۵ نکته مهم در طراحی سرویس بهداشتی + عکس

نوع طراحی و دکوراسیون داخلی که در سال های اخیر شاهد آن هستیم، با طراحی های قبل از آن کاملا متفاوت هستند. در این سبک جدید به طراحی سرویس بهداشتی هم توجه شده و دیگر به این بخش از...

علیرضا علیخانی

۱۲ آبان ۱۳۹۸

5nokte-mohem-dar-tarrahi-servis-behdashti

فهرست بندی

نوع طراحی و دکوراسیون داخلی که در سال های اخیر شاهد آن هستیم، با طراحی های قبل از آن کاملا متفاوت هستند. در این سبک جدید به طراحی سرویس بهداشتی هم توجه شده و دیگر به این بخش از منزل به چشم یک فضای صرفا کاربردی نگاه نمی شود. سیاری از ایده های خلاقانه و ترند ها برای سرویس بهداشتی معرفی شده است که می تواند جلوه خاصی به این بخش از ساختمان شما ببخشند. طراحی ها، المان ها و اثاثیه جدیدی به منظور استفاده در سرویس های بهداشتی به بازار عرضه شده اند. در ادامه به بررسی نکات مهم طراحی سرویس بهداشتی می‌پردازیم.

سرویس های بهداشتی از مهمترین جاهای یک منزل می باشد و می توان با رعایت کردن نکاتی یک فضای زیبا را رقم زد.همانطور که اشاره شد، صاحب خانه ها دیگر به سرویس بهداشتی به چشم یک فضای کاملا مصرفی نگاه نمی کنند و سعی می کنند این مکان را به محلی راحت و آرامش بخش تبدیل کنند.

سرویس بهداشتی

بررسی ویژگی های اصلی طراحی سرویس بهداشتی

سبک کاشی کاری زیبا و مناسب
رنگ مناسب با فضای سرویس بهداشتی
به کار بردن نور مناسب
استفاده بهینه از فضا

در ادامه به توضیح این ویژگی های سرویس های بهداشتی می پردازیم و نحوه کاربرد آنها را بیان می کنیم.

۱) نقش کاشی در طراحی سرویس بهداشتی

کاشی ها یکی از عناصر اصلی در طراحی حمام و سرویس بهداشتی هستند. استفاده از کاشی مناسب می تواند زیبایی سرویس بهداشتی شما را چند برابر کند. در عوض استفاده از کاشی های نامناسب فضایی را به وجود می آورد که در آن احساس راحتی نخواهید داشت.

اگر کاشی سرویس بهداشتی های قدیمی را به خاطر بیاورید متوجه می شوید که کاشی نامناسب تا چه میزان می تواند یک محیط ناراحت را به وجود آورد. حال اگر شما تنها از کاشی هایی با رنگ سفید در سرویس بهداشتی استفاده کنید و هیچ تغییر دیگری در آن ایجاد نکنید هم می توانید به سادگی تاثیر کاشی ها را مشاهده کنید.

کاشی های قدیمی را بدون هیچ تردیدی عوض کنید. این امر نه تنها از لحاظ زیبایی تاثیرگذار است، بلکه از نظر بهداشتی هم بسیار حائز اهمیت است. به مرور زمان لا به لای کاشی ها پر از لکه و انواع میکروب می شود و شما با شوینده ها هم نمی توانید این لکه ها را از بین ببرید. بنابراین نیاز است که کاشی های قدیمی را تعویض کنید تا حمام منزل شما متحول و کاملا بهداشتی شود.

کاشی سرویس بهداشتی

۲) اهمیت رنگ در طراحی سرویس بهداشتی

رنگ ها در زندگی از اهمیت بالایی برخوردار هستند. اهمیت رنگ ها در طراحی و دکوراسیون منزل نیز بر کسی پوشیده نیست. در واقع یک سری آیتم در کنار هم باید در طراحی قسمت های مختلف یک ساختمان به کار گرفته شوند تا در نهایت شاهد یک خانه زیبا باشیم.

به عنوان مثال شما نمی توانید از کاشی های زیبا و شیرآلات مدرن در سرویس بهداشتی خود استفاده کنید اما با اضافه کردن یک رنگ نا هماهنگ با سایر اجزا، انتظار داشته باشید که سرویس بهداشتی شما فضای زیبایی داشته باشد.

رنگ سرویس بهداشتی

۳) استفاده بهینه از فضا

یکی از مشکلات عمده ای که در خانه های امروزی با آنها مواجه هستیم، کمبود فضا در قسمت های مختلف خانه است. از آنجایی که خانه ها معمولا در متراژ های پایین (۸۰ تا ۱۲۰ متر) ساخته می شوند، بنابراین بخش های مختلف خانه نیز کوچک خواهند بود

در این بین کمترین فضا معمولا به سرویس بهداشتی و حمام می رسد. حال با این شرایط باید شما تدابیری بیندیشید که فضای موجود را تا حد امکان بیشتر کنید و از قرار دادن وسایل و تجهیزات بی مورد و غیر ضروری خودداری کنید.

قفسه های شیشه ای که بر روی دیوار نصب می شوند گزینه مناسبی برای این کار هستند. کابینت های قدیمی که در سرویس بهداشتی و حمام ها مورد استفاده قرار می گرفتند بسیار فضا را تنگ و دست و پا گیر می کردند.

یکی از مشکلات سرویس بهداشتی های کوچک، سقف کوتاه است. اگر سرویس بهداشتی منزل شما هم سقف کوتاهی دارد، استفاده از رنگ های تیره برای سقف باعث می شود که سقف خانه کوتاهتر از حالت معمول دیده شود.

دکور سرویس بهداشتی

۴) شیرآلات سرویس بهداشتی

شیرآلات نقش مهمی را در سرویس بهداشتی ایفا می کنند و از لحاظ کاربردی و زیبایی شناسی حائز اهمیت هستند. مدل های بسیار متنوعی از این شیرآلات در بازار موجود است که می توانید برای طراحی سرویس بهداشتی خود از آن بهره ببرید.

برند های معتبری در حال حاضر اقدام به تولید انواع شیرآلات بهداشتی می کنند که در این میان راسان، KWC، گلپایگان، ایزی پایپ و شودر برخی از بهترین محصولات بهداشتی در این زمینه هستند.

شیرآلات بسیار متنوعی از جنس برنج، کروم، نیکل و استیل ضد زنگ در بازار موجود است که شما با توجه به سلیقه خود و سایر اجزای سرویس بهداشتی می توانید مناسب ترین شیرآلات سرویس بهداشتی را خریداری کنید.
شیرآلات قدیمی علاوه بر اینکه با گذشت سالها از مصرف آنها دچار نشتی و خرابی می شوند و غیر بهداشتی هستند، زیبایی حمام شما را نیز دچار مشکل می کنند.
این روز ها شیرآلات سرویس بهداشتی از جنس استیل ضد زنگ و کروم بسیار پر استفاده هستند. به کار بردن این مدل شیرآلات در سرویس های بهداشتی مدرن و امروزی بسیار مرسوم است و جلوه خاصی به این محیط می بخشند.
دو رنگ برنزی و شامپاینی بسیار با هم هماهنگ هستند و می توانید از آنها در طراحی سرویس بهداشتی استفاده کنید. البته رنگ های زیبای دیگری هم از این محصولات در بازار موجود هستند که می توانند در این زمینه به کار گرفته شوند.

شیرآلات سرویبس بهداشتی

۵) روشنایی سرویس بهداشتی

نور و روشنایی در هر بخشی از ساختمان اهمیت دارد. فرقی نمی کند که صحبت در مورد اتاق خواب ها، نشیمن، آشپزخانه یا طراحی سرویس بهداشتی باشد. به هر حال نور می تواند به این طراحی کمک کند و حس و حال خوبی را به وجود آورد.

به واسطه نور می توانید تاثیر گذاری هر محیطی را افزایش دهید. البته این نور می تواند طبیعی یا به وسیله نصب لامپ های مناسب در محیط سرویس بهداشتی ایجاد شود.

روشویی سرویس بهداشتی

جمع بندی

استفاده از کاشی ها مناسب می تواند اولین حرکت مثبت شما در روند تغییر دکور و طراحی سرویس بهداشتی منزل باشد.
استفاده از رنگ ها و به خصوص رنگ های هم خانواده می تواند زیبایی سرویس بهداشتی شما را چند برابر کند و در عین حال می تواند ابعاد سرویس بهداشتی را بزرگتر از حالت عادی نشان دهد.
یکی از مشکلات اصلی در مواجهه با سرویس های بهداشتی، کوچکی ابعاد آنها است. شما می توانید با استفاده از برخی ترفند های بصری و با حذف وسایل اضافی موجود در سرویس بهداشتی، کاری کنید که بزرگتر به نظر برسد.
شیرآلات سرویس بهداشتی می توانند زیبایی آن را چند برابر کنند. مدل هایی از شیرآلات سرویس بهداشتی که از جنس کروم و استیل ضد زنگ هستند، زیبایی خیره کننده ای به این فضا می بخشند.
استفاده درست از نور های طبیعی و مصنوعی در سرویس بهداشتی و حمام، باعث زیبایی آن و انتقال حس خوب خواهد شد.

آیا این مقاله مفید بود ؟

بله
خیر
ممنون :)

مقالات مرتبط

علت هرز شدن شیرآلات اهرمی و تعمیر آن

دسته‌بندی‌ها

دسته‌بندی‌ها

علت هرز شدن شیرآلات اهرمی و تعمیر آن

دسته‌بندی‌ها

دسته‌بندی‌ها

به اشتراک بگذارید

دسترسی سریع

مشاهده و خرید بهترین وال هنگ های دیواری موجود در سایت

3 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *