش صدای لوله های آب و بسیاری از موارد دیگر هم از این فوم ها استفاده کرد.

کافیست کمی خلاقیت به خرج دهید تا ببینید که این فوم ها چقدر می توانند کاربردی باشند. به عنوان مثال به سادگی می توانید قاب عکس های زیبایی را با استفاده از آنها درست کنید.

در سال های اخیر بسیاری از پروژه های ساخت و ساز از این فوم ها یا به عبارتی از اسپری فوم به عنوان درزگیر استفاده کرده اند و این فوم ها توانسته اند تا حدودی جای شیوه های قدیمی درزگیری در ساخت و ساز ها را بگیرند.

فوم ضد حریق در مقایسه با موادی که در قدیم برای درزگیری مورد استفاده قرار می گرفتند و هنوز هم در بعضی شرایط مورد استفاده قرار می گیرند، بسیار کارایی بالاتری دارند. در گذشته از فایبرگلاس به عنوان ماده اصلی درزگیر استفاده می شد و این روز ها هم استفاده از فایبرگلاس در بعضی ساختمان ها را شاهد هستیم.

در حال حاضر تولیدکنندگان معتبری در زمینه تولید انواع فوم ضد حریق فعالیت می کنند که از مهمترین آنها می توان به موارد زیر اشاره کر:

فوم ضد حریق زتکس

فوم ضد حریق ثنا

فوم ضد حریق تایتکس

فوم ضد حریق جی مکس

فوم ضد حریق مارشال

فوم ضد حریق تایتان

فوم ضد حریق جانسون

استفاده از بهترین مواد اولیه در تولید محصولات، استفاده از بهترین ماشین آلات صنعتی و استخدام و به کارگیری نیروی کار متخصص و حرفه ای، دلیل اصلی معروفیت برند های فوق در بازار است.

مدل های مختلفی از فوم های ضد حریق در صنعت و در فعالیت های غیر صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند.

آشنایی با برند های معتبر تولیدکننده این فوم ها و مزایا و معایب آنها به شما در انتخاب و خرید یک محصول با کیفیت کمک فراوانی خواهد کرد. اینکه با چشمان بسته و بدون اطلاعات برای خرید این فوم ها به بازار مراجعه کنید، باعث می شود در نهایت محصولی را خریداری کنید که مناسب پروژه شما نیست و نتایج خوبی را به دست نخواهد داد.

پس از اینکه اسپری های ضد حریق تولید می شوند، به بخش کنترل کیفیت فرستاده شده و در آزمایشگاه های بسیار پیشرفته مورد بررسی و آزمایش قرار می گیرند.

به این طریق تولیدکنندگان مطمئن می شوند که محصول تولیدی آنها از استاندارد های لازم کیفی و به خصوص استاندارد های حرارتی برخوردار است و می توانند آن را به عنوان یک محصول با کیفیت به بازار عرضه کنند.

بررسی مقاوت اسپری فوم ضد حریق در برابر دود پخش شده در فضا و همچنین سنجش میزان مقاوت حرارتی آن بر اساس یک سری استاندارد های جهانی، مهمترین آزمون هایی هستند که در بخش کنترل کیفیت از این فوم ها گرفته خواهد شد.

هر کدام از فوم های موجود در بازار مقاومت به خصوصی در مقابل حرارت و شعله های آتش دارند. بر همین اساس برچسب هایی بر روی ظرف این فوم ها چسبانده شده اند که میزان مقاومت محصول در برابر آتش را نشان خواهد داد.

مسلما فوم ضد حریق دارای آستانه تحمل است و نمی توانید انتظار داشته باشید تا ابد درون آتش سالم باقی بمانند. در صورت بروز آتش سوزی، فوم ضد حریق تنها برای شما کمی زمان می خرد که بتوانید جان خود را نجات دهید.

در ادامه شما را با برترین برند های موجود در بازار که اقدام به تولید اسپری فوم می کنند، آشنا خواهیم کرد.

کدام فوم ضد حریق را بخریم؟

اگر شما هم جزو افرادی هستید که به اهمیت استفاده از فوم های ضد حریق در ساختمان ها پی برده اید یا اینکه قصد دارید برای ساخت یک کاردستی خلاقانه، گرفتن صدای لوله ها و مواردی اینچنینی اقدام به خرید این فوم ها کنید، آشنایی با بهترین فوم های موجود در بازار دقیقا چیزی است که به آن نیاز دارید.

فوم ضد حریق زتکس

زتکس یکی از بهترین برند های موجود در بازار است که می توان از آن به منظور محافظت اجزای ساختمان در برابر آتش از آن استفاده کرد. برای درب ها، پنجره ها و تمامی نقاط موجود در سقف، کف و دیوار ها که قابلیت باز شوندگی دارند می توان از این محصول استفاده کرد.

فوم ضد حریق زتکس یک محصول تک جزئی است که بر پایه پلی اورتان ساخته شده است. این فوم با رطوبت هوا واکنش نشان می دهد و در مدت زمان بسیار کوتاهی سفت می شود.

به غیر از سطوحی که از جنس تفلون، پلی استایرن و سیلیکون می باشند، این اسپری ها را می توانید بر روی تمامی سطوح مورد استفاده قرار دهید

علاوه بر اینکه فوم ضد حریق زتکس در مقابل حرارت مقاومت بالایی از خود نشان می دهد، همچنین می تواند یک عایق بسیار قدرتمند در مقابل صدا نیز باشد.

در ساختمان ها اغلب موادی نظیر بتن، آجر، بلوک، گچ، چوب، فلز و موادی این چنینی به کار می رود. فوم زتکس این قابلیت را دارد که به سادگی به تمام این مواد بچسبد.

تاییدیه معتبر PEUTZ و تاییدیه ای که از طرف سازمان آتش نشانی به این فوم داده شده اند، نشانگر کیفیت بالای آن هستند.

موادی که فوم ضد حریق زتکس را تشکیل داده اند، به هیچ عنوان تاثیر مخربی بر لایه ازن ندارند. این فوم عاری از هرگونه HFC، CFC و HCFC است و از این رو منجر به تولید گاز های گلخانه ای نمی شود.

مواقعی پیش می آید که نیاز به تمیز کردن این فوم خواهید داشت. شرکت زتکس در این باره هم فکر کرده و محصولی مناسب در این زمینه را به بازار عرضه کرده است. Zettex Foam Cleaner محصولی است که در این زمینه تولید شده است.

برای افزایش کیفیت چسبندگی فوم ضد حریق زتکس، اسپری را حداقل ۲۰ بار تکان داده و سپس آن را به گان یا تفنگ مخصوص متصل کنید.

این فوم دارای مزایای فراوانی است که از مهمترین آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

مقاوت این محصول در برابر آتش و شعله ۲۴۰ دقیقه است.

خواص فیزیکی بسیار عالی

قابلیت چسبندگی عالی به بیشتر مصالح ساختمانی

می توانید فوم زتکس را سنباده کرده و به هر شکلی که می خواهید در بیاورید.

می توانید این فوم ها را به سادگی رنگ کنید.

فوم تولید شده توسط شرکت زتکس، ضد رطوبت و ذوب شدگی است.

بزرگترین بسته بندی های این اسپری می تواند تا ۴۲ لیتر فوم را در خود جای دهد.

دارای کلاس آتش B1 است.

فوم ضد حریق زتکس یک درزگیر عالی برای گاز و دود است.

فوم ضد حریق تایتکس

فوم تایتکس محصولی بسیار حرفه ای از کشور اروپا آسیایی ترکیه است و توانسته این روز ها جای خود را در میان سایر برند های معتبر فوم های ضد حریق باز کند.

همانند بسیاری از فوم های حرفه ای و استاندارد، فوم ضد حریق تایتکس می تواند تا ۲۴۰ دقیقه در مقابل حرارت و شعله های آتش مقاومت کند.

این محصول را می توانید به سادگی بر روی گان یا تفنگ مخصوص نصب کرده و از آن استفاده کنید.

این محصول از جنس پلی اورتان تک جزئی است و درجه آتش B1 که به آن داده شده است، سبب می شود که برای محیط زیست و لایه ازن نسبتا بی خطر باشد.

زمانی که می خواهید از فوم ضد حریق تایتکس برای محل خاصی استفاده کنید، محل مورد نظر را با اسپری آب کمی مرطوب کنید تا قدرت چسبندگی و گیرش محصول افزایش یابد.

این فوم در واقع به صورت مایع است و پس از اینکه اسپری می شود منبسط شده و به محل مورد نظر می چسبد. حدودا ۲۴ ساعت طول می کشد که فوم به طور کامل خشک شود یا اصطلاحا گیرش صورت پذیرد.

تحمل این نوع فوم در مقابل حرارت ۴۰ تا ۹۰ درجه سانتیگراد حدود ۲۴۰ دقیقه است و در عین حال می تواند تا ۴۰۰ درجه سانتیگراد حرارت لحظه ای را نیز تحمل کند.

بزرگترین بسته بندی هایی که از این محصول در بازار موجود هستند تا ۵۰ لیتر فوم را در خود جای می دهند.

برخی از مهمترین ویژگی های این محصول عبارتند از:

به سادگی می توانید برای درزگیری اکثر سطوح از این فوم استفاده کنید.

فوم ضد حریق تایتکس یک عایق حرارتی و صوتی بسیار قدرتمند است.

پس از خشک شدن می توانید فوم تایتکس را سنباده کاری کنید و با اشکال دلخواه خود در آورید.

این فوم ها کاملا قابل رنگ آمیزی هستند.

مانند فوم زتکس، از فوم تایتکس هم می توانید به عنوان درزگیر و عایق بسیار کارآمد در مقابل دود و گاز استفاده کنید.

گسترش حجمی این فوم بسیار زیاد است.

از این فوم در بسیاری از پروژه ها استفاده می شود و کاربرد بسیار گسترده ای دارد. برخی از کاربرد های رایج این فوم ها عبارتند از:

بستن درز ها و آب بندی تمام فضا های باز موجود در سقف ساختمان ها

نصب به عنوان درزبند ضد آتش برای درب ها و پنجره های ساختمانی

پر کردن و آب بندی شکاف ها و حفره ها

جلوگیری از نفوذ آب و آتش به کابل های برق

اتصال م.اد عایق به یکدیگر

در سردخانه ها و تمامی اتاق های یخچال دار می توان از فوم ضد حریق تایتکس به عنوان یک عایق حرارتی قدرتمند استفاده کرد.

مانند بسیاری از اسپری های فوم ضد حریق، قوطی محصول را ۱۵ الی ۲۰ بار تکان دهید و سپس قوطی را به صورت برعکس بر روی گان سوار کنید.

فوم ضد حریق ثنا

ثنا یا به طور کام ثناباند یکی دیگر از برند هایی است که اقدام به تولید فوم های ضد حریق می کند. این اسپری یک درزگیر تک جزئی پلی اورتان است که می توان برای پر کردن فضا های خالی در سقف، عایق بندی ها، نصب درب و پنجره و عایق بندی و پر کردن فضا ها در تاسیسات مکانیکی و برقی از آن استفاده کرد.

این محصول را معمولا در سیلندر های ۸۵۰ میلی لیتری در بازار مشاهده می کنید و در صنایع و منازل خود می توانید از آنها بهره فراوانی ببرید.

نحوه عملکرد تمام فوم های ضد حریق تک جزئی پلی اورتان به یک شکل است. فوم ضد حریق ثناباند هم از این قضیه مستثنی نیست و پس از واکنش دادن با رطوبت هوا سخت می شود.

این اسپری فاقد گاز های خطرناک برای محیط زیست و لایه ازن است. از این رو می توانید به سادگی در پروژه های کوچک و بزرگ خود از این فوم ها بهره ببرید.

از آنجایی که این محصول عایق صدا هم می باشد، می توانید برای کاهش و از بین بردن صدای حاصل از لوله های آب هم از این محصول استفاده کنید.

خوشبختانه فوم ضد حریق ثنا با اکثر سطوح همخوانی دارد و می توانید در ارتباط با سیمان، بتن، آجر، بلوک و بسیاری دیگر از مواد و مصالح ساختمانی از آن استفاده کنید.

قبل از اینکه از این محصول استفاده کنید، حتما نکاتی که بر روی بسته بندی یا همان سیلند محصول ذکر شده اند را با دقت مطالعه کنید.

همچنین توجه داشته باشید که هنگام کار با این فوم، دمای محیط باید در بازه ۵ تا ۳۰ درجه سانتیگراد باشد. در واقع دمای مطلوبی که در آن فوم ضد حریق ثناباند بهترین عملکرد را دارد، ۲۰ درجه سانتیگراد است.

سطحی که قرار است فوم ثنا بر روی آن ریخته شود، باید کاملا تمیز و فاقد هرگونه مواد چرب و روغنی باشد. همچنین راهکار دیگری که می تواند کیفیت چسبندگی محصول را بالا ببرد این است که قبل از مصرف حداقل ۲۰ بار آن را تکان دهید.

اسپری های پاک کننده مختلفی در بازار موجود هستند که با استفاده از آنها می توانید فوم هایی که در مکان های اشتباهی و دور سطح مورد نظر ریخته شده اند را با آن به سادگی تمیز کنید.

همواره تهویه هوا در مکان هایی که از فوم ثنا استفاده می کنید را به خوبی چک کنید. حین کار با این فوم و سایر فوم های ضد حریق، از ماسک های مخصوص استفاده کنید.

فوم ضد حریق جی مکس

جی مکس یکی دیگر از برند های با کیفیت ایرانی است که اقدام به تولید فوم های ضد حریق می کند.

اغلب این اسپری ها را در سیلندر های ۸۴۰ میلی لیتری در بازار مشاهده می کنید. مانند اکثر محصولات مشابه، این محصول هم یک فوم تک جزئی بر پایه پلی اورتان است و می تواند با رطوبت هوا واکنش دهد و سخت شود.

هنگامی که در حال کار با این فوم با کیفیت هستید، دمای اتاق یا محیط کاری شما نباید بیشتر از ۲۵ درجه سانتیگراد و کمتر از ۱۵ درجه سانتیگراد باشد. ۲۰ درجه سانتیگراد مطلوب ترین دمایی است که می توانید برای کار با این فوم ها داشته باشید.

شما می توانید برای درزگیری در و پنجره های ساختمان خود و حتی برای نصب فریم پنجره ها از فوم ضد حریق جی مکس استفاده کنید.

فروشگاه آنلاین دکتر تامین یکی از بزرگترین عرضه کنندگان فوم ضد حریق جی مکس در ایران است. البته شما می توانید سایر برند های معتبر این فوم ها نظیر زتکس، ثنا و تایتکس را هم از فروشگاه اینترنتی دکتر تامین خریداری کنید.

هنگامی که از این فوم ها استفاده می کنید، از تجهیزات حفاظتی و ایمنی نظیر ماسک تنفسی، دستکش و عینک مخصوص هم استفاده کنید.

فوم ضد حریق تایتان

یکی از باکیفیت ترین فوم های موجود در بازار، فوم ضد حریق تایتان است. قدرت چسبندگی این محصول بسیار بالاست و می توان از آن به عنوان چسب برای فلزات و سایر متریال ها نیز استفاده کرد.

مدل های متفاوتی از این محصول در بازار موجود است. برخی از آنها مختص فلزات هستند و قدرت این را دارند که فلزات را به خوبی درزگیری کرده و حتی آنها را به هم بچسبانند.

این فوم قابلیت ارتجاعی بالایی دارد و می توانید آن را رنگ آمیزی کرده و به رنگ دلخواه خود در آورید.

مدل هایی از این فوم که به طور اختصاصی برای فلزات طراحی شده اند، می توانند اتصال بسیار محکمی را با این سطوح و حتی سطوح غیر فلزی ایجاد کنند. آلومینیوم، استیل، آهن، سرامیک، چوب و… به سادگی توسط فوم ضد حریق تایتان درزگیری شده و به یکدیگر می چسبند.

در صنایع خودرو سازی، کشتی سازی، واگن سازی، کانتینر سازی و… که نیاز به مونتاژ، کاهش لرزش و درزگیری وجود دارد، از فوم تایتان استفاده می شود.

برخی از مهمترین نقاط قوت فوم تایتان عبارتند از:

بعد از خشک شدن، هیچ گونه آلودگی را به خود نمی گیرد و همواره تمیز باقی می ماند.

تزریق آن به سهولت انجام می شود.

VOC یا عوامل فرار بسیار کمی دارد.

کار با آن بسیار ساده است.

برای کاهش لرزش سازه هایی که عملیات مونتاژ فلز در آنها انجام می شود، کاملا مناسب است.

می توانید آن را رنگ آمیزی کنید.

به سرعت خشک می شود.

فوم ضد حریق جانسون

فوم ضد حریق جانسون یک محصول بسیار حرفه ای و چند منظوره است که به طبع برای پر کردن فضا های خالی، عایق کاری و چسباندن به کار می رود.

یکی از ویژگی های بسیار قابل توجه این محصول، سرعت خشک شدن آن است. در حالی که این محصول بین ۲ الی ۴ ساعت در هوای آزاد خشک می شود، بسیاری از محصولات مشابه موجود در بازار به زمان بسیار بیشتری برای خشک شدن نیاز دارند.

حجم فومی که به وجود می آید، پس از خشک شدن کاهش نمی یابد و این ویژگی بسیار ارزشمند فوم ضد حریق جانسون است.

برخی از کاربرد های این فوم عبارتند از:

عایق بندی تاسیسات برق ساختمانی و به ویژه داکت های برق موجود در ساختمان

عایق بندی و درزگیری فریم های در و پنجره های ساختمانی

پر کردن انواع شکاف ها و فضا های خالی موجود در بین سازه ها و البته درزگیری آنها

مزایای استفاده از فوم ضد حریق به عنوان درزگیر

از فوم ها به طور گسترده ای برای درزگیری فریم در و پنجره ها، لوله های آب، شکاف های موجود در کف، سقف و دیوار ساختمان و بسیار از شرایط مشابه استفاده می شود.

استفاده از بهترین برند های این فوم ها نظیر جانسون، زتکس و تایتان سبب می شود که کار شما از کیفیت بسیار بالایی برخوردار باشد.

فوم درزگیر بر خلاف درزگیر های قدیمی نظیر فایبرگلاس ها نیاز به نصب و اجرای تخصصی دارند و شما نمی توانید بدون داشتن مهارت در این زمینه از آنها استفاده کنید.

در سالهای اخیر شاهد استفاده بیشتری از فوم های ضد حریق به عنوان درزگیر ساختمان ها بوده ایم، اما با این وجود هنوز هم فایبرگلاس به دلیل نحوه آسان مصرف و هزینه کمتری که دارد به عنوان ماده اصلی در درزگیری ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد.

در هر کشوری برای ساخت سازه ها یک سری دستورالعمل و استاندارد ها نوشته شده و سازندگان موظفند که ساخت و ساز های خود را بر اساس این دستورالعمل ها پیش ببرند.

در بسیاری از موارد ممکن است این استاندارد ها جامع نبوده و همچنین دارای اشکالات و ضعف هایی باشند.

برای مثال در کشوری نظیر ایران که آب و هوای نقاط مختلف کشور، نوع خاک، شیب زمین و بسیاری از موارد دیگر متفاوت هستند، طرح یک دستور العمل کلی نمی تواند راه گشا باشد.

حال باید ببینیم با توجه به افزایش مصرف فوم ضد حریق به عنوان درزگیر ساختمان ها، آیا همچنان نیاز به استفاده از سد کننده های حرارتی وجود دارد یا خیر؟ همچنین این سوال نیز به وجود می آید که آیا لازم است از اسپری فوم درزگیر ضد حریق و سد کننده های حرارتی به طور هم زمان در ساختمان ها استفاده شود؟

همواره رعایت نکات ایمنی حائز اهمیت هستند و در این شرایط هم به دلیل افزایش ایمنی ساختمان ها و افرادی که در آنها سکونت دارند، بهتر است در کنار فوم ضد حریق درزگیر از سد کننده های حرارتی نیز استفاده شود.

موقعیتی که قصد دارید درزگیری را در آن انجام دهید در انتخاب موادی که برای درزگیری لازم هستند، بسیار موثر خواهد بود. این احتمال وجود دراد که در یک قسمت از ساختمان تنها با استفاده از فوم درزگیر بتوانید کار خود را پیش ببرید و در جای دیگری نیاز داشته باشید تا از مواد دیگری هم بهره ببرید.

در چنین مواقعی می توانید از تجربه افراد متخصص کمک بگیرید و دستورالعمل هایی که برای شرایط مشابه تدوین شده است را مطالعه کنید.

امروزه نسبت به چند سال قبل، استفاده از فوم های ضد حریق طرفداران بیشتری پیدا کرده است. پیمانکاران و حتی افراد عادی برای درزگیری های مربوط به ساختمان خود تمایل دارند از این فوم ها بهره ببرند و البته استفاده از آنها در صنایع مختلف نیز افزایش یافته است.

شاید ضریب انتقال حرارت بسیار پایین فوم های ضد حریق و بازده بسیار بالای کاری این فوم ها مهمترین دلایلی باشند که افراد را به خرید آنها ترغیب می کند.

امروزه به طور گسترده ای از این فوم ها برای درزگیری در بخش های مختلف منزل و در صنایع مختلف استفاده می شود.

در صنعت ساختمان سازی از فوم ضد حریق برای درزگیری در موارد زیر استفاده می شود:

پوشاندن فریم و درز های چهارچوب پنجره ها، درب ها و همچنین برای ایزوله کردن و درزگیری در مواردی این چنینی، می توانید از فوم های ضد حریق که محصولی چند کاربردی هستند بهره ببرید.

اگر لوله های آب ساختمان شما دارای شکستگی و نشتی هستند، می توانید با استفاده از اسپری فوم درزگیر، شکستگی ها را ترمیم کنید و درز ها را پوشش دهید.

از آنجایی که فوم های ضد حریق عایقی ایده آل در برابر سرما، گرما و رطوبت هستند، برای عایق بندی زیر شیروانی و ایرانیت ها از آنها استفاده می شود. استفاده از این فوم ها برای درزگیری سقف در خانه های شمال کشور که بسیاری از آنها به صورت شیروانی هستند کاربرد دارد.

یکی از مکان هایی که عایق بندی صوتی در آن بسیار اهمیت دارد، استودیوی موسیقی است. از فوم ضد حریق برای پوشاندن درز های موجود در این فضا استفاده می شود تا ورود و خروج صدا به حداقل برسد.

یکی از مکان هایی که عایق بندی صوتی در آن بسیار اهمیت دارد، استودیوی موسیقی است. از فوم ضد حریق برای پوشاندن درز های موجود در این فضا استفاده می شود تا ورود و خروج صدا به حداقل برسد.

زمانی که می خواهید از بخش های مختلف منزل خود در برابر گرما، سرما و حتی شکستگی محافظت کنید، اسپری فوم درزگیر گزینه بسیار مناسبی است.

یکی از ویژگی های این فوم ها که کمتر به آن اشاره شده است، مقاومت آنها در برابر مواد شیمیایی است. این ویژگی سبب می شود که بتوانید در مواردی که محل کار با مواد شیمیایی هم در ارتباط است از این فوم ها بهره ببرید.

در ارتباط با مصالح ساختمانی هم می توان از فوم ضد حریق استفاده کرد. این فوم ها می توانند با قدرت بسیار زیادی به اکثر مصالح ساختمانی بچسبند.

تمام یخچال ها باید به صورت کاملا اصولی و حرفه ای عایق بندی شوند تا سرما از درون آنها خارج نشوند و مواد غذایی در آنها سالم بمانند. از این رو در صنایع یخچال سازی هم از فوم های ضد حریق به منظور عایق بندی استفاده فراوانی می شود.

تمام مواردی که تا اینجا به آنها اشاره کردیم، تنها بخشی از مزایا و کاربرد های این چسب های فوق العاده است. به طور کلی هر جایی که نیاز به عایق کاری و درزگیری داشته باشید، فوم ضد حریق می تواند نقش بسزایی را ایفا کند.

شیوه صحیح استفاده از اسپری فوم ضد حریق

فوم ها را می توانید با توجه به مکان و موقعیتی که قصد استفاده از آنها را دارید و با توجه به میزان دقتی که در انجام کار به آن نیاز دارید، به سه شیوه مختلف استفاده کنید. در ادامه این سه شیوه و موقعیت هایی که باید از هر شیوه بهره ببرید را برای شما توضیح داده ایم.

اسپری فوم ضد حریق دستی

از این اسپری ها باید به صورت دستی و بدون استفاده از هیچ ابزاری استفاده کنید. به بازار بروید یا از فروشگاه های آنلاین فروش مصالح و تجهیزات ساختمانی نظیر دکتر تامین، فوم خود را خریداری کنید.

اسپری های دستی دارای یک شلنگ نازک و کوتاه هستند که می توانید آن را به سیلندر اسپری متصل کنید. فوم در این شرایط به سادگی از درون این شلنگ بر روی سطح مورد نظر اسپری می شود. زمانی که مواد درون این اسپری ها به پایان می رسد دیگر قابل استفاده نیستند و باید یک اسپری جدید خریداری کنید.

فوم ضد حریق ساده را با نام اسپری فوم شلنگی نیز در بازار می شناسند. دلیل این نام گذاری شلنگی است که برای تزریق اسپری از آن استفاده می شود.

اسپری فوم گان خور

تفنگ یا گان تزریق فوم ابزاری است که می توانید با استفاده از آن، فوم را به طور دقیق به محل مورد نظر خود شلیک یا اسپری کنید.

در این شرایط دیگر نیازی به شلنگ برای تزریق ندارید. پیستول اسپری را برعکس کنید و بر روی قسمت تعبیه شده بر روی گان قرار دهید. سپس زمانی که ماشه را بکشید، فوم به سطح مورد نظر می چسبد. این گان یا تفنگ را با نام گان پلی اورتان هم می شناسند.

دقت و ظرافت کار شما زمانی که از گان برای تزریق فوم ضد حریق استفاده می کنید افزایش می یابد. اگر قصد دارید کثیفی های کار شما کاهش یابد و همه چیز کاملا دقیق انجام شود، حتما از گان برای تزریق فوم استفاده کنید.

اسپری فوم پاششی

آخرین شیوه ای که قصد داریم به معرفی آن بپردازیم، شیوه پاششی است. در روش پاششی نیازی به دقت بالا در کار وجود ندارد و قرار است یک سطح وسیع دارای پوششی از فوم شود. این مهمترین تفاوت بین دو شیوه قبلی و این روش تزریق فوم است.

در این روش از مخزن های بزرگی برای ریختن فوم استفاده می کنند. درون مخزن پر از فوم می شود و به واسطه یک شنگ بلند به یک گان یا پیستول متصل می شود. اپراتور یک سطح وسیع مانند کف، سقف یا دیوار یک ساختمان را می تواند به سادگی و ظرف مدت زمان کوتاهی با این شیوه عایق کاری کند.

در این شیوه فوم ضد حریق درون پمپ های مخصوص که پمپ انتقال نامیده می شوند ریخته شده و به دستگاه اسپری کننده یا تفنگ اسپری فرستاده می شوند.

برای انجام پروژه ها با این نوع اسپری های فوم، حتما باید یک فرد متخصص کار را بر عهده گیرد و از لباس و ماسک ایمنی مناسب استفاده کند.

جمع بندی

فوم ضد حریق یک ماده بسیار کاربردی است که به منظور عایق کاری و درزگیری سطوح مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

برند های مختلفی از این ماده در بازار موجود هستند که بعضی از آنها کیفیت بالاتری نسبت به سایرین دارند.

فوم ضد حریق تایتان، فوم ضد حریق جی مکس، فوم ضد حریق جانسون، فوم ضد حریق تایتکس، فوم ضد حریق ثنا و فوم ضد حریق زتکس از معروفترین فوم های ضد حریق موجود در بازار هستند.

فروشگاه اینترنتی دکتر تامین یکی از عرضه کنندگان انواع فوم ضد اشتعال در ایران است که محصولات خود را با قیمتی مناسب و به صورت آنلاین به فروش می رساند.

فوم های ضد حریق به سه صورت ساده، با استفاده از گان تزریق و به صورت پاششی مورد استفاده قرار می گیرند.

اسپری فوم ضد آب

 

آیا این مقاله مفید بود ؟

بله
خیر
ممنون :)

مقالات مرتبط

علت هرز شدن شیرآلات اهرمی و تعمیر آن

دسته‌بندی‌ها

دسته‌بندی‌ها

علت هرز شدن شیرآلات اهرمی و تعمیر آن

دسته‌بندی‌ها

دسته‌بندی‌ها

به اشتراک بگذارید

دسترسی سریع

مشاهده و خرید بهترین وال هنگ های دیواری موجود در سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *