بهترین هود آشپزخانه ایرانی موجود در بازار

هود آشپزخانه یکی از دستگاه‌هایی است که آسایش را برای بانوان خانه‌دار فراهم کرده است. امروزه انواع مدل‌های هود آشپزخانه ایرانی تحت برند‌های مختلف تولید می‌شوند تا نیاز مشتریان...

علیرضا علیخانی

۲ مرداد ۱۳۹۹

behtarin-hood

فهرست بندی

هود آشپزخانه یکی از دستگاه‌هایی است که آسایش را برای بانوان خانه‌دار فراهم کرده است. امروزه انواع مدل‌های هود آشپزخانه ایرانی تحت برند‌های مختلف تولید می‌شوند تا نیاز مشتریان به ‌طور کامل برآورده شود. مزایای هود آشپزخانه تنها به جذب بوی غذا و پخش ‌نشدن روغن در فضای خانه محدود نمی‌شود، بلکه یک هود ایرانی خوب قادر است آلودگی‌های ناشی از دستگاه‌های الکتریکی آشپزخانه را از بین ببرد، دود و گازهای مضر و سمی هوا را به بیرون منتقل کند، هوای آشپزخانه را تهویه کند و با تعدیل رطوبت و گرمای هوا احتمال رشد قارچ و کپک را کاهش دهد.

با گذر زمان، هود آشپزخانه علاوه بر یک دستگاه کاربردی، به وسیله‌ای برای زیبایی آشپزخانه نیز تبدیل شده است. شرکت‌های ایرانی از جمله استیل البرز، اخوان، کن، ایلیا استیل، آلتون و… توانسته‌اند در طرح‌ها و مشخصات مختلف هود آشپزخانه تولید کنند و حالا پرفروش‌ترین هودهای آشپزخانه ایرانی متعلق به این شرکت‌ها هستند. با دکتر تامین همراه باشید تا بهترین هود آشپزخانه ایرانی در بازار که متناسب با سلیقه و نیاز شما است را معرفی کنیم.

1- استیل البرز

شرکت استیل البرز یکی از موفق‌ترین و بهترین تولیدکنندگان وسایل آشپزخانه و به‌ طور ویژه هود آشپزخانه است. استیل البرز انواع مدل‌های هود مخفی (توکار)، هود شومینه‌ای، هود صفحه‌ تخت و هود مورب را تولید و به بازار عرضه می‌کند. یکی از نکات مهم در انتخاب هود آشپزخانه توجه به اندازه آن است؛ هودهای این شرکت در ابعاد عرضی 60، 85 و 90 سانتی‌متری در بازار موجود هستند.

دریافت استاندارد‌های ایرانی و اروپایی و صادرات به بیش از 40 کشور، نشان از کیفیت بالای محصولات استیل البرز دارد. توجه ویژه این شرکت به کیفیت محصولاتش می‌تواند خیال شما را در مورد کارایی هود آشپزخانه راحت کند.

به ‌طور کلی می‌توان مزایای هود آشپزخانه استیل البرز را این ‌طور بیان کرد:

قدرت مکش زیاد
کم‌ صدا بودن هود هنگام کار
زیبایی منحصر به ‌فرد
گارانتی 24 ماهه
تضمین ارائه خدمات پس از فروش به مدت 10 سال
دارای فیلتر آلومینیومی چند لایه
طراحی مناسب کارتن محصولات جهت مهار مناسب قطعات، به‌ ویژه بخش شیشه‌ای

هود آشپزخانه استیل البرز

در ادامه یکی از پرفروش‌ترین هودهای آشپزخانه استیل البرز را بررسی می‌کنیم.

هود شومینه ای استیل البرز مدل SA105

این مدل هود شومینه‌ای در عرض 90 سانتی‌متر از جنس ورق استیل ضد زنگ و شیشه سکوریت ساخته شده است. زیبایی مجذوب‌ کننده، کنترل از راه دور، صفحه کنترل لمسی، قدرت بالای موتور، امکان انتخاب 3 دور سرعت و وجود حسگر دود و گرما ازجمله نکات مهمی هستند که این مدل را به یکی از محبوب‌ترین هودهای آشپزخانه ایرانی تبدیل می‌کنند. برخورداری از لامپ‌های LED کم ‌مصرف می‌تواند آشپزی هنگام شب را برایتان آسان کند. همچنین وجود دو فیلتر آلومینیومی قابل ‌شست‌ و شو و قابل ‌تعویض در جذب چربی و بوی غذا تأثیر زیادی دارد. با توجه به قدرت موتور و حجم مکش، این مدل برای آشپزخانه‌هایی مناسب است که بین 16 الی 24 متر مربع مساحت دارند. باقی مشخصات دقیق هود شومینه‌ای استیل البرز مدل SA105 را در ذیل ذکر می‌کنیم:

  • بازه صدا: 52-48 دسی ‌بل
  • حجم مکش: 960-780 متر مکعب در هر ساعت
  • تعداد موتور: 1 عدد از جنس فلزی
  • وزن: 23 کیلوگرم
  • قطر دهانه خروجی هوا: 15 سانتی‌متر
  • دارای نشان کم ‌صدایی
  • عدم وجود تکنولوژی اینورتر برای تصفیه هوا
  • فیلتر کربن ندارد

2- اخوان

گروه صنعتی اخوان جم با نیم قرن تجربه، یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان لوازم آشپزخانه در ایران است. برای خرید هود آشپزخانه اخوان انتخاب راحتی خواهید داشت زیرا این شرکت بیش از 75 مدل هود با ابعاد عرضی 60، 70، 80، 90 و 100 سانتی‌متر به بازار عرضه می‌کند. هود شومینه‌ای، هود زیر کابینتی، هود جزیره‌ای، هود مورب و هود مخفی از انواع مدل‌های هود اخوان هستند.

برنده شدن چندین تندیس ملی و دریافت گواهینامه سیستم مدیریت کیفیت ISO 9001 از افتخارات این شرکت محسوب می‌شود. شرکت اخوان بیش از 400 نمایندگی خدمات پس از فروش در سرتاسر کشور دارد تا ضامن آسایش و ایمنی مشتریانش باشد.

به ‌طور کلی مزایای هود آشپزخانه اخوان را می‌توان این‌طور بیان کرد:

نوآوری در طراحی ظاهری
قدرت مکش زیاد
مصرف انرژی بسیار بهینه
گارانتی 20 ماهه از زمان نصب
موتور دارای ترموگارد (قطع اتوماتیک موتور در صورت شوک برقی یا گرم شدن بیش ‌از حد موتور)
قیمت مناسب نسبت به عملکرد
خدمات پس از فروش گسترده

هود آشپزخانه اخوان

در ادامه، یکی از مدل‌های پرفروش هود آشپزخانه اخوان را بررسی می‌کنیم.

هود مخفی اخوان مدل H 64-TB

این مدل هود مخفی با نمای ظاهری مشکی ‌رنگ از جنس شیشه و به عرض 70 سانتی‌متر ساخته شده است. قدرت مکش 560 متر مکعبی و موتور توربو با چهار دور سرعت باعث شده تا هود مخفی اخوان مدل H 64-TB به‌ راحتی برای یک آشپزخانه 16 متری عملکرد مناسبی داشته باشد. همچنین در این مدل از یک فیلتر آلومینیومی سه لایه که قابلیت شستشو و تعویض دارد استفاده شده است. لامپ‌ها از نوع SMD هستند و نسبت به لامپ‌های LED مصرف انرژی کمتر، درخشندگی بیشتر و طول عمر بالاتری دارند. وجود پنل لمسی و کنترل از راه دور از دیگر ویژگی‌های مثبت این هود آشپزخانه است. در ادامه، باقی مشخصات دقیق هود مخفی اخوان مدل H 64-TB را ذکر می‌کنیم:

  • عمق: 30 سانتی‌متر
  • بازه صدا: 56-54 دسی ‌بل
  • حجم مکش: 560 مترمکعب در هر ساعت
  • موتور از جنس پلاستیک باکالیت
  • نحوه باز شدن درب به‌صورت دستی
  • حسگر دود و حرارت ندارد
  • صفحه‌نمایش ندارد
  • فیلتر زغالی ندارد

3- کن

شرکت کن یکی از موفق‌ترین برندهای تولید کننده لوازم آشپزخانه ایرانی است. شاید همه ما پس از شنیدن کلمه «هود» ناخودآگاه به یاد عبارت «هود کن» بیفتیم. دلیل این موضوع به سال 1362 باز می‌گردد؛ زمانی که شرکت کن برای اولین بار محصولی تحت عنوان هود به بازار عرضه کرد تا نیازهای آشپزخانه ایرانی را برآورده کند. هود کن با ابعاد عرضی 65، 70، 80 و 90 سانتی‌متری در 4 سبک هود شومینه‌ای، هود توکار، هود زیر کابینتی و هود جزیره تولید و به بازار عرضه می‌شود.

نکته مهم در مورد شرکت کن برنده شدن جوایز طراحی صنعتی از سوی کشورهای اروپایی است و این نشانی از طراحی زیبا و کارآمد محصولات کن است. این شرکت با دریافت استاندارد‌های بین‌المللی و نشان زرین کیفیت محصولات از ایران به افتخاراتش افزوده است.

مزایای هود آشپزخانه کن را می‌توان به این شکل خلاصه کرد:

نوآوری در طراحی ظاهری
قابلیت چربی ‌گیری بالا
گارانتی 24 ماهه
موتور توربو با تکنولوژی ایتالیا
استفاده از لامپ‌های SMD با مصرف انرژی بسیار کم
خدمات پس از فروش گسترده

هود آشپزخانه کن

در ادامه یکی از بهترین هودهای آشپزخانه ایرانی محصول شرکت کن را بررسی می‌کنیم.

هود شومینه ای کن مدل 1410

هودهای شومینه‌ای معمولاً به دلیل وجود دودکش‌هایی با ارتفاع زیاد امکان استفاده از موتورهایی پرقدرت را دارا هستند. هود شومینه‌ای کن مدل 1410 با قدرت مکش 700 متر مکعب هوا در هر ساعت به ‌راحتی هوای مناسب برای آشپزخانه‌هایی با مساحت زیر 20 مترمربع را تأمین می‌کند. این مدل هود با چهار رنگ استیل، تیتانیوم، سفید و مشکی در عرض 90 سانتی‌متری در بازار موجود است. وجود تایمر، پنل تنظیمات لمسی، لامپ‌های اس ‌ام ‌دی، فیلتر آلومینیومی قابل ‌تعویض و قابل ‌شستشو، حسگر حرارت و کنترل از راه دور نقاط قوت این مدل هستند و آن را به یکی از پرفروش‌ترین هودهای آشپزخانه ایرانی در بازار تبدیل کرده‌اند. قیمت مناسب این هود نسبت به عملکرد و ویژگی‌هایش از جمله نکات مهمی هستند که هنگام خرید باید به آن توجه داشته باشید. باقی مشخصات دقیق هود شومینه‌ای کن مدل 1410 را می‌توانید در ذیل بخوانید:

  • بازه صدا: 63-58 دسی ‌بل
  • حجم مکش: 700 مترمکعب در هر ساعت
  • موتور توربو با توان مصرفی 140 وات
  • استفاده از قطعات ایتالیایی باکیفیت و نسوز
  • دارای 4 دور سرعت موتور
  • تحمل دما تا 155 درجه سانتی‌گراد
  • قابلیت نصب فیلتر زغالی ندارد

4- ایلیا استیل

شرکت فردوس کاران امید با نام تجاری ایلیا استیل یکی از برندهای فعال در زمینه تولید لوازم‌ خانگی است. ایلیا استیل با حدود 25 سال تجربه، از ورق‌های وارداتی استنلس استیل (فولاد ضدزنگ) برای تولید محصولاتش استفاده می‌کند. این شرکت انواع هود آشپزخانه را در قالب هود شومینه‌ای، هود مخفی، هود مورب، هود فلت و هود مخفی به بازار عرضه می‌کند. همچنین عرض هود ایلیا استیل بین 60، 70، 75، 80 و 90 سانتی‌متر متغیر است.

پس از دریافت نشان کارآفرین برجسته کشور و گواهینامه‌های بین‌المللی مدیریت کیفیت، رضایت‌ مندی مشتریان، ایمنی و مدیریت محیط‌ زیست، ایلیا استیل را می‌توان یکی از بهترین تولیدکنندگان لوازم آشپزخانه و به ‌خصوص هود آشپزخانه در سطح کشور دانست.

درمجموع، مزایای هود آشپزخانه ایلیا استیل را می‌توان این ‌طور بیان کرد:

نصب رایگان و ضمانت 24 ماهه
پشتیبانی 10 ساله از محصولات
استفاده از لامپ‌های SMD با مصرف انرژی بسیار کم
فیلتر 3 لایه و قابل شستشو در ماشین ظرفشویی
موتور توربو مجهز به ترموگارد
قیمت مناسب و ارزان
بسته‌بندی منحصر به ‌فرد و مستحکم

هود آشپزخانه ایلیا استیل

در ادامه یکی از بهترین هودهای آشپزخانه ایرانی که توسط شرکت ایلیا استیل به بازار عرضه شده را بررسی می‌کنیم.

هود مورب ایلیا استیل مدل آیسان

هودهای مورب با دو نوع جک تولید می‌شوند: جک برقی و جک پنوماتیکی. هود مورب ایلیا استیل مدل آیسان با جک پنوماتیکی در عرض 90 سانتی‌متری ساخته شده است. بهترین نقطه قوت هود آشپزخانه آیسان نسبت به دیگر هودهای پرفروش بازار، وجود حسگر دود، بو، حرارت و گاز است که خیالی آسوده را از بابت ایمنی برایتان فراهم می‌کند. موتور این مدل از جنس فلزی، با قدرت مکش 720 متر مکعب بر ساعت و 4 دور سرعت شامل دور توربو ساخته شده است. صفحه کنترل لمسی، چراغ‌های اس‌ام‌دی، وجود ریموت کنترل و شاید از همه مهم‌تر، طراحی زیبا و خاص، ویژگی‌های مثبت مدل آیسان هستند. مشخصات دقیق هود مورب ایلیا استیل مدل آیسان به شرح زیر است:

  • رنگ: سفید-مشکی
  • بازه صدا: 62-53 دسی‌بل
  • حجم مکش: 720 مترمکعب در هر ساعت
  • جنس بدنه هود: فلزی
  • نمای ظاهری از جنس شیشه سکوریت نشکن
  • قطعات موتور از جنس محصولات نسوز ایرانی
  • فیلتر آلومینیومی 3 لایه و قابل‌ شستشو
  • نحوه باز شدن درب به ‌صورت دستی
  • فیلتر زغالی ندارد

5- آلتون

شرکت تولیدی صنعتی البا گاز با برند تجاری آلتون از سال 1383 با تولید انواع اجاق‌گاز، فر و هود‎‌های خانگی پا به عرصه تولید ملی گذاشت. هود شومینه‌ای، هود مورب و هود مخفی از جمله تولیدات این شرکت هستند که در دو عرض 60 و 90 سانتی‌متری به بازار عرضه می‌شوند.

شرکت آلتون با بهره‌گیری از پیشرفته‌ترین ماشین‌آلات تولیدی سعی دارد به همت کارشناسان مجرب خود محصولاتی با کیفیت به بازار عرضه کند. آلتون با رعایت الزامات استانداردهای ISO 45001 و ISO 9001 بیش از 17 مدل هود آشپزخانه تولید کرده است و به‌ تازگی نیز 8 مدل جدید به لیست محصولاتش افزوده است.

به‌طورکلی مزایای هود آشپزخانه آلتون عبارتند از:

قدرت مکش زیاد
صدای بسیار کم موتور
گارانتی 24 ماهه و 10 سال خدمات پس از فروش
وجود سنسورهای دود، گاز، بو و حرارت
دارای فیلتر آلومینیومی چند لایه
دارای دودکش بلند و قابل تنظیم

هود آشپزخانه آلتون

در ادامه یکی از پرفروش‌ترین هودهای آشپزخانه آلتون را بررسی می‌کنیم.

هود مورب آلتون مدل H307

مدل H307 را می‌توان بهترین هود آشپزخانه ایرانی در بازار که توسط شرکت آلتون ساخته ‌شده نامید. این مدل هود با نمای شیشه سکوریت مشکی در عرض 90 سانتی‌متری تولید شده است. وجود موتور فلزی با قدرت مکش 900 متر مکعب هوا در هر ساعت باعث شده تا H307 برای بزرگ‌ترین آشپزخانه‌ها نیز مناسب باشد. 5 حالت برای سرعت دور موتور در نظر گرفته شده است تا هنگامی‌ که نیاز زیادی به مکش سریع حجم بالایی از هوا داشته باشید، به مشکل نخورید. البته نکته قابل ‌توجه، ویژگی سوپرسایلنت بودن این موتور قدرتمند است، بنابراین ترسی از صدای بلند در دورهای پایین نداشته باشید. دو عدد جک گازی برای درب تعبیه شده است. این مدل هود آلتون علاوه بر دارا بودن 2 فیلتر آلومینیومی 3 لایه قابل ‌شستشو، قابلیت نصب فیلتر کربنی را هم برای شما فراهم کرده است. مشخصات دقیق هود مورب آلتون مدل H307 را می‌توانید در ذیل بخوانید:

  • حداکثر میزان صدا: 63 دسی‌بل
  • دارای ریموت کنترل
  • طراحی ظاهری شیک و مدرن
  • لامپ SMD
  • صفحه‌نمایش LCD

راهنمای خرید بهترین هود آشپزخانه ایرانی

در حقیقت، برای انتخاب بهترین هود آشپزخانه باید درک درستی از نیازهایمان داشته باشیم. برای مثال، اگر آشپزخانه‌ای کوچک با متراژ 12 متر دارید، مطمئناً انتخاب یک هود با قدرت مکش بالا بیهوده خواهد بود. در عوض می‌توانید هودی را انتخاب کنید که امکان تصفیه هوا دارد و می‌تواند هوای محدود آشپزخانه را برایتان مطبوع کند. قدرت زیاد موتور به احتمال ‌زیاد منجر به صدای بیشتر هود هنگام کار خواهد شد. پس قدرت مکش را متناسب با متراژ آشپزخانه انتخاب کنید. همچنین به میزان صدای هود که در مشخصات آن نوشته شده است دقت کنید. اگر صدای تولیدی هود هنگام فعالیت بین 53 تا 63 دسی‌ بل بود انتخاب خوبی برای شما خواهد بود.

همیشه به یاد داشته باشید که هود شما باید به‌طور کامل اجاق ‌گازتان را پوشش دهد، پس در اولین مرحله باید به عرض هود و اجاق ‌گاز توجه کنید. فیلترهای آلومینیومی بهترین نوع فیلترهای هود آشپزخانه محسوب می‌شوند. هر چه تعداد لایه‌های فیلتر بیشتر باشد، امکان رسیدن گرد و غبار به موتور کاهش می‌یابد و درنتیجه عمر هود بیشتر می‌شود. همچنین فیلترها باید قابل‌ تعویض و یا حداقل قابل‌ شستشو باشند.

با پیشرفت فناوری، حسگرهای متنوعی برای ایمنی بیشتر طراحی شده‌اند. وجود حسگر دود، حرارت، بو و گاز می‌تواند خیالی آسوده برایتان به ارمغان بیاورد. همچنین رتبه‌ بندی در جدول مصرف انرژی، مدت گارانتی و ضمانت خدمات پس از فروش هم که در خرید هر محصولی اهمیت ویژه‌ای دارد. در کنار این مسائل، به طراحی زیبا و نوآورانه، سازگاری با دکوراسیون آشپزخانه و وجود امکانات بیشتر ازجمله لامپ‌های کم‌مصرف، ریموت کنترل، صفحه ‌نمایش و تایمر نیز توجه کنید.


سوالات متداول

تعویض فیلتر‌های هود آشپزخانه هر چند وقت یکبار باید انجام شود ؟

بهتر است هر 6 ماه یکبار سرویس کامل هود با تعویض فیلتر‌ها انجام شود البته در سرویس هودهای صنعتی این زمان کمتر هم است.

دودکش استفاده شده برای هود می‌تواند با دودکش آبگرمکن یا شومینه یکسان باشد ؟

خیر استفاده این مورد مناسب نیست و می‌تواند باعث بروز مشکلات شود و اصلا استفاده مشترک یکسان دودکش توضیه نمی‌شود.

آیا فاصله بین هود و اجاق باعث آسیب دیدن اجزای هود می‌شود ؟

مسلما اگر فاصله هود و اجاق استاندارد نباشد باعث آسیب دیدن اجزای هود می‌شود همچنین در زمان استفاده از اجاق درجه مکش هود باید در کمترین حالت قرار بگیرد.

برای یک آپارتمان 70 متری استفاده از چه هودی توصیه می‌شود ؟

برای آپرتمان‌های کوچک می‌توان از هودهای با سایز 60 سانتیمتری دو موتوره با مکش 450 متر مکعبی و قدرت موتور 4000 استفاده کرد.



جمع‌ بندی: از کجا هود آشپزخانه بخریم؟

با توجه به موضوعات ذکرشده، اولین گام برای خرید هود آشپزخانه بررسی دقیق مشخصات آن است. فروشگاه دکتر تامین با بیش از 182 مدل هود از 5 برند معتبر ایرانی، یکی از بهترین فروشگاه‌های هود آشپزخانه محسوب می‌شود. دکتر تامین با قیمت‌های مقرون ‌به ‌صرفه و تخفیفات ویژه، امکان خرید عمده را برای شما فراهم می‌کند. شما می‌توانید تمام مراحل خرید یک هود آشپزخانه را، از بررسی و انتخاب گرفته تا سفارش، به صورت مجازی انجام دهید. در تمامی این مراحل، تیم پشتیبانی و کارشناسان دکتر تامین آماده پاسخ‌گویی به سؤالات شما هستند.

آیا این مقاله مفید بود ؟

بله
خیر
ممنون :)

مقالات مرتبط

علت هرز شدن شیرآلات اهرمی و تعمیر آن

دسته‌بندی‌ها

دسته‌بندی‌ها

علت هرز شدن شیرآلات اهرمی و تعمیر آن

دسته‌بندی‌ها

دسته‌بندی‌ها

به اشتراک بگذارید

دسترسی سریع

مشاهده و خرید بهترین وال هنگ های دیواری موجود در سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *