مقایسه پکیج بوتان و لورچ؛ بررسی مزایا و معایب هر یک

امروزه متداول‌ترین سیستم گرمایشی مورد استفاده در خانه‌های ایرانی، پکیج و رادیاتور است. استفاده از پکیج و در کنار آن رادیاتور، مزایای زیادی به همراه دارد که آن را به بهترین...

ناهید منصوری

۱۶ مهر ۱۴۰۲

مقایسه پکیج بوتان و لورچ

فهرست بندی

پکیج لورچ بهتر است یا بوتان؟

امروزه متداول‌ترین سیستم گرمایشی مورد استفاده در خانه‌های ایرانی، پکیج و رادیاتور است. استفاده از پکیج و در کنار آن رادیاتور، مزایای زیادی به همراه دارد که آن را به بهترین انتخاب برای واحدهای مسکونی و همین‌طور غیرمسکونی، تبدیل کرده است.

شرکت‌های تولیدکننده بسیاری در زمینه ساخت و فروش پکیج در ایران فعالیت دارند که از جمله معروف‌ترین آن‌ها، می‌توانیم به شرکت بوتان و شرکت لورچ اشاره کنیم. از جمله سوالاتی که مصرف‌کنندگان و خریداران همیشه از متخصصان ما در دکتر تامین می‌پرسند، این است که آیا پکیج لورچ بهتر است یا بوتان؟

هر دوی این شرکت‌ها از جمله شرکت‌های معتبر و شناخته‌شده در ایران هستند و همین موضوع باعث می‌شوند که انتخاب از بین آن‌ها، اندکی دشوار باشد. درست به همین دلیل، موضوع این مقاله از دکتر تامین را به مقایسه پکیج لورچ با بوتان اختصاص داده‌ایم و می‌خواهیم مزایا و معایب هر یک را بررسی کنیم.

 

پکیج چیست؟

قبل از آنکه به سراغ پاسخ به این سوال برویم که آیا پکیج لورچ بهتر است یا بوتان، بد نیست که نگاهی به ماهیت پکیج‌ها داشته باشیم. در مقدمه نیز به آن اشاره کردیم که امروزه مهم‌ترین سیستم گرمایشی در ایران، پکیج است. پکیج را می‌توان موتورخانه‌ای کوچک دانست که علاوه بر تامین آب گرم، می‌تواند گرمایش واحد را در فصول سرد سال نیز تامین کند.

استفاده از پکیج می‌تواند مزایای بسیاری برای کاربران به همراه داشته باشد؛ هزینه نصب و نگهداری اندک و مصرف انرژي بسیار ناچیز به نسبت روش‌های سنتی، جمع‌وجور بودن و قابلیت نصب در هر محیط، آلودگی پایین و همین‌طور بازدهی بسیار خوب، همگی از فواید استفاده از پکیج به‌جای سیستم‌های گرمایش سنتی به‌شمار می‌روند.

 

مقایسه پکیج لورچ و بوتان

اگر می‌پرسید که آیا پکیج لورچ بهتر است یا بوتان، بهتر است که این بخش را بادقت تمام مطالعه کنید. در این بخش، یک جدول مقایسه پکیج بوتان با لورچ در اختیار شما قرار داده‌ایم. شما با مطالعه این جدول می‌توانید پاسخ به سوال خود را پیدا کنید. البته باید توجه داشته باشید که در آخر، انتخاب بین این دو تماما به نظر و نیازهای مصرفی شما بستگی دارد.

ویژگی‌ها پکیج بوتان پکیج لورچ
اعتبار برند برند بوتان یکی از شناخته‌شدن‌ترین و قدیمی‌ترین برندهای ایرانی است. برند لورچ هم از برندهای شناخته‌شده ایرانی است، اما شهرت آن به اندازه برند بوتان نیست.
جنس ساخت بدنه مهم‌ترین متریال به‌کاررفته برای بدنه پکیج بوتان، از جنس پلاستیک مقاوم است که طول عمر بیشتری دارد و جرم کمتری می‌گیرد. متریال اصلی در تولید بدنه پکیج لورچ از جنس برنج است؛ برنج علاوه بر جرم‌پذیری در طول زمان، وزن بیشتری نیز دارد.
طراحی ظاهری و ابعاد هر دو برند بوتان و لورچ، از طراحی ظاهری مشابهی استفاده می‌کنند و در این مورد نمی‌توان تفاوت چندانی بین آن‌ها قائل شد. برخی از کاربران باور دارند که محصولات لورچ ابعاد بزرگ‌تری داشته و نمی‌توان آن را داخل فضای خانه نصب کرد.
کیفیت قطعات داخلی برند بوتان از قطعات ایتالیایی استفاده می‌کند و به همین دلیل کیفیت آن بیشتر است. قطعات داخلی برند لورچ هم از کیفیت قابل‌قبولی برخوردار هستند، اما کیفیت آن‌ها به‌اندازه بوتان نیست.
کیفیت قطعه هیدرولیک ست برند بوتان از قطعه هیدرولیک ست پلیمری استفاده می‌کند، طول عمر این جنس کمتر است، اما در عوض رسوب نمی‌گیرد. برند لورچ از هیدرولیک ست برنجی استفاده می‌کند که طول عمر بسیار بیشتری دارد، اما ممکن است به مرور زمان دچار رسوب شود.
کیفیت بُرد اصلی بنا بر نظر متخصصان، کیفیت برد اصلی پکیج‌های بوتان بیشتر است و به ندرت دچار خرابی می‌شود. کیفیت برد محصولات لورچ کمتر بوده و گزارش خرابی برای آن بیشتر است.
میزان ظرفیت گرمایی پکیج‌های بوتان از نظر ظرفیت گرمایی محدوده گسترده‌تری را در بر می‌گیرند و مدل‌های بیشتری دارند. می‌توان آن‌ها را برای خانه‌های با متراژ بالاتر نیز استفاده کرد. مدل‌های پکیج لورچ به نسبت کمتر است و به همین دلیل، ظرفیت گرمایی آن نیز محدودتر است.
میزان صدا در هنگام کار بنا بر نظر کاربران، میزان سروصدای ایجاد شده توسط هر دو پکیج در هنگام کار، تقریبا با یکدیگر برابر است. حال آنکه عده‌ای باور دارند در برند بوتان، میزان صدا کمتر است.
سهولت در تامین قطعات پکیج بوتان در بیشتر شهرهای ایران نمایندگی رسمی دارد و قطعات آن را به‌سادگی می‌توان پیدا کرد. قطعات پکیج لورچ ممکن است در تمام شهرها موجود نباشد و از این نظر تامین قطعات اندکی دشوار است.
میزان آشنایی تعمیرکاران به دلیل اینکه برند بوتان شناخته‌شده‌تر است و نمایندگی‌های بیشتری دارد، خدمات پس از فروش بیشتری داشته و متخصصان بیشتری برای تعمیر محصولات این برند وجود دارند. برند لورچ از این نظر در جایگاه دوم قرار می‌گیرد، ممکن است متخصصان آشنا به تعمیر محصولات برند لورچ کمتر باشند.
گارانتی و خدمات پس از فروش هر دو برند بوتان و لورچ از گارانتی و خدمات پس از فروش برخوردار هستند. هر دو برند تا 24 ماه محصولات خود را گارانتی می‌کنند و خدمات پس از فروش 10 ساله برای آن ارائه می‌دهند.
محدوده قیمت محدوده قیمت محصولات بوتان گسترده‌تر بوده و به‌نسبت برند لورچ، ارزان‌تر است. محدوده قیمت برند لورچ با توجه به محدود بودن تنوع محصول، کمتر بوده و قیمت آن نیز بیشتر از بوتان است.
میزان مصرف انرژي میزان مصرف انرژي در هر دو برند بوتان و لورچ، کم است. در برخی از موارد، گزارش شده است که محصولات لورچ، نشتی برق دارند.

آشنایی با پکیج بوتان

برای اینکه به‌طور دقیق‌تری بدانیم پکیج لورچ بهتر است یا بوتان، بد نیست که جداگانه هر یک از برندها را نیز بررسی کنیم. برند بوتان یکی از قدیمی‌ترین برندهای ایرانی در زمینه تولید انواع پکیج به شمار می‌رود. اگر می‌پرسید که پکیج بوتان ساخت کجاست، باید بگوییم که این برند، یک برند داخلی و ایرانی است.

این برند در بین ایرانی‌های از میزان اعتبار بالایی برخوردار است و می‌توان چنین ادعا کرد که از هر 10 خانه ایرانی، حداقل 5 یا 6 خانه از پکیج بوتان استفاده می‌کنند! خیلی از اوقات، وقتی مطرح می‌شود که پکیج بوتان بخریم یا لورچ، پاسخ بسیاری از افراد پکیج بوتان است.

از جمله مهم‌ترین ویژگی های پکیج بوتان می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • مجهز بودن به سیستم عیب‌یابی داخلی
  • مجهز به سیستم ضدیخ در صورت نصب در محیط‌های باز
  • مجهز به سیستم کنترل دمای آب هوشمند، میزان فشار و هوا
  • مجهز به سیستم تنظیم میزان فشار گاز ورودی به دستگاه
  • مجهز به پمپ جریان آب سه‌سرعته
  • مجهز به مشعل هوشمند با سیستم جرقه‌زن اتوماتیک
  • موجود در مدل‌های فن‌دار و بدون فن
  • مصرف بسیار کم انرژي و بسیار اقتصادی
  • تامین آب گرم مورد نیاز در کمترین زمان ممکن
  • بازدهی بسیار بالا در حدود 90 درصد
  • و در نهایت، پکیج بوتان قیمت کمتری نسبت به سایر برندها دارد.

مزایا و معایب پکیج بوتان

برای درک بهتر اینکه پکیج لورچ بهتر است یا بوتان، بدون شک باید نگاهی به مزایا و همین‌طور معایب پکیج بوتان نیز داشته باشیم. آگاهی از مزایا و معایب به ما کمک می‌کند که با سهولت بیشتری به این سوال پاسخ دهیم که آیا پکیج بوتان بهتر است یا لورچ. در جدول زیر، شما می‌توانید معایب و مزایای پکیج بوتان را مشاهده فرمایید:

مزایای پکیج بوتان معایب پکیج بوتان
ابعاد کوچک‌تر و قابلیت نصب در فضای داخلی خانه استفاده از قطعات پلیمری که طول عمر کمتری دارند.
نصب آسان و سرویس بسیار راحت عدم توانایی برای تامین آب گرم متراژ‌های بالای 300 متر
در دسترس بودن قطعات و همین‌طور تعدد تعمیرکاران مسلط به پکیج بوتان گاهی اوقات پکیج‌های بوتان ممکن است دچار افت آب گرم شوند.
سروصدای بسیار کمتر به نسبت دیگر برندها گزارش نشتی آب در پکیج‌های بوتان زیاد است.
تنوع مدل و وجود محدوده ظرفیتی گسترده
راندمان بالاتر و تامین آب گرم مصرفی بدون مشکل
مصرف انرژی کمتر به نسبت سایر برندها

 

آشنایی با پکیج لورچ

وقتی بحث اینکه پکیج لورچ بهتر است یا بوتان مطرح باشد، بدون شک باید با برند لورچ نیز به‌صورت جداگانه آشنا شد. برند لورچ نیز از برندهای شناخته‌شده ایرانی به شمار می‌رود، اما قدمت آن کمتر از برند بوتان است. هرچند که این برند تا حدودی طرف‌داران کمتری در بین ایرانی‌ها دارد، اما نظرات در مورد پکیج لورچ در اکثر مواقع، مثبت بوده است.

خیلی از مصرف‌کنندگان می‌پرسند که پکیج لورچ ساخت کجاست، در جواب باید گفت که این برند نیز یک برند داخلی و ایرانی به شمار می‌رود. پکیج‌های تولیدشده توسط این برند نیز ویژگی‌های خاص خودشان را دارند که آن‌ها را می‌تواند در انواع بهترین مدل پکیج لورچ به وضوح مشاهده کرد.

از جمله ویژگی های پکیج لورچ می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • محصولات این برند مجهز به سیستم حفاظت از پمپ می‌باشند.
  • برند لورچ سیستمی را طراحی کرده تا حد امکان از نوسان دمای آب جلوگیری می‌کند.
  • این برند مجهز به سیستم کنترل شعله و تامین امنیت سوخت نیز هست.
  • لورچ مجهز به سیستم احتراق آهسته است.
  • دودکش محصولات این برند دوجداره است.
  • این برند نیز مانند بوتان دارای سیستم عیب‌یابی اتوماتیک است.
  • این برند مجهز به سیستم تنظیم دما است که می‌تواند دمای داخل را با دمای بیرون تنظیم کند.
  • راندمان حرارتی محصولات لورچ بسیار بالاست.
  • مصرف انرژي در محصولات لورچ بسیار اندک است و غیره.

مزایا و معایب پکیج لورچ

در مقایسه کیفیت پکیج لورچ و بوتان، باید به مزایا و معایب برند لورچ نیز بپردازیم. برای اینکه بهتر متوجه شوید که آیا پکیج لورچ بهتر است یا بوتان، این بخش نیز می‌تواند برای شما بسیار کمک‌کننده باشد. در این بخش، می‌توانید نگاهی به مزایای پکیج لورچ داشته باشید و همین‌طور با معایب پکیج لورچ نیز آشنا شوید. جدول زیر در اختیار شماست:

مزایای پکیج لورچ معایب پکیج لورچ
پمپ آب گراندفوس به‌کار رفته در این برند، از جمله مهم‌ترین نقاط قوت آن است. یکی از معایب این برند، افت فشار است.
قطعات داخلی این برند از جنس برنج هستند که طول عمر بسار بالایی دارند. تعداد نمایندگی‌ها و تعمیرکاران متخصص این برند به نسبت سایر برندها کمتر است.
بدنه این پکیج‌ها از جنس فلزی بوده که مقاومت بیشتری دارند. پیدا کردن قطعات یدکی این برند گاهی اوقات بسیار دشوار است.
مصرف این پکیج‌ها بسیار اندک است. قیمت این برند به نسبت سایر برندها بیشتر است.
سروصدای تولیدشده توسط این پکیج‌ها بسیار کم است. تنوع کمتر محصول در این برند از معایب آن است.
کنترل نوسان آب گرم از جمله مزایای دیگر این برند است. در برخی از مدل‌ها نشتی برق گزارش شده است.

اگر به دنبال یک مقاله برای مقایسه پکیج بوتان و لورچ بوده‌اید، این مطلب بدون شک نیاز شما را برآورده خواهد کرد. در این مقاله از دکتر تامین، این موضوع را بررسی کردیم که آیا پکیج لورچ بهتر است یا پکیج بوتان؛ در کنار هم محصولات این دو برند را با یکدیگر مقایسه کردیم، نظرات در مورد پکیج بوتان و لورچ را برای شما بازگو کردیم و همین‌طور نگاهی به مزایا و معایب هر دو برند نیز داشتیم.

اگر قصد خرید بهترین مدل پکیج بوتان یا لورچ را دارید، دکتر تامین می‌تواند معتبرترین مرجع برای شما عزیزان باشد. شما می‌توانید در وب‌سایت ما جدیدترین محصولات بوتان و لورچ را مشاهده کرده و آن‌ها را با بهترین قیمت خریداری کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر، تنها کافی است که با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

سوالات متداول

  1. آیا پکیج لورچ بهتر است یا بوتان؟

هر دو برند از جمله برندهای خوب ایرانی به شمار می‌روند و ویژگی‌های خاص خود را دارند. تصمیم درباره خوب یا بد بودن هر یک، به نظر و نیازهای شما بستگی دارد.

 

  1. شهرت برند بوتان بیشتر است یا برند لورچ؟

برند بوتان قدیمی‌تر و بوده و محبوبیت آن به نسبت برندهای دیگر بیشتر است؛ برند لورچ کمتر شناخته شده است و به همین دلیل فروش آن مقداری کمتر است.

 

  1. آیا پکیج لورچ مصرف کمتری دارد یا اینکه پکیج بوتان؟

میزان مصرف انرژی در هر دو برند پکیج به‌نسب بسیار کم است؛ اما در برخی از موارد، کاربران گزارش داده‌اند که پکیج‌های برند لورچ دارای نشتی برق هستند.

 

آیا این مقاله مفید بود ؟

بله
خیر
ممنون :)

مقالات مرتبط

علت هرز شدن شیرآلات اهرمی و تعمیر آن

دسته‌بندی‌ها

دسته‌بندی‌ها

علت هرز شدن شیرآلات اهرمی و تعمیر آن

دسته‌بندی‌ها

دسته‌بندی‌ها

به اشتراک بگذارید

دسترسی سریع

مشاهده و خرید بهترین وال هنگ های دیواری موجود در سایت

4 پاسخ

  1. من مدتی از لورچ استفاده می‌کردم و برای تامین قطعات یدکیش موقع تعمیر به مشکل خورده بودم. بوتان رو پیشنهاد میدم.

  2. من قطعا بوتان رو برای خرید پیشنهاد می‌کنم. جای خرید لورچ بهتره برید سراغ همین برند که کیفیت بهتری هم داره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *