۱۰ برند مطرح سیم و کابل برق در بازار ایران

سیم و کابل وسایل پر کاربردی هستند که در دهه‌های اخیر و با همت کارشناسان طراحی شده‌اند. این دو وسیله  قابلیت‌های منحصر به فرد زیادی دارند و توانسته‌اند تحولات عظیمی در زندگی انسان..

سارا وهاب‌پور

۲۶ شهریور ۱۴۰۱

فهرست بندی

سیم و کابل وسایل پر کاربردی هستند که در دهه‌های اخیر و با همت کارشناسان طراحی شده‌اند. این دو وسیله  قابلیت‌های منحصر به فرد زیادی دارند و توانسته‌اند تحولات عظیمی در زندگی انسان به وجود بیاورند. البته امروزه در انواع مختلفی تولید می‌شوند به همین دلیل نیز زمانی که افراد برای خرید این وسایل به بازار مراجعه می‌کنند به راحتی نمی‌توانند گزینه مناسب را انتخاب کنند. این در حالی است که به دلیل گسترش تکنولوژی و فناوری، راحتی و رفاه انسان تا حد خیلی زیادی به این دو وسیله بستگی دارد. از این رو ما قصد داریم در ادامه به طور مفصل در مورد آن‌ها صحبت کنیم و 10 تا از بهترین تولیدکنندگان سیم و کابل را به شما معرفی کنیم. پیشنهاد می‌کنیم که تا پایان با ما همراه باشید تا بیشتر با این وسایل آشنا شوید و بتوانید از قابلیت‌های آن‌ها به بهترین نحو ممکن استفاده کنید.

سیم و کابل وسایل پر کاربردی هستند که در دهه‌های اخیر و با همت کارشناسان طراحی شده‌اند. این دو وسیله  قابلیت‌های منحصر به فرد زیادی دارند و توانسته‌اند تحولات عظیمی در زندگی انسان به وجود بیاورند. البته امروزه در انواع مختلفی تولید می‌شوند به همین دلیل نیز زمانی که افراد برای خرید این وسایل به بازار مراجعه می‌کنند به راحتی نمی‌توانند گزینه مناسب را انتخاب کنند. این در حالی است که به دلیل گسترش تکنولوژی و فناوری، راحتی و رفاه انسان تا حد خیلی زیادی به این دو وسیله بستگی دارد. از این رو ما قصد داریم در ادامه به طور مفصل در مورد آن‌ها صحبت کنیم و 10 تا از بهترین تولیدکنندگان سیم و کابل برق را به شما معرفی کنیم. پیشنهاد می‌کنیم که تا پایان با ما همراه باشید تا بیشتر با این وسایل آشنا شوید و بتوانید از قابلیت‌های آن‌ها به بهترین نحو ممکن استفاده کنید.

بهترین تولید کنندگان سیم برق

کابل و سیم برق چیست؟

سیم یک قطعه فلزی است که جریان الکتریسته را از یک مکان به مکان دیگر انتقال می‌دهد. اما اگر برای انتقال جریان برق از چند سیم استفاده شود به آن کابل می‌گویند. این دو وسیله در حال حاضر در  صنایع زیادی مورد استفاده قرار می‌گیرند که مهم‌ترین آن‌ها به شرح ذیل است:

صنعت برق

یکی از مهم‌ترین صنعت‌هایی که از سیم و کابل استفاده می‌کند صنعت برق است. البته در این صنعت بیشتر از سیم و کابل‌های فشار متوسط استفاده می‌شود و سایر نمونه‌های این محصول کاربرد کمتری دارند.

صنعت ساختمان‌سازی

یکی دیگر از صنایعی که از کابل و سیم برق استفاده می‌کند صنعت ساختمان‌سازی است که تمام سیستم‌های برق‌رسانی را با استفاده از  این همین دو وسیله نصب می‌کند. برای اطلاعات بیشتر درباره‌ی مراحل اصولی سیم کشی ساختمان، مقاله مراحل اصولی اجرای سیم کشی برق ساختمان می‌تواند برایتان مفید باشد.

صنعت مخابرات

صنعت دیگری که از سیم و کابل استفاده می‌کند صنعت مخابرات است. این صنعت از سیم و کابل برای انتقال داده استفاده می‌کند و از آن جایی که کارایی این دو وسیله به مروز زمان بهتر شده است صنعت مخابرات نیز در دهه اخیر پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای داشته است و خیلی پیشرفت کرده است.

10 برند مطرح سیم و کابل برق در بازار ایران

از آن جایی که سیم و کابل برق کاربرد زیادی دارند و نقش بسیار مهمی در زندگی انسان بازی می‌کنند در حال حاضر برندهای زیادی در حوزه تولید این محصولات فعالیت می‌کنند. درست است که ورود تولیدکننده‌های متعدد به حوزه طراحی و ساخت سیم و کابل برق باعث شده است کیفیت این وسایل ارتقا پیدا کند اما در عین حال باعث شده است که پیدا کردن گزینه مناسب برای مصرف کننده سخت شود.  از آن جایی که این موضوع اهمیت ویژه‌‎ای دارد، ما در این قسمت به طور اختصاصی در مورد بهترین برندهای تولید کننده سیم و کابل صحبت می‌کنیم و آن‌ها را به طور کامل به شما معرفی می‌کنیم. این برندها عبارتند از:

افشار نژاد

یکی از بهترین برندهایی که در حوزه طراحی و ساخت سیم برق و کابل فعالیت می‌کند سیم و کابل افشار نژاد است. این شرکت در 1345 تأسیس شده و از سال 1346 نیز به طور رسمی فعالیت خود را در این حوزه آغاز کرده است. جالب است بدانید که این شرکت با بهره‌گیری از فناوری‌های روز دنیا و استخدام یک کادر کاردان و ماهر خیلی زود به یکی از موفق‌ترین تولید کننده‌های سیم و کابل تبدیل شد و محصولات باکیفیتی را به بازار عرضه کرد. البته محصولات این برند تنوع زیادی دارند که اگر ما بخواهیم آن ها را دسته‌بندی کنیم می‌توان آن را به چهار نوع کابل نصب ثابت، کابل افشان، کابل تلفنی و کابل کواکسیال تقسیم کنیم. به همین دلیل نیز امروزه این برند شهرت زیادی در دنیا به دست آورده است و محصولات آن در صنایع متعددی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

10 برند مطرح سیم و کابل

همدان

برند دیگری که در عرصه طراحی و ساخت سیم برق و کابل فعالیت می‌کند، برند همدان است. این برند که از سال 1361 وارد این حوزه شده است، برای ساخت محصولات خود از بهترین و مرغوب‌ترین متریال‌ استفاده می‌کند و قبل از این که تولیدات خود را به بازار بفرستد با روش‌های بسیار سختگیرانه‌ای کیفیت و کارایی آن‌ها را کنترل می‌کند. به همین دلیل است که محصولات آن در رده پر فروش‌ترین محصولات بازار قرار دارند و محبوبیت زیادی میان مصرف کنندگان به دست آورده‌اند.

آمل

سومین برند تولید کننده سیم و کابل برند آمل است. این برند در سال 1375 به ثبت رسیده و بعد از سه سال اولین خط تولید خود را راه‌اندازی کرده است. در طول تمام این سال‌ها نیز بهترین و باکیفیت‌ترین محصولات را تولید کرده است و توانسته رضایت مشتریان خود را به دست بیاورد. بد نیست بدانید که این برند در حال حاضر بیش از 140 نوع محصول به بازار عرضه می‌کند و جزء بزرگ‌ترین تولیدکنندگان سیم و کابل برق به حساب می‌آید.

مشهد

یکی دیگر از برندهای معتبری که در حوزه تولید کابل و سیم برق فعالیت می‌کند برند مشهد است. این برند از دهه 70 کار خود را شروع کرد و در اوایل کار خود نیز فقط محصولات ساختمانی تولید می‌کرد. اما طولی نکشید که خط تولید خود را گسترش داد و محصولات متعددی را به بازار عرضه کرد. محصولات این برند به دلیل کیفیت و کارایی فوق‌العادده‌ای که داشتند موفق به اخذ علامت استاندارد ملی ایران شدند و توانستند شهرت زیادی در بازار به دست بیاورند.

مدرن الکتریک

یکی دیگر از برندهای موفق حوزه طراحی و ساخت کابل برق، برند مدرن الکتریک است. این برند با بهره‌گیری از جدیدترین و به روزترین فناوری‌ها توانسته است محصولات استاندارد و مرغوبی تولید کند و گوی سبقت را از سایر تولید کننده‌ها برباید.

البرز

یکی دیگر از برندهای تولید کننده سیم و کابل برق برند البرز است. این برند از سال 1375 کار خود را آغاز کرده و اکنون به یکی از بزرگ‌ترین و مشهورترین تولیدکنندهای سیم و کابل برق تبدیل شده است. محصولات این برند از لحاظ کیفیت در رده بسیار بالایی قرار دارند و موفق به اخذ گواهی‌نامه‌های بین‌المللی شده‌اند، به همین دلیل علاوه بر این که در ایران به فروش می‌رسند، به کشورهای دیگر نیز صادر می‌شوند.

خیام الکتریک

برند خیام الکتریک یکی دیگر از برندهای مشهور تولید کننده سیم و کابل برق است که بهترین محصولات را تولید می‌کند.  این برند که از سال 1365 فعالیت خود را آغاز کرده است با استخدام یک کادر مجرب و کاردان توانسته محصولات خود را طبق جدیدترین استانداردهای جهانی طراحی کند و محصولات کاربردی و باکیفیتی به بازار عرضه کند. به همین دلیل است که موفقیت‌های بزرگی در این حوزه به دست آورده و از سایر رقبای خود پیشی گرفته است.

دماوند

برند بعدی برند سیم و کابل دماوند است. این برند  خط تولید خود را در سال  1389 راه‌اندازی کرده است. اما از آن جایی که تمام توان خود را به کار گرفت و از جدیدترین فناوری‌ها استفاده کرد اکنون محصولات آن جزء بهترین‌ها به حساب می‌آیند و در بازار فروش زیادی دارند.

ستاره یزد

برند ستاره یزد نیز یکی دیگر از تولیدکننده‌های سیم برق و کابل است که موفقیت‌های زیادی در این حوزه به دست آورده و محصولات پر کاربرد و مهمی را به بازار عرضه داشته است.

کمان

آخرین برندی که می‌خواهیم به شما معرفی کنیم برند کمان است. برند کمان در سال 1370 در استان زنجان تأسیس شد و از همان ابتدا به دنبال راهی بود که بتواند بهترین محصولات را به بازار عرضه کند. برای رسیدن به این هدف نیز بهترین مهندسان را استخدام کرد و از به‌روزترین و جدیدترین دستگاه‌ها استفاده کرد. به همین دلیل نیز بعد از سه سال گواهینامه استاندارد ملی را به دست آورد و در رده تولید کنندگان به نام کشورمان قرار گرفت.

قیمت کابل و سیم برق

قیمت کابل افشان و سیم برق بر اساس مؤلفه‌های مختلفی تعیین می‌شود و از آن‌ جایی که اکثر این مؤلفه‌ها ثبات ندارند و مدام در حال تغییر هستند این محصولات در بازه‌های زمانی مختلف با قیمت‌های متفاوتی به بازار عرضه می‌شوند و نمی‌توان به صورت قطعی در مورد قیمت آن‌ها اظهار نظر کرد. این در حالی است که امر قیمت همیشه برای مصرف کننده مهم بوده و هست و نمی‌توان آن را نادیده گرفت. به همین دلیل نیز ما قصد داریم در این قسمت به طور اختصاصی در مورد نحوه قیمت‌گذاری سیم و کابل صحبت کنیم و به مؤلفه‌هایی که بر قیمت آن‌ها تأثیر می‌گذارد اشاره کنیم. برای اطلاعات بیشتر در این باره می‌توانید نگاهی به مقاله مهم‌ترین نکات خرید سیم و کابل بیندازید.

این مؤلفه‌ها عبارت است از:

برند

یکی‌ از مهم‌ترین و اصلی‌ترین مؤلفه‌هایی که در حین تعیین قیمت سیم و کابل برق مورد توجه قرار می‌گیرد، برند آن‌ها است که هر چه معتبرتر و خوش‌نام‌تر باشد، خریدار باید هزینه بیشتری در ازای خرید محصولات آن بپردازد. البته این نکته نیز قابل ذکر است که محصولات برندهای داخلی با قیمت‌های مناسب‌تری به بازار عرضه می‌شوند. این در حالی است که به لحاظ کیفیت نسبت به محصولات خارجی در یک سطح قرار دارند و کاملاً مورد تأیید هستند.

نوع رسانا

برای ساخت سیم‌ و کابل برق از فلزات متعددی استفاده می‌شود که مهم‌ترین آن‌ها مس، آلومینیوم و آهن است. این فلزها از لحاظ قیمت تفاوت زیادی با یکدیگر دارند و به همین دلیل نیز در حین قیمت‌گذاری سیم و کابل برق به نوع رسانا آن نیز توجه می‌شود و اگر کوچک‌ترین تغییری در قیمت این فلزات ایجاد شود قیمت سیم و کابل نیز دچار نوسان می‌شود.

نوع سیم و کابل برق

امروزه سیم برق و کابل، در تنوع زیادی به بازار عرضه می‌شوند و از آن جایی که انواع مختلف این محصولات از لحاظ کارایی تفاوت زیادی با یکدیگر دارند، در حین تعیین قیمت آن‌ها به نوع این وسایل نیز توجه می‌شود.

انواع سیم و کابل برق

ابعاد و اندازه سیم و کابل

یکی دیگر از نکاتی که بر میزان قیمت سیم و کابل تأثیر می‌گذارد، ابعاد آن‌ها است و قاعدتاً هر چه بزرگ‌تر باشند قیمت آن‌ها نیز بیشتر می‌شود. البته اکنون تدابیری اندیشیده شده تا برای نصب سیستم برق‌سانی ساختمان از سیم‌های کمتری استفاده شود. این امر باعث می‌شود هزینه‌ها به طرز قابل ملاحظه‌ای کاهش پیدا کند.

نوع و میزان مواد عایق

یکی دیگر از نکاتی که بر قیمت سیم و کابل تأثیر می‌گذارد نوع عایق آن‌ها است. البته در حال حاضر از مواد مختلفی برای ساخت عایق سیم و کابل استفاده می‌شود که به طور مثال می‌توان به مواردی پی وی سی و XLPE اشاره كرد. از آنجایی که این دو ماده از لحاظ کیفیت تفاوت زیادی با هم دارند، قیمت‌ آن‌ها نیز متفاوت است. به همین دلیل در حین تعیین قیمت سیم و کابل به نوع عایق آن نیز توجه می‌شود.

تذکر: درست است که قیمت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است اما باید بدانید که این مؤلفه به هیچ وجه نشانگر کیفیت نیست. از این رو توصیه ما این است که اگر در مورد این مدل وسایل اطلاعات کافی ندارید و انواع مختلف آن‌ها را نمی‌شناسید حتماً قبل از این که برای خرید اقدام کنید با یک کارشناس مشورت کنید و راهنمایی بگیرید. این نکته را نیز در نظر داشته باشید که اگر نتوانید گزینه مناسبی خریداری کنید حوادث ناگواری در انتظار شما خواهد بود و ضرر زیادی به شما تحمیل می‌شود.

کیفیت این دو وسیله اهیمت زیادی دارد ما در این قسمت به طور اختصاصی به ویژگی‌های یک سیم و کابل استاندارد اشاره می‌کنیم. این ویژگی‌ها عبارت است از:

انعطاف پذیری

یک سیم و کابل خوب باید انعطاف‌پذیر باشد و به راحتی خم شود. در غیر این صورت زمانی که می‌خواهیم آن‌ها را نصب کنیم آسیب می‌بینند و دیگر کارایی لازم را نخواهند داشت.

طول عمر

یکی دیگر از ویژگی‌های یک کابل یا یک سیم استاندارد این است که طول عمر زیادی دارد. توجه داشته باشید که اگر برای ساخت چنین وسایلی از متریال‌های نامرغوب و غیراستاندارد استفاده شود و این محصولات کیفیت لازم را نداشته باشند، مصرف کننده مجبور می‌شود مدام بابت تعمیر آن‌ها هزینه بپردازد.

کارایی

نکته دیگری که در حین خرید کابل و سیم برق باید مورد توجه قرار بگیرد، کارایی آن‌ است. مصرف کننده باید با توجه به نوع نیاز خود برای خرید این وسایل اقدام کند و در صورت بی‌توجهی به این نکته نمی‌تواند گزینه مناسبی را انتخاب کند و خسارت سنگینی به او تحمیل می‌شود.

آیا این مقاله مفید بود ؟

بله
خیر
ممنون :)

مقالات مرتبط

علت هرز شدن شیرآلات اهرمی و تعمیر آن

دسته‌بندی‌ها

دسته‌بندی‌ها

علت هرز شدن شیرآلات اهرمی و تعمیر آن

دسته‌بندی‌ها

دسته‌بندی‌ها

به اشتراک بگذارید

دسترسی سریع

مشاهده و خرید بهترین وال هنگ های دیواری موجود در سایت

4 پاسخ

  1. من مغازه لوازم الکتریکی دارم. برند افشار جدیدا خیلی پرفروش شده و میتونم بگم که کیفیت کاراش واقعا اوکیه. خیلی خوب کردید که توی این مقاله معرفیش کردید.

  2. من از محصولات برند خیام خیلی استفاده کردم؛ به جرئت می‌تونم بگم که از بهترین برندهای موجود توی بازار ایرانه. دمشون گرم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *