۷ مدل روشویی پرکاربرد در سرویس بهداشتی + عکس

انتخاب مدل روشویی ها از تجهیزات اساسی موجود در سرویس بهداشتی حساب می شوند. این محصول در کنار سایر چینی‌آلات بهداشتی می‌تواند علاوه بر کاربرد خود به محیط سرویس‌های بهداشتی عمومی...

علیرضا علیخانی

۱۲ آبان ۱۳۹۸

7model-roooshoyi-por-karbord

فهرست بندی

انتخاب مدل روشویی ها از تجهیزات اساسی موجود در سرویس بهداشتی حساب می شوند. این محصول در کنار سایر چینی‌آلات بهداشتی می‌تواند علاوه بر کاربرد خود به محیط سرویس‌های بهداشتی عمومی یا خانگی زیبایی بخشد. در این مقاله به معرفی انواع روشویی‌های پرکاربرد می‌پردازیم.

با توجه به نیازخود، از روشویی‌ها می توان در حمام یا در مکان های عمومی بهره برد. مدل روشویی و برند های مختلف در بازار موجود است که انتخاب آنها علاوه بر اینکه کاملا سلیقه ای است، به فضای موجود در سرویس بهداشتی شما نیز مرتبط است.

برخی از انواع مدل روشویی که توسط تولید کنندگان این تجهیزات تولید و به بازار عرضه می شوند عبارتند از:

  • مدل روشویی پایه دار
  • مدل روشویی نیم پایه
  • مدل روشویی رو کابینتی
  • مدل روشویی زیر سنگی
  • مدل روشویی رو سنگی
  • مدل روشویی پایه سرخود
  • مدل روشویی بدون پایه
  • مدل روشویی گرد

مدل هایی که نام آنها را مشاهده می کنید، تنها بخشی از مدل روشویی های جدید و پر طرفدار این محصول هستند که در سرویس بهداشتی بسیاری از خانه ها مشاهده می کنید.

انواع مدل روشویی های گرد، مربعی، مستطیلی و… از این تجهیزات موجود می باشد که انتخاب آن هم به سلیقه و طراحی سرویس بهداشتی مربوط می شود. در کل شما انتخاب های متعددی در هنگام خرید روشویی دارید که در هنگام خرید متوجه آن خواهید شد. روشویی مروارید، روشویی کرد و روشویی پارس سرام برخی از بهترین برند های موجود در بازار هستند که این محصول پر استفاده را تولید و عرضه می کنند.



روشویی پایه دار

یکی از قدیمی ترین مدل روشویی های موجود در بازار، روشویی پایه دار است. این محصول از آنجایی که قابلیت پوشش لوله های فاضلابی و لوله های آب را دارد، سال های بسیار مورد توجه بوده است. در قدیم اکثر لوله های فاضلابی در سرویس بهداشتی به صورت روکار بودند و از این رو لازم بود تا این لوله ها را به وسیله ی پوشش مناسبی پنهان کرد. مدل روشویی پایه دار به واسطه ی پایه ای که در زیر آن قرار دارد، بهترین گزینه جهت پنهان کردن این لوله های روکار هستند.

توجه داشته باشید که تمام ابعاد را باید به درستی محاسبه کنید تا مطمئن شوید محصولی که خریداری کرده اید را می توانید به راحتی در سرویس بهداشتی، مستر روم یا حمام خانه خود، نصب کنید.

باید بدانید که مدل روشویی پایه دار در دسته ی مدل روشویی های دیواری ساده قرار دارد و اگر به دنبال طراحی های مدرن هستید که سرویس بهداشتی شما را زیباتر جلوه دهد، شاید این مدل بهترین انتخاب شما نباشد. همچنین این مدل روشویی در سایز های متعددی در بازار موجود است و می توان گفت در کوچکترین سرویس های بهداشتی هم می توانید از آنها بهره ببرید.

روشویی پایه‌دار

مدل روشویی بدون پایه

از نام این مدل به سادگی می توان متوجه شد که پایه ای برای نگه داشتن فضای شستشو وجود ندارد. در واقع روشویی بدونه پایه به طور مستقیم به دیوار متصل می شود. با اینکه کمتر شاهد این مدل در سرویس های بهداشتی هستیم، اما برای سرویس ها بهداشتی کوچک می تواند بهترین گزینه باشد. در واقع تمام فضای زیرین این مدل خالی است و می تواند به بزرگتر شدن فضای سرویس بهداشتی یا حمام شما کمک کند. در نصب مدل های بدون پایه باید دقت بالایی صورت گیرد تا کاملا محکم بر روی دیوار قرار بگیرد.

یکی دیگر از مزایای روشویی بدون پایه زمانی خود را نشان می دهد که فردی که از ویلچر استفاده می کند، بخواهد از آن بهره ببرد.

روشویی بدون پایه

روشویی نیم پایه

روشویی نیم پایه یکی دیگر از مدل های این محصول است که در بازار وجود دارند. این مدل نسبتا جدید است و آن را در خانه ها و اماکن زیادی مشاهده نمی کنید. همانطور که از نام آن پیداست، پایه این محصول نصف مدل های پایه دار است و بیشتر شبیه به روشویی پایه سرخود هستند.

روشویی مروارید، روشویی پارس سرام و روشویی کرد، از بهترین تولید کنندگان و برند های موجود در بازار هستند که اقدام به تولید این محصول می کنند. طول و عرض مدل های نیم پایه عموما با مدل پایه دار یکسان است و تولید کنندگان سعی می کنند از سایز های استاندارد و عمومی برای تولید محصولات خود بهره ببرند.

شما در روشویی نیم پایه نیز همانند مدل پایه دار و بی پایه نیازمند تعبیه ی یک قفسه یا کابینت برای قرار دادن وسایل خود هستید. همچنین افرادی که از ویلچر استفاده می کنند هم می توانند به خوبی از این محصول بهره ببرند.

روشویی نیم‌پایه

روشویی پایه سرخود

یکی دیگر از مدل های روشویی که به دیوار متصل می شوند، مدل پایه سرخود است. همانطور که اشاره شد، شکل ظاهری روشویی پایه سرخود و مدل نیم پایه بسیار شبیه به یکدیگر است.

تفاوت اصلی که بین این دو مدل وجود دارد این است که در هنگام قالب ریزی مدل پایه سرخود برای ساخت، محصول را به صورت یکپارچه تولید می کنند. مدل های نیم پایه همانند مدل های پایه دار از دو قسمت اصلی پایه و کاسه شستشو به صورت جداگانه تشکیل می شوند.

از آنجایی که در این مدل هیچ گونه قفسه یا کمد وجود ندارد، برای قرار دادن لوازم ضروری باید از کمد یا قفسه هایی در کنار این مدل بهره برد.

روشویی پایه سرخود

روشویی رو کابینتی

مدل رو کابینتی تنوع بیشتری دارد و در عین حال مزیت اصلی این مدل، وجود فضای کافی برای قرار دادن تمام وسایل نظیر حوله ها، مسواک، خمیر دندان، کرم ها، شوینده ها و… است. به دلیل وجود کابینت، لوله های آب و لوله فاضلاب دیده نمی شوند و از این نظر هم در زیبایی سرویس بهداشتی، حمام و مستر روم تاثیر بسزایی دارد.

  • روشویی رو کابینتی یکپارچه یکی از مدل هایی است که در این دسته می توانید پیدا کنید. کاسه ی شستشو و کانتر یا کابینت در این مدل از یک جنس هستند و به طور یکپارچه ساخته شده اند. کاسه و کابینت در یک راستا و با طول و عرض یکسان ساخته شده اند.

  • روشویی رو کابینتی روکار یکی دیگر از مدل های این دسته است و در واقع در این مدل، کاسه و کانتر زیر آن از یکدیگر جدا هستند. کاسه ی شستشو دارای لبه هایی است که می توان از این طریق آن را درون سوراخ تعبیه شده بر روی کانتر یا کابینت قرار داد و مطمئن شد که در سر جای خود قرار می گیرد.

برای اینکه آب از کاسه به کابینت نشت نکند با چسب اپوکسی یا چسب سیلیکون بین این دو را پر می کنند. در میان تمام مدل های رو کابینتی، روشویی رو کابینتی روکار، شیوه ی نصب بسیار آسانی دارد.

روشویی زیر سنگی

مدل بعدی روشویی که قصد معرفی آن را داریم، روشویی زیر سنگی است. در واقع سینک یا کاسه ی شستشو در این مدل، زیر کانتر یا سنگ تعبیه شده کار گذاشته شده است.

در واقع تمام سطح توسط کابینت و سنگ گرانیت، مرمر یا… پوشانده شده است و کاسه در زیر آن قرار گرفته است. درز های بین کابینت و کاسه ی روشویی زیر سنگی به خوبی با چسب سیلیکون یا چسب اپوکسی پر شده است تا نشت آب را شاهد نباشیم. اگر بخواهیم راجع به مزایای این مدل بیشتر صحبت کنیم، می توان به تمیز کاری ساده ی آن اشاره کرد.

یکی از معایب این مدل این است که اگر نیاز باشد کاسه ی آن را تعویض کنید، معمولا کاسه ای کاملا فیت و مناسب را پیدا نخواهید کرد. از آنجایی که در روشویی زیر سنگی آب همواره بر روی کابینت یا همان کانتر می ریزد، تنها می توانید از مواد ضد آب برای آن بهره ببرید. سنگ گرانیت و سنگ مرمر در این بین انتخاب های مناسبی هستند.

روشویی زیر‌سنگی

روشویی رو سنگی

روشویی روسنگی متفاوت تر از تمام مدل هایی است که تا اینجا در مورد آن صحبت کردیم. در واقع این مدل نیز شامل یک سطح مسطح سنگی می باشد که زیر آن معمولا دارای کابینت است. تفاوت اصلی این مدل، در نحوه ی قرار گیری کاسه ی روشویی بر روی سنگ زیرین است. در واقع در اینجا تمام کاسه بر روی سنگ قرار می گیرد.

نسبت به مدل های کاربردی قبلی که در مورد آنها صحبت شد، در اینجا با مدلی ظریف و در عین حال زیبا رو به رو هستیم که بعضی افراد اعتقاد دارند که کاربرد کمتری دارد. در واقع روشویی رو سنگی جزء مدل های لوکس به شمار می آید. در برخی رستوران ها، کافی شاپ ها، هتل ها و البته در منازل شاهد استفاده از این مدل هستیم.

کاسه ای که در این مدل استفاده می شود، می تواند از جنس های مختلفی باشد که معروف ترین آنها عبارتند از:

  • سنگ مرمر
  • شیشه
  • برنز ریخته گری
  • خاک نسوز
  • زجاج چینی

روشویی رو سنگی تنها مدلی است که داری سوراخ های نصب شیرآلات نیست و در این مدل شیرآلات باید بر روی دیوار یا روی کانتر زیرین نصب شوند. همچنین این مدل دارای حفره ی جلوگیری از سر ریز آب اضافی نیست و اگر در منزل خود کودکان بازیگوش دارید، باید مراقب سر ریز آب باشید.

برخی از مزایای روشویی رو سنگی عبارتند از:

  • مهم نیست که این مدل از چه جنسی ساخته شده است؛ به هر صورت مدل رو سنگی از لحاظ ظاهری جذاب است.
  • در این مدل تنها یک سوراخ بسیار کوچک بر سطح کانتر ایجاد می شود (که صرفا برای عبور جریان آب به سمت فاضلاب است). بنابراین بیشتر سطح کانتر که می تواند از مواد مختلف ساخته شده باشد، دیده می شود و جهت کار گذاشتن کاسه ی روشویی بریده نمی شود. این اتفاق از لحاظ زیبایی شناسی کمک شایانی به سرویس بهداشتی شما می کند.

روشویی روسنگی

جمع بندی

در مقاله فوق به توضیح 7 نوع از مدل‌های مختلف روشویی برای سرویس‌های بهداشتی عمومی و خانگی پرداختیم. توضیحات تکمیلی برای هر یک داده شد و مزایا و معایب آن‌ها بررسی شد. فروشگاه اینترنتی دکتر تامین فروشنده با تضمین در خصوص محصولات چینی بهداشتی در کشور بوده و تمام محصولات خود را به سراسر ایران ارسال می‌نماید که می‌تواند پاسخگو به تمام نیاز‌های شما باشد.

آیا این مقاله مفید بود ؟

بله
خیر
ممنون :)

مقالات مرتبط

علت هرز شدن شیرآلات اهرمی و تعمیر آن

دسته‌بندی‌ها

دسته‌بندی‌ها

علت هرز شدن شیرآلات اهرمی و تعمیر آن

دسته‌بندی‌ها

دسته‌بندی‌ها

به اشتراک بگذارید

دسترسی سریع

مشاهده و خرید بهترین وال هنگ های دیواری موجود در سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *