۴ وسیله کاربردی برای مقابله با گرمای تابستان

با نزدیک شدن به فصل گرما، دوباره باید برای مقابله با گرما آماده شویم و از وسایل برقی خنک کننده ای نظیر کولر آبی و گازی استفاده کنیم. گرمای بیش از حد می تواند برای سلامتی شما...

علیرضا علیخانی

۱۲ آبان ۱۳۹۸

4vasile-karbordi-baraye-moghabele-ba-garmaye-tabestan

فهرست بندی

با نزدیک شدن به فصل گرما، دوباره باید برای مقابله با گرما و از وسایل برقی خنک کننده ای نظیر کولر آبی و گازی استفاده کنیم. گرمای بیش از حد می تواند برای سلامتی شما و عزیزانتان بسیار مضر باشد و باعث بروز برخی بیماری ها از جمله گرما زدگی شود. همچنین این گرمای بیش از حد فصل تابستان می تواند برای گل و گیاه، وسایل برقی منزل و حتی اثاثیه منزل نیز خطرناک باشد و باعث خرابی یا افت کیفیت آنها شود.

در فصل گرم سال می توانیم با استفاده از ابزار و وسایل سرمایشی شرایط را برای راحت زندگی کردن در محیط خود به ارمغان آورد .برخی از مهمترین انواع وسیله خنک کننده برقی که در فصل تابستان مورد استفاده قرار می گیرند عبارتند از:

  • کولر اسپلیت
  • کولر آبی
  • کولر پنجره ای
  • کولر های متحرک یا قابل حمل

هر کدام از این کولر ها مزایا و معایبی دارند که می تواند آن را در اولویت خرید شما قرار دهد یا اینکه به کل آن را به انتهای لیست اولویت های شما بفرستد. برای مثال قیمت، قدرت سرمایشی، زیبایی، عمر مفید و گارانتی برخی از ویژگی هایی هستند که در انتخاب یک کولر دخیل هستند و شما به عنوان یک خریدار باید به آنها توجه کنید.

انواع وسایل خنک کننده

بررسی نکات مهم در خرید انواع وسیله خنک کننده

دانستن نکات مهم در مورد انواع کولر آبی کوچک و بزرگ و کولرهای گازی در هنگام خرید به شما کمک بسیاری خواهد کرد. به طور قطع شما قبل از خرید هر وسیله ای نیاز دارید تا اطلاعاتی راجع به آن داشته باشید تا خرید هوشمندانه ای را انجام دهید.

کولر هایی که دارای ستاره ی مصرف انرژی هستند تا ۱۳ درصد در مصرف انرژی صرفه جویی می کنند و بسیار به صرفه تر هستند. فاکتور های بسیاری وجود دارند که در هنگام خرید کولر ها باید مد نظر قرار دهید.

این دستگاه های سرمایشی دارای تنوع فراوانی در قیمت، مصرف انرژی و ظرفیت گرمایی هستند. مدل های مدرن تر کولر آبی و گازی دارای ویژگی های پیشرفته ای هستند و قبل از این که اقدام به خرید کنید و انتخاب خود را نهایی کنید بهتر است مورد بررسی و مقایسه قرار بگیرند. نوع کولری که برای منزل و اتاق شما مناسب می باشد به سایز اتاق شما، پنجره ها یا دیوار های باز و همچنین به الزامات نصب و راه اندازی بستگی دارد.

سیستم های سرمایشی

نکات مهم در خرید انواع کولر آبی و گازی را در نظر بگیرید. کولری که خریداری میکنید باید ویژگی های زیر را داشته باشد:

  • پول شما را ذخیره کند
  • مصرف انرژی شما را پایین بیاورد
  • محل زندگی و کار شما را کاملا سرد کند

مزایا و معایب کولر آبی

یکی از انواع وسیله خنک کننده که در فصل تابستان بسیار مورد استفاده قرار می گیرد، کولر آبی است. این کولر ها از آنجایی که فضای خانه را تا حدی مرطوب می کنند، برای مناطقی با آب و هوای خشک و نیمه خشک مثل تهران بسیار مناسب هستند. استفاده از این کولر ها در مناطقی نظیر استان های شمالی کشور که آب و هوای بسیار مرطوبی دارند توصیه نمی شود.

کولر آبی

برخی از مزایای کولر های آبی عبارتند از:

  1. مصرف پایین برق: این کولر ها کمترین میزان مصرف الکتریسیته یا برق را در میان انواع کولر ها دارند. اگر تا پیش از این از کولر های گازی استفاده می کردید، با نصب مدل آبی می توانید تفاوت را روی قبض برق خود احساس کنید.
  2. قیمت مناسب: قیمت یکی از مهمترین آیتم ها در خرید هر محصولی به شمار می آید. در میان انواع وسیله خنک کننده، کولر های آبی بسیار مقرون به صرفه هستند و قیمت خرید آنها پایین است.
  3. هزینه نصب و راه اندازی: علاوه بر اینکه قیمت این کولر ها پایین تر از مدل های دیگر است، هزینه نصب آن نیز کمتر بوده و حتی خودتان هم می توانید اقدام به نصب آنها کنید.
  4. نگهداری و تعمیرات ساده: برای نگهداری و تعمیر این مدل کولر ها شما دردسر جدی نخواهید داشت. این کولر ها معمولا بسیار دیر خراب می شوند و تنها باید هر سال آنها را سرویس کنید.

 

انواع کولر آبی

برند های مختلفی در بازار موجود هستند که می توانید از میان آنها یکی را انتخاب و خریداری کنید. همچنین با توجه به فضایی که قرار است کولر آن را خنک کند، اندازه های کوچک، متوسط و بزرگ این کولر ها موجود هستند. کولر آبی سلولزی انرژی ۸۰۰۰ یکی از بهترین انواع کولر آبی است که از بهترین کولرهای آبی از نظر خنک کنندگی، قیمت مناسب و کیفیت است.

در اینجا قصد داریم تا دو نوع کولر گازی از لحاظ نوع واسط تبخیری را به شما معرفی کنیم. البته واسط های تبخیری متعددی موجود هستند اما شما به طور کلی در هنگام خرید کولر آبی، با دو نوع واسط تبخیری مهم روبرو هستید و باید از میان آنها یکی را انتخاب کنید که عبارتند از:

انواع کولر آبی

  1. کولر های آبی با واسط تبخیری پوشالی
  2. کولر های آبی با واسط تبخیری سلولزی

برای آموزش نصب و سیم‌کشی کولر آبی می‌توانید مقاله آموزش سیم‌کشی کولر آبی طبق رنگبندی را مطالعه کنید.

کولر گازی

سیستم کولر های گازی با کولر آبی متفاوت است. بر خلاف مدل های آبی، این کولر ها مصرف برق بیشتری دارند اما در عوض شما با استفاده از این کولر ها در مصرف آب صرفه جویی می کنید. از طرف دیگر حتی مدل های قدیمی این کولر ها ویژگی هایی دارند که در کولر های آبی شاهد آنها نیستیم.

برخی از مهمترین مزایای اسپلیت و کولر گازی عبارتند از:

  1. قدرت سرمایش: توان سرمایی این کولر ها به واسطه موتور های قدرتمندی که در تولید آنها مورد استفاده قرار گرفته اند، بسیار بالاست.
  2. کاهش رطوبت محیط: کولر های گازی از رطوبت موجود در هوای منزل شما استفاده می کنند تا محیط را خنک کنند. بنابراین با این عمل رطوبت موجود در خانه کاهش می یابد. این عمل می تواند باعث سر زندگی و بشاش شدن شما شود. به خصوص در روز های گرم و مرطوب تابستان می توانید این حس عالی را با استفاده از کولر های گازی در منزل یا محل کارتان تجربه کنید.
  3. تنظیمات دقیق دما و قدرت باد: بر خلاف کولر آبی، شما در اکثر کولر های گازی این امکان را دارید تا خنکی هوا را به دقت تنظیم کنید و همچنین مشخص کنید که باد کولر با چه قدرتی به اتاق شما وارد شود.

کولر گازی

کولر گازی پنجره ای

این کولر ها در سه سایز کوچک، متوسط و بزرگ موجود می باشند. همانطور که احتمالا حدس زده اید ظرفیت سرمایی مدل کوچک از همه کمتر و ظرفیت سرمایی مدل بزرگ از همه بیشتر است. اما زمانی که صحبت از خرید به میان می آید باید نکات مهم در خرید کولر گازی و اطلاعات دقیق این محصول را داشته باشید.

کولر گازی پنجره ای

کولر گازی متحرک

کولر های متحرک مناسب برای خانه هایی هستند که نوع و پیکربندی پنجره و همچنین قوانین نصب بر روی پنجره به آن ها اجازه ی نصب مدل های کولر گازی پنجره ای را نمی دهد. توان خنک کنندگی این کولر ها در حد کولر های پنجره ای بزرگ و حتی فراتر از آن است. اما نمی توان تنها با همین آیتم این دو کولر را با یکدیگر مقایسه کرد.

کولر گازی اسپلیت

اسپلیت ها روشی هوشمندانه برای قرار دادن کولر های گازی برای اتاق های بزرگ و کوچک است. در این شیوه همانند نصب کولر سلولزی و کولر آبی معمولی نیازی به باز کردن و تخریب دیوار ها برای قرار دادن داکت کولر ندارید. این مشکلی بود که در مدل های پنجره ای بسیار با آن مواجه بودید و برای اضافه کردن کولر برای یک اتاق جدید، نیاز بود تا بخشی از دیوار یا پنجره ی آن اتاق را تخریب کنید تا بتوانید کولر را نصب کنید.

در بررسی هایی که روی مدل اسپلیت صورت گرفته، بدون شک تمام فاکتور ها ارتقاء یافته اند. ظرفیت سرمایش به شدت بالا رفته و همچنین صدای این دستگاه نسبت به کولر های پنجره ای تا حد زیادی کاهش یافته است. در واقع در دور های پایین موتور به سختی صدای آن ها قابل شنیدن است.

این کولر ها به دلایلی که در بالا ذکر شد و همچنین زیبایی و هماهنگی آن با دکوراسیون منازل، مورد استقبال بسیاری از افراد قرار گرفته اند. بسیاری از کولر های اسپلیت دو منظوره عمل می کنند و قابلیت گرمایش نیز دارند که می توان در فصول سرد سال از آن ها بهره برد. این ویژگی کولر اسپلیت را نه تنها در کولر آبی بلکه در هیچ یک از مدل های دیگر کولر گازی نیز مشاهده نخواهید کرد.

برای مشاهده قیمت و خرید انواع لوازم سرمایش و گرمایش اینجا کلیک کنید.

اسپیلت

سوالات متداول

بهترین موقع برای سرویس وسایل خنک کننده چه زمانی است ؟

بهترین وقت برای سرویس‌های بهداشتی پس از گذشت فصل گرماست و زمانی است که دیگر نیاز به استفاده از وسایل سرمایشی نداریم.

علائم خرابی کولر‌های گازی چیست ؟

کولر‌های گازی می‌تواند علائم مختلفی برای خرابی داشته باشند اما نشتی آب، سر و صدای زیاد و بی دلیل و خاموش شدن ناگهانی از جمله متداولترین موارد خرابی است.

چند نوع اسپیلت تولید می‌شود ؟

اسپیلت‌ها ‌به انواع مختلفی تولید می‌شوند اسپیلت سقفی، دیواری، ایستاده و کاستی در مدل‌های زمینی و سقفی از جمله این موارد می‌باشد.

با توجه به محصولات تقلبی و بی کیفیت در بازار دکتر تامین تضمین کیفیت و اصل بودن اسپیلت‌های خود را می‌دهد ؟

بله دکتر تامین نماینده فروش انواع اسپیلت‌های موجود در بازار است و تضمین کیفیت و اصل بودن محصولات، از جمله چشم انداز‌های این شرکت برای اطمینان مشتریان خود است.

آیا این مقاله مفید بود ؟

بله
خیر
ممنون :)

مقالات مرتبط

علت هرز شدن شیرآلات اهرمی و تعمیر آن

دسته‌بندی‌ها

دسته‌بندی‌ها

علت هرز شدن شیرآلات اهرمی و تعمیر آن

دسته‌بندی‌ها

دسته‌بندی‌ها

به اشتراک بگذارید

دسترسی سریع

مشاهده و خرید بهترین وال هنگ های دیواری موجود در سایت

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *