۴ نکته مهم برای تغییر دکور حمام خانه + عکس

دکور حمام خانه بازتابی از سلیقه صاحب خانه است. هرچه طراحی و دکور این بخش خانه شما زیباتر و ظریف تر باشد، نشان دهنده سطح توجه شما به زیبایی کل منزل است. شاید با خود فکر کنید که...

علیرضا علیخانی

۱۲ آبان ۱۳۹۸

4nokte-mohem-baraye-taghir-dekor-hamam

فهرست بندی

دکور حمام خانه بازتابی از سلیقه صاحب خانه است. هرچه طراحی و دکور این بخش خانه شما زیباتر و ظریف تر باشد، نشان دهنده سطح توجه شما به زیبایی کل منزل است. شاید با خود فکر کنید که نمی توان کار های زیادی را در جهت زیبا شدن دکور حمام خانه انجام داد. اما واقعیت این است که با استفاده درست و اصولی از تجهیزات و قطعاتی که در یک حمام به کار می روند، می توانید زیبایی خیره کننده ای به آن ببخشید.

یک حمام قدیمی هم برای صاحب خانه عذاب آور است و هم باعث می شود مهمان های خانه شما احساس راحتی نکنند. هیچ کس علاقه ندارد خانه رویای او که با کلی امید و آرزو خریده است را قضاوت کند. بنابراین شما باید به تمام بخش های خانه خود توجه کنید و به طراحی آن رسیدگی کنید.

هرچه فضایی که برای حمام خانه در نظر گرفته شده است بزرگتر باشد، بهتر می توان یک دکور مناسب را برای حمام خانه به وجود آورد. اما اگر شما در یک خانه با حمام کوچک هم زندگی می کنید، با رعایت بعضی نکات که در این مقاله به بررسی آنها می پردازیم؛ می توانید از یک حمام زیبا و دلپذیر در خانه خود بهره ببرید.

در ادامه ۴ نکته مهم برای تغییر و زیبا سازی دکور حمام خانه را برای شما شرح خواهیم داد. استفاده از مواردی که به آنها اشاره خواهیم کرد، هزینه چندانی برای شما در بر نخواهند داشت.پ اما تاثیر بسزایی در زیبایی و تغییر حمام منزل شما ایفا می کنند.

دکور حمام

از کاشی حمام جدید استفاده کنید

اگر از حمام خانه های قدیمی استفاده کنید متوجه خواهید شد که کاشی های کهنه که سبک و طراحی قدیمی دارند، تا چه اندازه می توانند حمام خانه شما را زشت کنند. شما تنها با تعویض این کشی ها شاهد تغییری اساسی در زیبایی حمام منزل خود خواهید بود.

به مرور زمان لا به لای کاشی ها پر از لکه می شود و شما با شوینده ها هم نمی توانید این لکه ها را از بین ببرید. بنابراین نیاز است که کاشی های قدیمی را تعویض کنید تا حمام منزل شما متحول شود.

البته دوغاب کردن کاشی ها می تواند برای مدتی زیبایی را به خانه شما برگرداند اما در نهایت تعویض کاشی حمام گزینه قطعی برای خانه است. هر دوی این کار ها می تواند با کمترین هزینه دکور حمام شما را زیبا کند. به علاوه شما هزینه بالایی را هم لازم نیست برای این زیباسازی ها خرج کنید.

کاشی حمام

استفاده از پنل های چوبی به جای کاشی

کاشی ها در تمام حمام ها مورد استفاده قرار می گیرند و به نوعی استفاده از آنها بسیار مرسوم شده است. شما در چنین مواقعی می توانید با ایجاد تنوع حمام منزل خود را متفاوت کنید.

یکی از این ایده های خلاقانه که می تواند حمام منزل شما را متفاوت از سایر خانه ها کند، استفاده از پنل های چوبی است. این روز ها اگر از طراحان حرفه ای برای طراحی و دکوراسیون منزل خود استفاده کنید، به شما پیشنهاد استفاده از پنل های چوبی را در دکور حمام خانه خواهند داد.

البته نگران قیمت ها نباشید. استفاده از پنل چوبی هزینه بیشتری را نسبت به استفاده از کاشی حمام در بر نخواهد داشت. با وجود اینکه نگهداری از پنل های چوبی کمی سخت تر است، با این حال جایگزینی پنل های چوبی در بلند مدت هزینه های کمتری را به همراه خواهند داشت.

پنل‌های چوبی حمام

از شیرآلات حمام قدیمی دوری کنید

شیرآلات حمام قدیمی به راحتی مدرن بودن خانه را از بین می برند. از همین جهت اگر در حال حاضر شیرآلات قدیمی در حمام شما نصب شده اند، باید آنها را در روند نوسازی حمام خود تعویض کنید.

جایگزینی شیرآلات به همراه تعویض دیگر تجهیزات کهنه حمام می تواند در زیبایی دکور حمام خانه نقش مهمی را ایفا کند. پس از تعویض شیرآلات قدیمی با شیرآلات مدرن متوجه می شوید که حس بهتری به حمام منزل خود پیدا کرده اید. از طرفی شما حالا یک حمام با ظاهری مدرن دارید که بسیار دلنشین خواهد بود.

همچنین این شیرآلات رنگ بندی های فراوانی هم دارند. شما می توانید از انواع رنگ های تیره و روشن در دکور حمام خانه خود استفاده کنید. انتخاب رنگ مناسب هم بسیار در زیبایی حمام شما و حس و حال آن تاثیرگذار است.

می توانید از چندین رنگ و جنس مختلف شیرآلات در حمام خانه استفاده کنید. این کار به حمام منزل شما و اجزای آن بعد می دهد و یک کنتراست زیبا ایجاد می کند. با استفاده از یک هارمونی رنگی مناسب می توانید کاری کنید که اجزا و شیرآلات حمام با یکدیگر هماهنگ باشند.

شیرآلات بهداشتی

فضای حمام را افزایش دهید

به جای اینکه حمام منزل را با وسایل پر حجمی نظیر کمد ها و قفسه ها پر کنید، بهتر است از شر این وسایل اضافی و پر حجم خلاص شوید و جای بیشتری در حمام خود باز کنید. حمام هایی که فضای بیشتری دارند حس بهتری را به وجود می آورند. استفاده از یک طرح واحد  در حمام ها باعث می شود که فضا بزرگتر دیده شود. برای مثال زمانی که شما از چند طرح کاشی حمام استفاده می کنید، باعث می شود که فضا کوچکتر از حالت عادی دیده شود.

اگر ابعاد حمام خانه شما کوچک است، برای اینکه ابعاد آن بزرگتر از حالت معمول به چشم بیاید استفاده از رنگ های روشن است. برخی از مناسبترین رنگ ها برای دکور حمام خانه عبارتند از:

  • آبی یخی
  • کرم
  • سبز ملایم
  • سفید
  • خاکستری روشن
  • صورتی
  • زرد
  • اطلسی

استفاده از خط های عمودی برای دکور حمام خانه باعث می شود که حمام بلندتر به نظر بیاید و این کار برای حمام هایی که سقف کوتاهی دارند مفید است. استفاده از خط های افقی باعث می شوند که حمام شما عریض تر به نظر برسد که برای حمام های کوچک با عرض کم مناسب است.

برای درب و پنجره های حمام از رنگ های روشن استفاده کنید. رنگ روشن فقط مخصوص دیوار و سقف حمام نیستند. بسیاری از قسمت ها و عناصر در حمام وجود دارند که می توانند رنگ های روشن را به خود بگیرند و در این میان رنگ درب و پنجره حمام بسیار حائز اهمیت هستند.

جمع بندی

  • تمام بخش های یک خانه از جمله سرویس بهداشتی و حمام باید به درستی طراحی شوند و دکور زیبا و دلچسبی داشته باشند.
  • برای اینکه حمام خانه شما حس و حال خوبی را به شما و مهمانان شما منتقل کند باید یک سری ویژگی هایی داشته باشد که عبارتند از:
  • استفاده از شیرآلات جدید و مدرن به جای شیرآلات قدیمی حمام
  • استفاده از کاشی حمام مناسب و نو
  • استفاده از پنل های چوبی
  • بزرگ کردن فضای حمام با حذف وسایل اضافی و جا گیر
  • بزرگ کردن فضای حمام با استفاده از ترفند های بصری

برای دریافت مشاوره و خرید صفحه شیرآلات می توانید با شماره ی زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۴۸۴۳۶

آیا این مقاله مفید بود ؟

بله
خیر
ممنون :)

مقالات مرتبط

علت هرز شدن شیرآلات اهرمی و تعمیر آن

دسته‌بندی‌ها

دسته‌بندی‌ها

علت هرز شدن شیرآلات اهرمی و تعمیر آن

دسته‌بندی‌ها

دسته‌بندی‌ها

به اشتراک بگذارید

دسترسی سریع

مشاهده و خرید بهترین وال هنگ های دیواری موجود در سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *