اشتباهات رایج در خرید مخزن آب

خرید مخزن آب یکی از اصلی‌ترین اقداماتی‌ست که در زمان احداث یک ساختمان انجام می‌شود. مخزن آب یکی از اصلی‌ترین تجهیزات یک ساختمان است و کاربردهای گوناگونی دارد- اعم از افزایش فشار...

علیرضا علیخانی

۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱

فهرست بندی

خرید مخزن آب یکی از اصلی‌ترین اقداماتی‌ست که در زمان احداث یک ساختمان انجام می‌شود. مخزن آب یکی از اصلی‌ترین تجهیزات یک ساختمان است و کاربردهای گوناگونی دارد- اعم از افزایش فشار آب واحدها و دسترسی به آب در زمان قطعی. اگر فکر خرید و نصب مخزن آب برای ساختمانتان هستید، حتما این مقاله را تا انتها مطالعه کنید تا ببینید که در زمان خرید مخزن آب از چه اشتباهاتی باید اجتناب کنید.

در هنگام خرید مخزن آب چه سوالات را از خودمان بپرسیم؟

در وهله اول پیش از آن‌که نسبت به خرید مخزن اقدام کنید، حتما سوالات زیر را از خودتان بپرسید تا اطمینان حاصل کنید گزینه مناسبی را انتخاب کرده‌اید:

1. ظرفیت مخزن آب چقدر باید باشد؟

این‌که ظرفیت مخزن آب چقدر باشد، به تعداد واحدهای ساختمان بستگی دارد. به‌طور کلی، هر 4 واحد به مخزن آبی با ظرفیت 1000 لیتر نیاز دارند. با یک حساب و کتاب ساده می‌توانید بفهمید که ظرفیت مخزن آب ساختن شما چقدر باید باشد.

2. کدام یک از مخازن آب را آلوده نمی‌کنند؟

اگر آبی که داخل مخزن نگهداری می‌شود قرار است به‌منظور آشامیدن همم مورد استفاده قرار بگیرد، حتما مخزنی را خریداری کنید که باعث مسموم یا آلوده‌شدن آب نمی‌شود.

3. مخزن آب چه رنگی باید باشد؟

اگر فکر می‌کنید که رنگ مخزن چندان اهمیت ندارد، سخت در اشتباهید! بعضی از رنگ‌ها باعث می‌شوند که نور خورشیدن به داخل مخزن نفوذ پیدا کند و باعث رشد جلبک شوند. خرید مخزن‌هایی به رنگ سبز تیره، آبی تیره و بژ از نفوذ نور خورشید و رشد جلبک‌ها جلوگیری می‌کند.

4. کدام مخزن بهترین گزینه برای خرید است؟

رایج‌ترین مواد مورد استفاده برای تولید مخازن آب عبارت‌اند از: بتن، فایبرگلاس، فولاد و پلی‌اتیلن. هر یک از این‌ها مزایا و معایب خاص خود را دارد که بهتر است از قبل درباره این‌ها حسابی تحقیق کنید یا از فروشنده بخواهید شما را راهنمایی کند.

5. هزینه‌های نصب و راه‌اندازی مخزن آب چقدر است؟

با توجه به مدل مخزن آب، محل نصب و سایر عوامل، هزینه نصب و راه‌اندازی مخزن آب متفاوت است. قبل از اقدام به خرید بودجه‌تان را تعیین نکنید و مخزنی را انتخاب کنید که هزینه خرید و نصب آن با بودجه مورد نظر شما هم‌خوانی دارد.

یکی از فاکتورهای انتخاب مخزن آب بودجه شماست

اشتباهات رایج در خرید مخزن آب کدام‌اند؟

از جمله رایج‌ترین اشتباهاتی که افراد در زمان خرید مخزن آب مترکب می‌شوند، عبارت است از:

1. خرید مخزن بیش از اندازه کوچک یا بزرگ

خرید مخزنی که ظرفیت مناسبی با توجه به نیازهای ساختمان شما ندارد، نتیجه‌ای جز دورریختن پولتان ندارد. با توجه به آن‌چه در بخش قبلی گفته شد، محاسبه کنید که چه مخزنی با چه ظرفیت و اندازه‌ای برای ساختمان شما از همه مناسب‌تر است.

2. عدم توجه به وزن مخزن

اگر مخزنی لازم دارید که حمل و جابه‌جایی آن راحت باشد، وزن مخزن از دیگر عواملی‌ست که در زمان خرید مخزن آب باید به آن توجه داشته باشید. به‌عنوان مثال، مخازن فولادی بسیار بادام هستند اما این مخزن‌ها وزن زیادی دارند و انتقال آن‌ها به ساختمان جدید دشوار است. مخزن‌های پلاستیکی سبک‌تر هستند و جابه‌جایی آن‌ها در زمان اثاث‌کشی هم راحت‌تر خواهد بود.

3. عدم تعیین مکان مناسب

قبل از اقدام به خرید مخزن، حتما تعیین کنید که قرار است مخزن کجا نصب شود. مقاله محل نصب مخزن آب می‌تواند در این مورد به شما کمک کند. در این حالت، بهتر می‌توانید درباره شکل و شمایل مخزن تصمیم‌گیری کنید و از خرید مخزن‌هایی که امکان نصب آن‌ها در هیچ نقطه‌ای از ساختمان وجود ندارد جلوگیری خواهد شد.

4. توجه‌نکردن به در و راهروهای ورودی ساختمان

وقتی گزینه مورد نظرتان را انتخاب کردید، معماری ساختمانتان را پیش چشم مجسم کنید و ببینید که آیا از در یا راهروهای آن رد می‌شود یا خیر. اگر نتوانید مخزن را به داخل ساختمان ببرید، همه هزینه‌ای که برای خرید آن متحمل شده‌اید به باد خواهد رفت.

5. عدم بررسی دقیق زیرسازی محل نصب مخزن

مخزن باید در سطح صاف و هموار قرار بگیرد. در صورتی که سطح زیرین مخرن ناهموار باشد، طول عمر مخزن کاهش پیدا خواهد کرد.

6.  عدم بازرسی مخزن خریداری‌شده

پیش از خرید مخزن، گزینه مورد نظرتان را از نظر ایرادات ظاهری بررسی کنید و هر گونه وضعیت غیر عادی که مشاهده کردید علت را از فروشنده جویا شوید. همچنین، باید مرتب مخزن را وارسی کنید تا در صورت هر گونه ترک‌خوردگی یا خرابی، سریعا نسبت به تعمیر آن اقدام کنید.

7. عدم توجه به جنس مخزن آب

جنس مخزن آب نباید به‌گونه‌ای باشد که باعث مسمومیت یا آلودگی آب شود. از آن‌جایی که مخازن فلزی در معرض زنگ‌زدگی و خوردگی قرار دارند، گزینه مناسبی برای ذخیره آب نیستند.

8. عدم توجه به استانداردبودن و برخورداری از پروانه بهداشتی

برای خرید مخزن آب حتما فروشگاه‌های معتبر را انتخاب کنید و توجه کنید که گزینه مورد نظرتان پروانه بهداشتی داشته باشد. بعضی از مخازن با استفاده از مواد بی‌کیفیت ساخته می‌شوند و می‌توانند سلامت آب و ساکنین ساختمان را تحت تاثیر قرار دهد.

اصول خرید مخزن آب
برای خرید مخزن آب حتما فروشگاه های معتبر را انتخاب کنید

چگونه طول عمر مخزن آب ساختمانمان را افزایش دهیم؟

مخزن آب چیزی نیست که زودبه‌زود بتوان آن را تعویض کرد. با توجه به هزینه خرید و نصب مخازن آب، پس از انجام بررسی‌های لازم و خرید مخزن آب مناسب، بهتر است نکاتی را درباره افزایش طول عمر آن‌ها به‌کار ببندید:

قبل از هر چیزی نصب مخزن آب را به افراد متخصص بسپارید تا اطمینان حاصل کنید که مخزن به‌درستی نصب خواهد شد. با نصب صحیح مخزن، نصف راه را رفته‌اید.

اکیدا از قراردادن جسم سنگین روی مخزن خودداری کنید.

سعی کنید حتی‌الامکان مخزن را زیر نور آفتاب قرار ندهید.

در استفاده از مخزن حتما توجه داشته بشید که با اجسام نوک‌تیز به مخزن سیازشآسیب وارد نکنید و به آن ضربه نزنید.

نباید دمای آب مخزن به کمتر از 55 درجه باشد، به‌ویژه اگر مخزن شما از جنس پلی‌اتیلن است.

به‌منظور جلوگیری از آسیب‌دیدن بدنه مخزن، حتما آن را به کمک نیروی متخصص یا لیفتراک به محل مورد نظرتان ببرید.

در صورتی که مشکلی برای مخزن پیش آمد، اکیدا از دستکاری‌کردن آن خودداری کنید و رفع آن را به نیروی متخصص بسپارید.


مخزن آب با ضمانت معتبر

چگونگی نصب مخزن آب
مخزن را زیر نور آفتاب نگهداری نکنید.

خرید مخزن آب یکی از مهم‌ترین اقداماتی‌ست که پس از احداث یک ساختمان انجام می‌شود. با توجه به این‌که کیفیت، جنس و عملکرد این منبع تاثیر چشمگیری بر زندگی روزمره ساکنان ساختمان دارد. از این رو، در مقاله حاضر اشتباهات رایج در خرید مخزن را مورد بررسی قرار دادیم و به شما گفتیم که چطور می‌توانید مخزن مناسبی را خریداری کنید. شما به فهرست اشتباهات رایج چه مواردی را اضافه می‌کنید؟

مشاهده بهترین مخزن آب موجود در سایت

همین حالا سفارش دهید.

آیا این مقاله مفید بود ؟

بله
خیر
ممنون :)

مقالات مرتبط

علت هرز شدن شیرآلات اهرمی و تعمیر آن

دسته‌بندی‌ها

دسته‌بندی‌ها

علت هرز شدن شیرآلات اهرمی و تعمیر آن

دسته‌بندی‌ها

دسته‌بندی‌ها

به اشتراک بگذارید

دسترسی سریع

مشاهده و خرید بهترین وال هنگ های دیواری موجود در سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *