بهترین چسب ۱۲۳ کدام است؟ + عکس

در زندگی روزمره برای چسباندن اجسام به یکدیگر به چسب ها نیاز داریم. چسب ۱۲۳ یکی از پرکاربردترین چسب هایی است که می تواند بسیاری از قطعات را به یکدیگر...

علیرضا علیخانی

۱۲ آبان ۱۳۹۸

behtarin-chasb-123

فهرست بندی

در زندگی روزمره برای چسباندن اجسام به یکدیگر به چسب ها نیاز داریم. چسب ۱۲۳ یکی از پرکاربردترین چسب هایی است که می‌تواند بسیاری از قطعات را به یکدیگر بچسباند. این چسب‌ها علاوه بر کاربردهای روزمره، در بسیاری از محیط‌های کارگاهی و در صنعت نیز برای چسباندن قطعات صنعتی به یکدیگر، استفاده می‌شوند. در ادامه به بررسی انواع برندهای چسب 123 می پردازیم.

چسب یک دو سه دارای قدرت چسبندگی بسیار بالایی است. از همه مهم‌تر این است که سرعت اتصال اجسام گوناگون به یکدیگر با استفاده از این چسب‌ها بسیار بالا می رود. این سرعت اتصال فوق العاده باعث شده تا نام چسب ۱۲۳ را بر روی این محصول بگذارند.

اگر برای خرید این محصول به بازار می روید، بهتر است با سایر اسامی این چسب قدرتمند هم آشنا باشید. چسب قطره ای فوری، چسب ام دی اف و چسب همه کاره سایر اسامی این محصول هستند.

چسب ۱۲۳ تکنوفیکس، چسب استارباند، چسب یک دو سه آکفیکس، چسب سناباند و چسب ۱۲۳ میتراپل از برترین برند های موجود در بازار هستند که به تولید چسب های یک دو سه و سایر چسب های مرغوب مشغول هستند.

چسب فوری

چسب یک دو سه سناباند

سناباند یکی از تولید کنندگان بسیار خوش نام ایرانی است و یکی از بزرگترین تولید کنندگان چسب های یک دو سه در کشور است. چسب یک دو سه تولیدی این شرکت یک چسب دو جزیی است و این دو جزء شامل یک فعال کننده یا Activator قوی و یک قوطی چسب سیانو اکریلات است.

چسب ۱۲۳ سناباند یک چسب همه کاره است و می توانید در اکثر فعالیت های روزمره در زندگی خود و در صنایع مختلف از آن استفاده کنید. صنعت مبلمان سازی و صنعت ساخت و ساز از مهمترین صنایعی هستند که استفاده از چسب های یک دو سه سناباند در آنها رایج است.

چسب 123 سناباند

چسب ۱۲۳ تکنوفیکس

تکنوفیکس یکی دیگر از برند های موجود در زمینه تولید چسب های یک دو سه با کیفیت بالا است. اگر قصد داشته باشید بدانید که بهترین چسب ۱۲۳ کدام است و چه ویژگی هایی دارد، چسب تکنوفیکس را نباید از قلم بیندازید. مانند بسیاری از چسب هلی ۱۲۳ موجود در بازار، این چسب هم دو جزیی است و دارای یک چسب مایع و یک Activator یا فعال کننده است.

این چسب ها معمولا در قوطی های ۱۰۰، ۲۰۰ و ۴۰۰ میلی لیتری بسته بندی شده و به بازار عرضه می شوند. این چسب ها را تنها ۴۵ تا ۶۰ روز پس از باز شدن می توانید استفاده کنید و پس از آن قابلیت چسبندگی خود را از دست می دهند. بنابراین اگر قصد انجام کار های کوچک را دارید، از بسته های کوچک چسب ۱۲۳ تکنوفیکس خریداری کنید.

مدت زمان خشک شدن نرمال این چسب ها حدود ۱۳ ثانیه دز شرایطی است که قطعات را ثابت در کنار هم نگه دارید. زمانی که از فعال کننده ۱۵۰۰ بهره می برید، این زمان کمی بیشتر می شود. در عوض با استفاده از فعال کننده یا Activator 2000 این زمان کمی کاهش می یابد.

چسب 123 تکنوفیکس

چسب استارباند

چسب استارباند جزو باکیفیت ترین چسب های تولید داخل کشور می باشد و محصولات این برند معتبر توانسته اند جای خود را در بازار چسب ۱۲۳ پیدا کنند. این چسب هم مانند دو چسب یک دو سه دیگری که تا اینجا به معرفی آنها پرداختیم دارای یک بخش چسب مایع و یک Activator است که باعث می شود قدرت چسبندگی افزایش یابد

دو ویژگی عالی چسب استارباند این است که جای آن پس از خشک شدن سفیدک نمی زند و در عین حال بوی نامطبوع ندارد. البته گاز بی بویی که از این چسب ساتع می شود، همچنان خطر های مربوط به خود را دارد و شما باید در حین استفاده از این چسب ها از ماسک استفاده کنید.

چسب 123 استار باند

چسب یک دو سه آکفیکس

این چسب یک دو سه کمی متفاوت تر از سایر چسب های ۱۲۳ موجود در بازار است. تفاوت این چسب در اجسامی است که می توانید به وسیله این چسب آنها را بچسبانید. از این چسب می توانید به طور خاص برای برای نصب و تعمیر قطعات چوبی استفاده کنید. علاوه بر قطعات چوبی می توانید برای چسباندن ام دی اف، لاستیک و پلاستیک ها نیز از چسب ۱۲۳ آکفیکس بهره ببرید.

قدرت چسبندگی چسب آکفیکس با توجه به قیمت چسب ۱۲۳ آکفیکس بسیار بالاست و می توان با خیال راحت از این چسب برای کار های خود در مقیاس کوچک و مقیاس وسیع استفاده کنید. این چسب به گونه ای ساخته و تولید می شود که می توان بر روی سطوح عمودی هم بدون اینکه چکه کند از آن استفاده کرد. اینکه چسب چکه نکند و به پایین نریزد ویژگی ممتازی است که در چسب های آکفیکس موجود است.

این چسب ها به طور عمده در کارتن های ۲۴ عددی به بازار عرضه می شوند. مسلما خرید این چسب ها به طور عمده مقرون به صرفه تر خواهد بود و قیمت آنها کاهش می یابد.

توجه کنید که چسب یک دو سه آکفیکس باید بر روی محلی ریخته شود که کاملا تمیز و عاری از هرگونه کثیفی و آلودگی باشد. فعال کننده را بر روی یک سطح و چسب را بر روی سطح دیگر بریزید و آنها را در حدود ۱۳ ثانیه در کنار هم نگه دارید تا کاملا خشک شود.

چسب 123 آکفیکس

چسب ۱۲۳ میتراپل

میتراپل یک محصول بسیار حرفه ای و با کیفیت از کشور ترکیه است که توانسته جای خود را در بازار ایران به دست آورد. قیمت چسب ۱۲۳ میتراپل ترکیه به نسبت کیفیت و دوام آن بسیار مقرون به صرفه است.

اگر به دنبال یک چسب بسیار قدرتمند و همه فن حریف هستید که بتواند اجسام و اشیای گوناگون را به هم بچسباند، میتراپل می تواند یکی از انتخاب های اصلی شما باشد. شما می توانید سنگ، شیشه، چوب، ام دی اف و سایر مواد را در صنایع مختلف به وسیله این چسب های قدرتمند به یکدیگر بچسبانید.

چسب میتراپل

مقایسه چسب ۱۲۳ با سایر چسب ها

چسب های ۱۲۳ مزایای زیادی نسبت به سایر چسب های موجود در بازار دارند که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

• ماده اصلی تشکیل دهنده چسب های ۱۲۳ آب نیست. این در حالی است که مواد اصلی تشکیل دهنده سایر چسب های موجود در بازار آب است. سیانواکریلات ها با استفاده از رزین اکریلیک تولید می شوند.

• زمانی که سطح دو قطعه کمی مرطوب باشد، چسب ۱۲۳ بهتر کار می کند و اتصالی که بین قطعات شکل می گیرد بسیار قوی تر است. این در حالی است که سایر چسب های موجود در بازار در حضور رطوبت و آب درست کار نمی کنند.

• بنابراین توجه داشته باشید که چسب های فوری یا همان چسب های یک دو سه باید در حضور کمی رطوبت به قطعات زده شوند تا اتصالی قدرتمند بین آنها صورت گیرد.

انواع چسب ساختمان

جمع بندی

  • چسب یک دو سه یکی از پرکاربردترین چسب های موجود در بازار است که در صنایع و مشاغل مختلف و در زندگی روزمره مورد استفاده قرار می گیرد.
  • چسب های ۱۲۳ می توانند مواد مختلف از قبیل شیشه، چوب، فلزات و سایر مواد را به یکدیگر بچسبانند.
  • این چسب ها قدرت و سرعت بالایی دارند و می توانند در چند ثانیه یک اتصال قوی بین اجسام به وجود آورند.
  • مزایای چسب یک دو سه نسبت به سایر چسب ها سبب شده تا از این چسب ها در بسیاری از موقعیت ها استفاده شود.
  • چسب استارباند، چسب ۱۲۳ تکنوفیکس، چسب سناباند، چسب میتراپل و چسب یک دو سه آکفیکس از برترین برند های چسب یک دو سه موجود در بازار هستند.
  • شیوه های مختلفی وجود دارد که می توان با استفاده از آنها سرعت خشک شدن چسب های ۱۲۳ را تا حدی کاهش داد.
  • اکثر چسب های یک دو سه موجود در بازار دو جزئی هستند و در کنار چسب یک اسپری فعال کننده نیز وجود دارد.
  • اسپری فعال کننده یا Activator می تواند زمان خشک شدن چسب ها را کاهش دهد و قدرت چسبندگی را نیز افزایش دهد.

آیا این مقاله مفید بود ؟

بله
خیر
ممنون :)

مقالات مرتبط

علت هرز شدن شیرآلات اهرمی و تعمیر آن

دسته‌بندی‌ها

دسته‌بندی‌ها

علت هرز شدن شیرآلات اهرمی و تعمیر آن

دسته‌بندی‌ها

دسته‌بندی‌ها

به اشتراک بگذارید

دسترسی سریع

مشاهده و خرید بهترین وال هنگ های دیواری موجود در سایت

3 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *