نکات مهم برای آب بند کردن استخر و سرویس بهداشتی

آب بندی سرویس های بهداشتی و همچنین آب بندی استخر ها بسیار حائز اهمیت است و باید به عنوان یکی از بخش های اصلی در این پروژه ها مورد نظر قرار بگیرند. در این بین چسب آب بندی یکی از ...

علیرضا علیخانی

۱۲ آبان ۱۳۹۸

nokate-mohem-baraye-abbandi-kardan-stakhr

فهرست بندی

آب بندی سرویس های بهداشتی و همچنین آب بندی استخر ها بسیار حائز اهمیت است و باید به عنوان یکی از بخش های اصلی در این پروژه ها مورد نظر قرار بگیرند. در این بین چسب آب بندی یکی از پرکاربرد ترین موادی است که باید برای این منظور مورد استفاده قرار بگیرد. اگر شما مشغول انجام فعالیت های ساخت و ساز در این زمینه ها هستید یا قصد دارید شخصا اقدام به آب بندی سرویس بهداشتی یا استخر ها کنید، این مقاله بسیار برای شما کاربردی خواهد بود.

اگر از لحاظ تاریخی بررسی کنیم، تجارت محصولات آب بندی به هیچ عنوان وجود خارجی نداشته است. مخصوصا اگر در مورد آب بندی استخر ها تحقیق کنیم، متوجه می شویم که سابقه زیادی در این مورد وجود ندارد. افراد در گذشته های نه چندان دور علاوه بر اینکه به شخصه از موادی نظیر چسب بتن آب بند استفاده نمی کردند، علاقه ای به استخدام افراد متخصص در این زمینه نیز نداشتند.

نکته مهم این است که مواد مورد استفاده برای آب بندی استخر ها و سرویس های بهداشتی گاها بسیار شبیه به یک دیگر هستند. به عنوان مثال چسب آب بندی بتن یکی از محصولات بسیار کاربردی در این زمینه است که برای سرویس های بهداشتی و استخر ها به طور مشترک مورد استفاده قرار می گیرند.

آب بندی استخر

دلایل ایجاد نشتی در استخر ها

قبل از اینکه با متد های مختلف و محصولات مورد استفاده در زمینه آب بندی استخر ها آشنا شوید، بهتر است بدانید دلیل ایجاد نشتی در استخر ها چیست.

  • نشتی لوله های آب
  • نشت نفوذ
  • نشت ساختاری

نشتی در استخر های قدیمی

شیوه های ساخت و ساز در گذشته به این صورت بود که تقریبا هر پوسته استخر شنا در زمین ساخته می شد و این پوسته به طور کامل در حفاری پنهان بود. یک نشتی نفوذی یا ساختاری که در استخر های قدیمی به وجود می آید نمی توان به سادگی تشخیص داد. معمولا زمانی متوجه این نوع نشتی ها می شوید که قسمتی از استخر دچار خرابی شود.

از آنجایی که بسیاری از سازنده های قدیمی از چسب آب بندی استخر استفاده نمی کردند، خرابی در این استخر ها بسیار محتمل خواهد بود.

با توجه به متد های روز ساخت و ساز استخر های آپارتمانی، از بهترین شیوه های ممکن جهت آب بندی استخر ها استفاده می شود تا خطر نشتی در این استخر ها به حداقل برسد. همچنین در این شیوه های مدرن شما می توانید از نشتی های احتمالی موجود در کف و دیواره های استخر مطلع شوید و آنها را فورا  برطرف کنید.

بنابراین این روز ها به دلیل افزایش ساخت استخر ها در آپارتمان ها، شما شیوه های متعددی را مشاهده می کنید که به واسطه آنها می توان نشتی ها را کاهش داد. چسب بتن آب بند استخر که یکی از بهترین انواع چسب آب بندی است را می توانید در این زمینه مورد استفاده قرار دهید.

آببند کردن استخر قدیمی

آب بندی استخر با چسب آب بندی بتن

با توجه به مطالبی که تا اینجا گفته شد، می توانیم به اهمیت آب بندی استخر ها پی ببریم. حال باید بدانیم که از چه شیوه هایی برای این منظور باید استفاده کنیم تا نتیجه مطلوب را به دست آوریم.

در قسمت قبلی شما را با مدل های مختلف نشتی در استخر ها آشنا کردیم. حال باید بدانید که برای مقابله با هر کدام از این شیوه ها چه راهی مناسب است. مسلما شما برای آب بندی باید از ترکیبات خاصی استفاده کنید که احتمال نشت از درون لایه بتنی یا سیمانی استخر ها را به حداقل برساند.

چسب آب بندی استخر یا چسب بتن آب بند استخر یکی از بهترین محصولاتی هستند که می توانید از آنها استفاده کنید. از این محصول می توانید هم بر روی بتن خشک شده استفاده کنید و هم برای تقویت بتن مورد استفاده در استخر ها در هنگام بتن ریزی از آن استفاده کنید.

علاوه بر اینها می توانید از این چسب های کاربردی برای درزگیری استخر ها استفاده کنید و خطر نشت را به حداقل برسانید.

آب بند کردن استخر

چسب آب بندی بتن برای سرویس بهداشتی

همانطور که احتمالا در جریان هستید، بسیاری از زیرسازی های سرویس های بهداشتی در یک ساختمان به وسیله بتن صورت می گیرد. در سرویس های بهداشتی احتمال نشت آب و حتی فاضلاب وجود دارد و باید با استفاده از چسب بتن آب بند مناسب، خطر نشت آب و فاضلاب را به صفر رساند.

در سرویس های بهداشتی از انواع کاشی ها برای کف و دیوار ها استفاده می شود. یکی از کاربرد های چسب آب بندی نیز این است که می توان از آن برای چسباندن انواع کاشی در سرویس بهداشتی نیز استفاده کرد. این چسب ها بدون تردید قدرت چسبندگی بسیار بالایی دارند و قادر هستند پیوند های مستحکمی را بین سطوح ایجاد کنند.

توجه داشته باشید که به کار گیری چسب های بتن در این شرایط، تنها به مواقعی محدود نمی شود که سطح مورد نظر از جنس بتن باشد. شما می توانید بر روی بسیاری از سطوح نظیر سطوح سیمانی هم از این چسب ها به منظور اتصال کاشی، سرامیک و… استفاده کنید.

آب بند کردن سرویس بهداشتی

جلوگیری از ترک خوردن بتن

با استفاده درست از انواع چسب بتن، شما قادر هستید تا از ترک خوردن آنها با گذشت زمان جلوگیری کنید. با گذشت زمان ممکن است ترک هایی در بتن کف و دیواره استخر و بتن سرویس بهداشتی به وجود بیاید. شما می توانید با استفاده از میزان درست چسب بتن آنها را ترمیم کنید. همچنین شما می توانید با استفاده از مقدار مناسب این چسب ها در حین بتن ریزی، مانع از ترک خوردن بتن شوید یا اینکه تا حد ممکن این زمان را به تعویق بیندازید.

چسب آب بندی بتن دارای ویژگی هایی است که خواص فیزیکی و شیمیایی بتن را افزایش می دهد. بنابراین مقاومت بتنی که در آن از مقدار مناسب چسب بتن آب بندی نظیر چسب sa12 استفاده شده است، در برابر آب و هوا و بسیاری از عوامل طبیعی و شیمیایی افزایش می یابد.

ترک بتن

جلوگیری از نشت آب

جلوگیری از نشت آب در استخر ها و بخش های مختلف سرویس بهداشتی، از مهمترین ویژگی های چسب آب بندی بتن است که بار ها در این مقاله به آن اشاره کردیم. چسب  های بتن نسبت به رطوبت و آب بسیار مقاوم هستند و می توان در چنین مواردی از آنها بهره برد و از خواص فیزیکی و شیمیایی آنها استفاده کرد.

توجه کنید که اگر به هر دلیلی آب بتواند درون بتن نفوذ و از آن عبور کند، می تواند باعث بروز خسارات مالی زیادی به استخر و سرویس بهداشتی منزل شما شود. نفوذ آب باعث ترک خوردگی بتن می شود و بتنی که دارای چسب بتن مناب نباشد دیر یا زود ترک خواهد خورد.

سوالات متداول

از آب بند کننده‌های استخر می‌توان برای سرویس‌های بهداشتی استفاده کرد ؟

بله از پلیمرهای آب بندکننده که برای استخر استفاده می‌شود می‌توان برای سرویس‌های بهداشتی در جهت آب بند شدن سطوح استفاده کرد.

بهترین برند محصولات شیمیایی ساختمان کدام است ؟

از جمله بهترین برند‌های فعال در این زمینه شیمی‌ ساختمان، سهند شیمی و کیلینیک بتن‌ را می‌توان نام برد که سابقه بلند مدتی در این زمینه نیز دارند.

دکتر تامین تضمین کیفیت محصولات شیمیایی خود را می‌دهد ؟

دکتر تامین نماینده فروش محصولات پلیمری فعال در صنعت ساختمان می‌باشد که بهترین کیفیت در کنار مناسب ترین قیمت‌ها، از اهداف اصلی این فروشگاه اینترنتی است.

جمع بندی

  • چسب آب بندی بتن یکی از محصولات بسیار کاربردی و مهمی است که باید در پروژه هایی نظیر ساخت استخر ها، سرویس های بهداشتی، مخازن آب و… از آن بهره برد.
  • پیمانکاران در گذشته کمتر به لزوم استفاده از چسب بتن آب بند توجه می کردند و از این رو در بسیاری از استخر ها و سرویس های بهداشتی شاهد به وجود آمدن خرابی های بسیاری به دلیل نشت آب بودیم.
  • چسب بتن آب بند استخر می تواند احتمال نشت آب به درون بتن را به صفر برساند و شما را از شر هزینه های بالای تعمیرات استخر نجات دهد.
  • نشت آب و فاضلاب در سرویس های بهداشتی یکی از عوامل بروز برخی بیماری های خطرناک است.
  • در یک استخر به شیوه های مختلفی ممکن است شاهد نشت آب باشیم و گاها تشخیص این نشتی بسیار کار مشکلی خواهد بود.

برای دریافت مشاوره خرید محصولات چسب های بتن می توانید با شماره ی زیر تماس بگیرید.

۰۲۱-۴۸۴۳۶

 

آیا این مقاله مفید بود ؟

بله
خیر
ممنون :)

مقالات مرتبط

علت هرز شدن شیرآلات اهرمی و تعمیر آن

دسته‌بندی‌ها

دسته‌بندی‌ها

علت هرز شدن شیرآلات اهرمی و تعمیر آن

دسته‌بندی‌ها

دسته‌بندی‌ها

به اشتراک بگذارید

دسترسی سریع

مشاهده و خرید بهترین وال هنگ های دیواری موجود در سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *