بازسازی آشپزخانه + تجهیزات و مراحل

بازسازی آشپزخانه، یکی از مهم‌ترین بخش‌های بازسازی خانه‌های قدیمی محسوب می‌شود. بازسازی آشپزخانه به شما این امکان را می‌دهد آشپزخانه خود را از نظر ظاهر و عملکرد بهبود دهید...

ناهید منصوری

۲۳ خرداد ۱۴۰۲

بازسازی آشپزخانه

فهرست بندی

بازسازی آشپزخانه، یکی از مهم‌ترین بخش‌های بازسازی خانه‌های قدیمی محسوب می‌شود. بازسازی آشپزخانه به شما این امکان را می‌دهد آشپزخانه خود را از نظر ظاهر و عملکرد بهبود دهید. در این مقاله، به بررسی تجهیزات و مراحل بازسازی آشپزخانه پرداخته شده است. برای اطلاعات بیشتر در خصوص صفر تا صد بازسازی ساختمان اینجا کلیک کنید.

بازسازی آشپزخانه+ تجهیزات و مراحل

مراحل بازسازی آشپزخانه را می‌توان در 3 مرحله کلی به شرح زیر خلاصه کرد:

  • مراحل بازسازی آشپزخانه با بررسی و برنامه‌ریزی آغاز می‌شود. در این مرحله، نیازهای آشپزخانه جدید خود را شناسایی کنید و بر اساس آن‌ها یک برنامه بازسازی تهیه کنید. در نظر داشته باشید که برنامه شامل نیازمندی‌های ظاهری و عملکردی آشپزخانه است.
  • مرحله دوم خرید تجهیزات آشپزخانه است. با توجه به برنامه‌ریزی انجام شده، تجهیزات ضروری مانند سینک ظرفشویی، شیرآلات آشپزخانه، کابینت‌ها، کاشی و سرامیک، اجاق‌گاز صفحه‌ای و هود را خریداری کنید. در انتخاب تجهیزات، به کیفیت، طراحی و سازگاری با سبک دکوراسیون آشپزخانه توجه کنید.
  • در مرحله سوم؛ هدایت سیم‌کشی و لوله‌کشی است. در این مرحله، سیم‌کشی برق و لوله‌کشی آب و گاز برای نصب تجهیزات جدید انجام می‌شود. برای انجام این کارها از تکنسین‌های ماهر کمک بگیرید.

بازسازی آشپزخانه

مهم‌ترین تجهیزات لازم برای بازسازی آشپزخانه

خرید تجهیزات مناسب برای آشپزخانه یمی از مهم‌ترین اقدامات لازم برای بازسازی آشپزخانه است؛ خرید و نصب تجهیزات با توجه به بودجه شما تعیین می‌شود. برای بازسازی آشپزخانه می‌توانید از روش‌های کم هزینه استفاده کنید، یا با روش‌های پرهزینه تمام قسمت‌‌های یک آشپزخانه را تغییر دهید. به صورت کلی، اندازه‌ی آشپزخانه، قدمت تجهیزات قدیمی، نوع و کیفیت مصالح انتخابی، سالم بودن تاسیسات زیربنایی برق و آب در هزینه‌های نهایی بازسازی آشپزخانه موثر هستند. در ادامه به برخی از مهم‌ترین تجهیزات لازم برای بازسازی آشپزخانه اشاره شده است:

1- سینک ظرفشویی: سینک ظرفشویی یکی از اجزای اصلی آشپزخانه است که استفاده راحت و بهداشتی در زمان شستشوی ظروف را فراهم می‌کند. در بازسازی آشپزخانه، می‌توانید سینک ظرفشویی جدید با طراحی مدرن و قابلیت‌های پیشرفته نصب کنید. ابعاد و شکل سینک از جمله تک لگن یا دو لگن باید با توجه به فضای آشپزخانه و نیاز شما انتخاب شود.

2- شیرآلات آشپزخانه: انتخاب شیرآلات مناسب در بهبود عملکرد آشپزخانه نقش مهمی ایفا می‌کند. شیرآلات آشپزخانه با کیفیت و با قابلیت‌های جدید می‌توانند صرفه‌جویی در مصرف آب، ظاهر زیبا و عملکرد بهینه را به همراه داشته باشند.

3- بازسازی کابینت‌ها: تعویض کابینت یکی از پرهزینه‌ترین مراحل بازسازی آشپزخانه محسوب می‌شود.  اما برای بازسازی کابینت‌ها حتما لازم نیست آن‌ها را تعویض کنید! روش‌های دیگری مانند رنگ کردن کابینت یا استفاده از برچسب‌های مخصوص کابینت نیز برای انجام این کار مناسب است. در آشپزخانه‌هایی با فضای کوچک بهتر است از رنگ های روشن استفاده نمایید و علاوه بر این نورپردازی را به گونه ای انجام بدهید که فضای آشپزخانه روشن تر به نظر برسد.

برای بازسازی کابینت آشپزخانه بهتر است بر اساس طرح پلان آن پیش بروید. انواع پلان آشپزخانه‌ها عبارت است از؛ آشپزخانه جزیره‌ای، U شکل ،L شکل و خطی. بازسازی آشپزخانه جزیره‌ای برای آشپزخانه‌هایی با متراژ بالا مناسب است. از بازسازی آشپزخانه L شکل و خطی برای آشپزخانه‌های کوچک و با عرض کم استفاده می‌شود.

4- اجاق گاز صفحه‌ای: اجاق گاز صفحه‌ای با طراحی شیک و عملکرد قوی، امکان پخت و پز بهتر و دقیق‌تر را فراهم می‌کند. در بازسازی آشپزخانه ‌می‌توانید اجاق گاز صفحه‌ای جدیدی با ویژگی‌های پیشرفته مانند کنترل دما، تایمر و سطوح پخت متنوع نصب کنید استفاده از اجاق گاز صفحه‌ای علاوه بر اینکه باعث می‌شود فضای آشپزخانه مدرن تر به نظر می رسد فضای کمتری نیز اشغال می‌کند.

5- هود آشپزخانه: هود آشپزخانه، یک وسیله مهم برای جذب بو و دود تولید شده در هنگام پخت و پز است. با نصب هودی با کارایی بالا و طراحی زیبا، می‌توانید آشپزخانه‌تان را از دود و بوی ناخوشایند محافظت کنید. برای مشاهده انواع هود آشپزخانه اینجا کلیک کنید.

6- کاشی دیوار و کف‌پوش آشپزخانه: کاشی دیوار و کف‌پوش آشپزخانه در طرح‌ها و رنگ‌های متعددی طراحی می‌شوند و می‌توانند تاثیر زیادی در زیبایی آشپزخانه ایجاد کنند. برای تغییر در کف‌پوش آشپزخانه باید به کیفیت و مقاومت آن‌ها توجه کنید. علاوه بر این بهتر است از مصالحی استفاده کنید که نظافت آن‌ نیز آسان باشد.

نکته مهم دیگری که در خرید تجهیزات آشپزخانه مطرح است، هماهنگی سبک تجهیزات در خرید است؛ اگر آشپزخانه شما مدرن است، از سبک کابینت، کاشی و سرامیک‌های مدرن استفاده کنید. تمامی تجهیزات باید به گونه‌ای انتخاب شوند که با سبک طراحی داخلی آشپزخانه مطابقت داشته باشند.

همان‌طور که اشاره کردیم مراحل بازسازی آشپزخانه شامل 3 مرحله اصلی؛ بررسی و برنامه‌ریزی، خرید تجهیزات و هدایت سیم‌کشی و لوله‌کشی است. خرید تجهیزات آشپزخانه با توجه به بودجه مورد نظر تعیین می‌شود. برای بازسازی آشپزخانه ابتدا بهتر است لیستی از تمام تجهیزات و تغییرات لازم به همراه هزینه‌های دقیق آن‌ها تهیه کنید. سپس الویت بندی کرده و کارها را شروع کنید.

آیا این مقاله مفید بود ؟

بله
خیر
ممنون :)

مقالات مرتبط

علت هرز شدن شیرآلات اهرمی و تعمیر آن

دسته‌بندی‌ها

دسته‌بندی‌ها

علت هرز شدن شیرآلات اهرمی و تعمیر آن

دسته‌بندی‌ها

دسته‌بندی‌ها

به اشتراک بگذارید

دسترسی سریع

مشاهده و خرید بهترین وال هنگ های دیواری موجود در سایت

11 پاسخ

  1. من برای بازسازی خونه م از آشپزخونه جزیره ای استفاده کردم. خیلی خوشگله و جلوه آشپزخونه رو بهتر کرده. به علاوه فوق العاده هم کاربردیه. توصیه می کنم اگر امکانش رو دارید اینطوری کار کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *