راهنمای انتخاب بهترین روشویی برای سرویس بهداشتی

خرید بهترین روشویی کابینتی برای سرویس بهداشتی، اصول و نکات خاص خودش را دارد. باید بدانید که انتخاب چینی بهداشتی باکیفیت برای دستشویی و حمام بسیار اهمیت دارد. این محصولات علاوه‌...

ناهید منصوری

۲۸ خرداد ۱۴۰۲

راهنمای خرید بهترین روشویی

فهرست بندی

خرید بهترین روشویی کابینتی برای سرویس بهداشتی، اصول و نکات خاص خودش را دارد. باید بدانید که انتخاب چینی بهداشتی باکیفیت برای دستشویی و حمام بسیار اهمیت دارد. این محصولات علاوه‌بر کاربردی که دارند، می‌تواند بر زیبایی فضا نیز تأثیر داشته باشد.

در این مقاله از مجله دکتر تامین، قصد داریم تا نکات خرید بهترین روشویی کابینتی را در کنار هم مرور کنیم. برای اینکه بتوانید در زمان خرید انتخاب هوشمندانه‌تری داشته باشید، لازم است این نکات را در نظر داشته باشید. با مطالعه این راهنما، مي‌توانید یک روشویی کاربردی و زیبا، برای سرویس بهداشتی منزل خود خریداری کنید.

روشویی کابینتی چیست؟

به‌طورکلی انواع مدل روشویی را می‌توان در دو دسته‌ی کابینتی و کلاسیک، دسته‌بندی کرد. روشویی‌های کلاسیک، همان انواع قدیمی روشویی‌ها به شمار می‌روند. این روشویی‌ها معمولاً دارای دو بخش سینک و پایه هستند و هر دو نیز از جنس سرامیک ساخته می‌شوند. برای اطلاعات بیشتر دراین باره می‌توانید مقاله انواع مدل روشویی را مطالعه کنید.

اما نوع مدرن‌تر روشویی‌ها که امروزه در اکثر خانه‌های ایرانی از آن استفاده می‌شود، روشویی کابینتی است. همان‌طور که از نام این مدل روشویی‌ها نیز به‌خوبی پیداست، دارای یک عدد محفظه کابینتی هستند که می‌توانید لوازم مورد نیاز خود را در داخل آن قرار دهید. این نوع از روشویی‌ها در مدل‌های متنوعی تولید می‌شوند و شما می‌توانید باتوجه به نیاز و سلیقه خود بهترین گزینه را انتخاب نمایید.

 

راهنمای انتخاب بهترین روشویی کابینتی

اکنون که می‌دانیم روشویی کابینتی چیست، لازم است نگاهی به راهنمای خرید آن نیز داشته باشیم. در زمان خرید روشویی کابینتی، بهتر است که به این نکات توجه داشته باشید:

1. متریال ساخت کابینت روشویی

اولین نکته‌ای که در زمان خرید بهترین روشویی کابینتی باید در نظر داشته باشید، جنس کابینت روشویی است. کابینت روشویی معمولاً از متریال‌های مختلفی ساخته می‌شود. برخی از پلاستیک هستند، برخی از فلز و برخی نیز از چوب. بسیاری از متخصصان باور دارند که بهترین جنس کابینت، PVC است؛ زیرا دوام آن بسیار بالا بوده و در برابر رطوبت مقاوم است.

 

2. متریال ساخت سینک روشویی

علاوه بر جنس کابینت، توجه به جنس سینک نیز مهم است. امروزه متریال‌های متنوعی را برای ساخت سینک روشویی به کار می‌برند. متداول‌ترین متریالی که برای این کار از آن استفاده می‌شود، سرامیک است. در کنار آن، می‌توان انواع روشویی‌های بتنی، سنگی، فلزی و حتی شیشه‌ای را نیز در بازار پیدا کرد. در بین این موارد، سرامیک دوام بیشتر و هزینه کمتری دارد.

روشویی کابینتی

3. سبک دکوراسیون سرویس بهداشتی

یکی از موضوعات مهم در زمان خرید بهترین روشویی کابینتی، توجه به سبک طراحی داخلی سرویس بهداشتی است. قبل از خرید روشویی و سینک، ابتدا باید به سبک حمام یا دستشویی خود نگاه کنید و سپس باتوجه ‌به همان سبک، به سراغ خرید روشویی بروید. از جمله معروف‌ترین سبک‌های به‌کار رفته در طراحی حمام و دستشویی، می‌توانیم به ساده، سنتی، کلاسیک، مدرن و مینیمال اشاره کنیم.

 

4. ارتفاع روشویی و سایز سینک

توجه به ارتفاع روشویی نیز بسیار مهم است. ارتفاع روشویی باید مطابق با استانداردهای رایج باشد. از آن مهم‌تر، باید با میانگین قد اعضای خانه نیز هماهنگی داشته باشد. این کار باعث می‌شود که استفاده از روشویی راحت‌تر باشد. در کنار آن، سایز سینک نیز در سهولت استفاده از روشویی، تأثیر بسیار زیادی دارد. اندازه سینک نباید بیش از حد کوچک یا بزرگ باشد.

 

5. ابعاد و اندازه روشویی

ابعاد روشویی نیز باید متناسب با ابعاد حمام یا دستشویی باشد. قبل از آنکه به سراغ انتخاب بهترین روشویی کابینتی بروید و برای خرید اقدام کنید، باید ابعاد حمام یا دستشویی خود را بررسی کنید. به یاد داشته باشید که روشویی بسیار بزرگ یا بسیار کوچک، محدودیت‌های زیادی را برای شما به همراه خواهد داشت.

 

6. مدل روشویی کابینتی

روشویی‌های کابینتی انواع مختلفی دارند. این تنوع را می‌توان از دو جهت بررسی کرد؛ اول از بابت نوع سینک و کابینت، دیگر نیز از بابت اجرای شیرآلات.

از نظر نوع سینک، روشویی‌ها را می‌توان در دسته‌بندی‌های مختلفی قرار داد. برخی از آن‌ها دارای سینک روکار هستند و برخی دیگر توکار؛ بعضی از سینک‌ها کاسه‌ای هستند و بعضی دیگر به‌صورت سنگ یکپارچه.

از نظر اجرای شیرآلات هم می‌توان سینک‌ها را در دو نوع لوله‌کشی روکار و توکار تقسیم‌بندی کرد. بخش اصلی شیرآلات توکار داخل دیوار قرار می‌گیرد. برای اجرای این شیوه، می‌توانید از محصولات برند ام پی جی استفاده کنید. شیرآلات ام پی جی یکی از باکیفیت‌ترین و بهترین شیرآلات موجود در بازار به شمار می‌رود.

 

7. فضای داخلی کابینت روشویی

یکی از نکاتی که در زمان انتخاب بهترین روشویی کابینتی کمتر موردتوجه قرار می‌گیرد، فضای داخلی کابینت آن است. اگر قرار است لوازم بهداشتی و ابزار بسیاری را در کابینت روشویی جای دهید، بدون شک باید به سراغ کابینت‌های بزرگ‌تر بروید. در غیر این صورت، کابینت‌های کوچک برایتان مناسب خواهد بود.

 

8. برند سازنده روشویی کابینتی

یکی از نکات دیگری که در زمان خرید روشویی باید به آن توجه کنید، برند سازنده آن است. خرید از یک برند خوب می‌تواند تضمین‌کننده کیفیت روشویی شما باشد. از جمله برندهای خوبی که امروزه در ایران فعالیت دارند، می‌توان به برندهای روشویی پارس سرام، گلسار فارس، چینی رز و برند مروارید اشاره کنیم.

 

9. قیمت و ضمانت روشویی کابینتی

در نهایت، به‌عنوان آخرین نکته در زمان خرید بهترین روشویی کابینتی، بهتر است که به قیمت و ضمانت آن توجه کنید. وجود ضمانت برای روشویی، می‌تواند موجب اطمینان خاطر شما باشد. دررابطه‌ با قیمت نیز می‌توان گفت که بدون شک برخی از مدل‌های خاص، گران‌تر از مدل‌های معمولی خواهند بود.

اما باید توجه داشته باشید که محصول را بالاتر از قیمت واقعی آن خریداری نکنید. خرید از برندهای ایرانی معتبر می‌تواند خیال شما را از این بابت راحت کند. شما می‌توانید در وب‌سایت دکتر تامین، قیمت انواع چینی بهداشتی از جمله لیست قیمت پارس سرام را مشاهده فرمایید.

در این مقاله از دکتر تامین، درباره نحوه انتخاب بهترین روشویی کابینتی برای شما صحبت کردیم. خرید روشویی به دلیل اهمیت بالایی که در سرویس بهداشتی دارد، گاه می‌تواند بسیار چالش‌برانگیز باشد. ما در این مقاله نکات مهمی را برای خرید هوشمندانه‌تر، در اختیار شما عزیزان قرار دادیم.

برای خرید روشویی کابینتی پارس سرام یا دیگر برندهای معتبر ایرانی می‌توانید به وب‌سایت مجموعه دکتر تامین مراجعه کنید. قیمت و مشخصات انواع تجهیزات بهداشتی و آشپزخانه از جمله انواع روشویی بهداشتی را می‌توانید در این وب‎‌سایت مشاهده و خریداری کنید.

آیا این مقاله مفید بود ؟

بله
خیر
ممنون :)

مقالات مرتبط

علت هرز شدن شیرآلات اهرمی و تعمیر آن

دسته‌بندی‌ها

دسته‌بندی‌ها

علت هرز شدن شیرآلات اهرمی و تعمیر آن

دسته‌بندی‌ها

دسته‌بندی‌ها

به اشتراک بگذارید

دسترسی سریع

مشاهده و خرید بهترین وال هنگ های دیواری موجود در سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *