بهترین چسب کاشی استخری

همان‌طور که از اسم کاشی استخری پیداست، متوجه می‌شویم که این نوع کاشی برای مکان‌های مرطوب و در تماس مستقیم با آب به کار می‌روند. این نوع کاشی‌ها چون با جذب آب و رطوبت تقریباً...

علیرضا علیخانی

۵ آبان ۱۴۰۰

فهرست بندی

کاشی استخری چیست؟

بسیاری از مواقع در زندگی روزمره برای چسباندن اجسام به یکدیگر به چسب ها نیاز داریم. چسب ۱۲۳ یکی از پرکاربردترین چسب هایی است که می تواند بسیاری از اجسام و قطعات را به یکدیگر بچسباند.فاوت‌ها و ویژگی‌های خاصی است؟ همان‌طور که از اسم کاشی استخری پیداست، متوجه می‌شویم که این نوع کاشی برای مکان‌های مرطوب و در تماس مستقیم با آب به کار می‌روند. این نوع کاشی‌ها چون با جذب آب و رطوبت تقریباً نزدیک به صفر که دارند، امروزه برای عایق‌بندی و زیبایی استخرها به کار می‌روند و تا به‌ حال هم طرفدارهای زیادی دارند. البته لازم به ذکر است که بدانید، به‌ کار بردن بهترین چسب کاشی استخری هم می‌تواند این امر را بهبود ببخشد و طول عمر کاشی استخری را نیز بالا ببرد.

نگاهی به ابعاد و مواد سازنده کاشی استخری

این محصول از گروه محصولات پرسلانی است. در ساخت این نوع کاشی از خاک سفید استفاده می‌شود. سپس روی آن را لعاب‌دار می‌کنند. این کاشی در مدت طولانی در معرض حرارت و دمای بالا قرار می‌گیرد. همین امر سبب می‌شود که این نوع کاشی از جذب آب و رطوبت کمتری برخوردار شود. بعد از ساخت کاشی استخری معمولا برای تست آن، روی آن چند قطره آب می‌ریزند، اگر آب سر خورد یعنی کاشی آماده استفاده است و ساخت آن به‌درستی شکل‌گرفته است.

این کاشی‌ها معمولا دارای ابعاد کوچکی هستند و در شکل‌های شش و چهارگوش ساخته می‌شوند. ابعاد این کاشی‌ها 2/5 * 2/5 سانتی‌متر هستند که بر روی تورهای 30*30 سانتی‌متر قرار می‌گیرند. توجه داشته باشید چسبی که کاشی‌ها بر روی تورها می‌چسباند، بهترین چسب کاشی استخری نیست، زیرا این کاشی‌ها باید به‌گونه‌ای چسبانده شوند که برای استفاده به‌راحتی قابل جداشدن باشند. به جز استفاده در استخر و عایق‌بندی از این کاشی‌ها می‌توان در تزیین لوازم زینتی و ساختن گلدان‌ها هم بهره برد. تنوع رنگ‌بندی این کاشی‌ها بالا است. از جمله این رنگ‌ها می‌توان به رنگ آبی، سفید، قرمز، سرمه‌ای، نارنجی، سبز و… اشاره کرد که پرفروش‌ترین آنها رنگ‌های سرمه‌ای، آبی و سفید است.

نمونه‌ای زیبا از کاشی‌های استخری

تفاوت کاشی معمولی با کاشی استخری

همان‌طور که می‌دانید یکی از مهم‌ترین دلایل استفاده از کاشی‌های استخری، درصد بالای جذب آب آن است. جالب است بدانید که درصد جذب آب در کاشی‌های استخری صفر و در کاشی‌های معمولی تقریباً تا 5 درصد می‌باشد. ویژگی مهم دیگر این کاشی‌ها، مقاومت بالای آنها در برابر یخ‌زدگی است. اگر مهندس معماردر بدنه و کف استخر از کاشی‌های معمولی استفاده کند، به دلیل انبساط و انقباض زیاد، کاشی‌های معمولی جدا شده و نهایت بعد از یک سال کاملا باید تعویض شوند.

چسب کاشی استخری چیست؟

معمولا بهترین چسب کاشی استخری از موادی مانند سیمان و مواد معدنی اصلاح شده سینتیک و افزودنی‌های خاص، با مقاومت بالا در برابر آب، قدرت چسبندگی زیاد ساخته می‌شود. معمولا این چسب‌ها فقط با افزودن مقداری آب قابل ‌استفاده می‌باشند. این چسب برای مکان‌هایی از جمله استخر، سونا بخار، آب‌نما، جکوزی و کلیه مکان‌هایی که در تماس با آب هستند مورداستفاده قرار می‌گیرد. مواد تشکیل‌دهنده بهترین چسب کاشی استخری معمولا بر پایه سیمان است که در نوعی از چسب‌ها با مواد شیمیایی و فیبر جهت بالابردن خاصیت چسبندگی و انعطاف‌پذیری آن، مخلوط می‌شود.

انواع چسب کاشی استخری

همان‌طور که می‌دانید چسب کاشی نیز مانند هر محصول دیگری دارای انواع مختلفی است. این چسب‌ها بر اساس کارکرد، اندازه، برند و… به دسته‌های مختلفی تقسیم‌بندی می‌شوند که در ادامه به معرفی چند نمونه از این چسب‌ها می‌پردازیم. امید است که این مقاله بتواند شما را برای انتخاب بهترین چسب کاشی استخری، راهنمایی بنماید.

  • چسب کاشی پودری استاندارد

نوعی چسب کاشی است که ساخت آن بر پایه سیمان است. این چسب به‌صورت زدن یک‌لایه نازک ملات بر روی سطحی که قرار است کاشی بر روی آن چسبیده شود، به کار برده می‌شود.این چسب در مکان‌های مرطوب و در تماس مستقیم با آب با توجه به جذب بالایی که دارد، استفاده می‌شود.

  • چسب کاشی پودری استخری

این نوع چسب پودری از پلیمرهای پایه سیمانی تقویت شده ساخته می‌شود. با توجه ‌به وجود همین پلیمرها در ساخت این چسب، قدرت چسبندگی و جذب آب آن بسیار بالا می‌رود. این چسب در مناطق حساس و مستقیم در تماس با آب به ‌خوبی جواب می‌دهد. به نظر می‌رسد، با توجه ‌به امتحان پس دادن این چسب در هنگام استفاده، می‌توان گفت که بهترین چسب کاشی استخری همین نوع چسب است.


چسب کاشی یا ملات سیمان ؟

طریقه چسباندن کاشی استخری

قبل از انجام عملیات نصب و چسباندن کاشی‌های استخری از صاف بودن سطحی که قرار است کاشی را بر روی آن چسباند، باید اطمینان حاصل گردد. آب‌بندی استخر و یا مکانی که کاشی استخری می‌خواهد مورد استفاده قرار بگیرد، بسیار حائز اهمیت است. در اینجا باید توجه داشته باشید که برای مثمر به ثمر بودن کاری که انجام می‌دهید، باید بهترین چسب کاشی استخری را انتخاب نمایید.

بعد از اجرای آب‌بندی استخر، انجام زیرسازی کاشی با سیمان‌کاری و آستر ماسه و سیمان و نرمه کشی آن می‌باشد. برای آغاز سیمان‌کاری استخر سطح کار ابتدا باید کروم بندی بشود. اولین گام این است که در کنج‌ های استخر و بر روی هر زاویه از دیوارها، سیمان کشی و کروم بندی انجام گیرد. پس از آن با نقطه‌گذاری در هر دوی سوی بالا و پایین سطح دیوار، دوغاب‌ریزی با ملات انجام می‌گیرد.

استفاده آسان از چسب کاشی

بعد از کروم بندی نقطه‌ها، انجام سیمان‌کاری داخل کروم‌ها ضروری است. بعد از اجرای سیمان‌کاری کف و بدنه استخر، باید لبه‌های تیز استخر با ملات لب پخ شوند. در ضمن زاویه انحنای لب‌گرد از اول تا پایان کار باید با یک انحنا و یا قوس سیمان‌کاری شود. پس از گذشت 24 ساعت از اجرای سیمان‌کاری استخر، آب‌بندی سطح داخل و خارج استخر در سه مرحله با چسب کاشی و سیمان آستر به فاصله زمانی 8 تا 12 ساعت اجرا شود.

بعدازاین کار نوبت به نرمه کشی سیمان می‌رسد. سطح روی این سیمان با لایه‌ای به ضخامت 4 الی 10 میلی‌متر نرمه کشی به‌وسیله ماله چوبی یا پلاستیکی می‌شود. در نهایت سطح به وجود آمده باید هیچ پستی ‌و بلندی و ناهمواری نداشته باشد. در آخر هم کاشی‌ها بر روی سیمان نرمه چسبانده و با ابزار لازم مانند ماله آهنی با ضربه‌زدن بر روی بدنه کاشی‌ها در جای خود ثابت می‌شوند.نصب کاشی‌ها اگر به طور دقیق و درست صورت گیرد، می‌تواند به زیبایی و عملکرد بلند مدت استخر کمک شایانی بنماید.

نتیجه گیری

همان‌طور که آگاه هستید، در جاهای مرطوب و دارای تماس مستقیم با آب، استفاده از کاشی‌ها و سرامیک‌های مخصوص با آن محیط لازم است. برای مکان‌هایی همچون استخر، حمام، سونا و… کاشی‌های استخری مناسب‌اند. این نوع کاشی‌ها صرفا با بهترین چسب کاشی استخری بازدهی بالاتری دارند. پس برای نتیجه گرفتن بهتر از این نوع کاشی‌ها، باید در انتخاب چسب مناسب برای به‌کارگیری آنها دقت لازم را به خرج دهید.

مشاهده بهترین چسب کاشی های موجود در سایت

همین حالا سفارش دهید

آیا این مقاله مفید بود ؟

بله
خیر
ممنون :)

مقالات مرتبط

علت هرز شدن شیرآلات اهرمی و تعمیر آن

دسته‌بندی‌ها

دسته‌بندی‌ها

علت هرز شدن شیرآلات اهرمی و تعمیر آن

دسته‌بندی‌ها

دسته‌بندی‌ها

به اشتراک بگذارید

دسترسی سریع

مشاهده و خرید بهترین وال هنگ های دیواری موجود در سایت

6 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *