راهنمای خرید بهترین رادیاتور و شوفاژ بازار

مهم‌ترین سیستم گرمایشی که امروزه در ساختمان‌های مسکونی و غیرمسکونی از آن استفاده می‌شود، پکیج و رادیاتور است. این سیستم مزایای بسیاری دارد که از جمله آن‌ها، می‌توان به مصرف اندک...

ناهید منصوری

۱۷ آبان ۱۴۰۲

راهنمای خرید بهترین شوفاژ

فهرست بندی

مهم‌ترین سیستم گرمایشی که امروزه در ساختمان‌های مسکونی و غیرمسکونی از آن استفاده می‌شود، پکیج و رادیاتور است. این سیستم مزایای بسیاری دارد که از جمله آن‌ها، می‌توان به مصرف اندک انرژی، کم‌جا بودن، عدم ایجاد آلودگی صوتی و همچنین به بازدهی مناسب آن اشاره کرد. با توجه به محبوبیت روز افزون این سیستم گرمایشی، خرید پکیچ و رادیاتور نیز افزایش چشمگیری پیدا کرده است.

تمام مصرف‌کنندگان، به دنبال بهترین مارک رادیاتور هستند و می‌خواهند باکیفیت‌ترین محصول موجود در بازار را خریداری کنند. محصول خوب و باکیفیت، بدون شک ویژگی‌های خاصی دارد که قبل از اقدام برای خرید، لازم است آن‌ها را بشناسیم. در این مقاله از مجموعه دکتر تامین، ما یک راهنمای جامع خرید رادیاتور و شوفاژ در اختیار شما عزیزان قرار خواهیم داد. اگر از خود می‌پرسید که رادیاتور شوفاژ چی بخرم، این مقاله برای شماست.

نکات مهم در خرید رادیاتور شوفاژ

برای اینکه بتوانیم بهترین مارک رادیاتور شوفاژ را برای خانه خود پیدا کنیم، لازم است که نکات مهمی را قبل از خرید در نظر داشته باشیم. این بخش، یک راهنمای خرید رادیاتور به شمار می‌رود و به شما یاد خواهد داد که کدام رادیاتور شوفاژ بهتر است؛ پس آن را بادقت مطالعه بفرمایید.

1.نوع رادیاتور خود را انتخاب کنید

اولین نکته‌ای که در زمان خرید بهترین رادیاتور شوفاژ باید در نظر داشته باشید، توجه به نوع رادیاتور است. رادیاتورها انواع‌واقسام مختلفی دارند و قبل از اقدام برای خرید، شما باید ویژگی‌های هر یک را شناخته و سپس با توجه به نیاز خود، بهترین گزینه را انتخاب نمایید. از جمله انواع پکیج و رادیاتور متداول در بازار ایران، می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • رادیاتور پره‌ای یا آلومینیومی
  • رادیاتور پنلی یا فولادی
  • رادیاتور شیشه‌ای مدرن
  • رادیاتور قرنیزی یا مسی
  • رادیاتور برقی یا پرتابل
  • رادیاتورهای حوله خشک‌کن
  • رادیاتورهای تک‌پنله
  • رادیاتورهای افقی
  • رادیاتورهای عمودی

رادیاتورهای پنلی و پره‌ای، متداول‌ترین گزینه‌ها در بین مصرف‌کنندگان ایرانی به شمار می‌روند. اگر نیاز به راهنمای خرید رادیاتور پنلی دارید یا می‌خواهید درباره راهنمای خرید رادیاتور پره‌ای مطالعه کنید، مقاله «رادیاتور پنلی بهتر است یا پره‌ای» در مجله دکتر تامین، منبع خوبی برای شما خواهد بود.

 

2.نسبت متراژ محیط و اندازه رادیاتور را محاسبه کنید

برای اینکه بهترین مارک رادیاتور خریداری شده توسط ما، بازدهی مناسبی داشته باشد و بتواند محیط خانه را به‌خوبی گرم کند، نیاز است که اندازه آن‌ (تعداد و متراژ هر رادیاتور) با مساحت محیط خانه ما هماهنگی داشته باشد. توجه به نسبت محیط و تعداد رادیاتور، از جمله مهم‌ترین نکاتی است که در راهنمای خرید رادیاتور شوفاژ باید به آن توجه داشت.

یک فرمول ساده برای محاسبه اندازه رادیاتور وجود دارد؛ برای این کار، شما باید متراژ محیط موردنظر خود را در عدد 130 ضرب کنید. (این عدد برای مناطق سردتر به 140 یا 160 افزایش پیدا می‌کند.) سپس عددی که به دست می‌آید را باید در 1750 (میانگین ظرفیت گرمایی هر 1 متر رادیاتور) تقسیم کنید. در نهایت، شما متراژ رادیاتور موردنیاز خود را برای مساحت کل، به دست خواهید آورد.

برای مثال اگر خانه شما 100 متر است، شما به حدود 7.5 متر رادیاتور نیاز خواهید داشت. (توجه داشته باشید که می‌توانید متراژ رادیاتور مناسب را برای هر اتاق به‌صورت جداگانه نیز محاسبه نمایید.)

 

3.رادیاتورهایی را بخرید که قطعات یدکی داشته باشند

دیگر نکته‌ای که در زمان خرید بهترین مارک رادیاتور باید در نظر بگیرید، توجه به وجود قطعات یدکی و جانبی برای دستگاه است. بعضی رادیاتورهای موجود در بازار، توسط برندهایی تولید شده‌اند که قطعات یدکی برایشان در بازار وجود دارد. حتی ممکن است تعمیرکاران متخصص چندانی نیز برای آن‌ها وجود نداشته باشد.

نظر ما در این راهنمای خرید شوفاژ، آن است که به سراغ محصولات پرفروش بروید. محصولات معروف و پرفروش، معمولا قطعات یدکی فراوانی در بازار دارند و تعمیرکاران زیادی نیز به آن‌ها مسلط هستند. در این صورت اگر رادیاتور شوفاژ شما دچار خرابی شد، برای تعمیر یا تعویض آن دچار دردسر نخواهید شد.

 

4.به نوع شیر رادیاتور توجه کنید

دیگر نکته‌ای که باید در راهنمای خرید بهترین رادیاتور شوفاژ به آن اشاره کنیم، توجه به نوع شیر رادیاتور است. امروزه برای رادیاتورها از دو نوع شیر استفاده می‌شود؛ شیرهای زاویه‌دار و شیرهای مستقیم.

شیرهای مستقیم متداول‌ترین نوع شیرهای مورداستفاده برای شوفاژ به شمار می‌روند. همان‌طور که از اسمشان نیز پیداست، به طور مستقیم از کف یا دیوار به رادیاتور متصل می‌شوند. شیرهای زاویه‌دار یا خمیده گزینه جدیدتری به‌حساب می‌آیند و زمانی از آن‌ها استفاده می‌شود که بخواهیم لوله‌کشی کمتری کنیم و رادیاتور را در نقطه‌ای با دسترسی سخت‌تر قرار دهیم.

 

5.به محل نصب رادیاتور نیز توجه داشته باشید

هرچند که این مورد ارتباط مستقیمی با انتخاب بهترین مارک رادیاتور ندارد، اما بد نیست که از آن‌ آگاهی داشته باشیم. محل نصب رادیاتورها نیز بسیار مهم است؛ رادیاتورها را معمولا باید نزدیک به ورودی سرما، مثلا زیر پنجره‌ها قرار داد. در صورتی که لوله‌کشی منزل شما خلاف این روش است، بهتر است که به سراغ رادیاتورهای بزرگ‌تری بروید تا بتوانید گرمای مطبوعی را در فضا ایجاد نمایید.

 

آشنایی با بهترین مارک رادیاتور شوفاژ

در یک راهنمای خرید بهترین رادیاتور، بدون شک باید نگاهی به بهترین برندهای رادیاتور موجود در بازار نیز نگاهی داشته باشیم. اگر می‌پرسید که رادیاتور چه مارکی خوبه و پرفروش‌ترین رادیاتور بازار کدام است، این بخش برای شماست.

از جمله بهترین برندهای رادیاتور موجود در بازار ایران، می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

برند ایران رادیاتور

اگر به دنبال بهترین برند در بازار ایران هستید، پیشنهاد ما به شما رادیاتور ایران رادیاتور است. این برند، بهترین مارک رادیاتور ایرانی را تولید می‌کند و محصولات آن نیز از پرفروش‌ترین محصولات است. قدمت این شرکت بالاست و آن را می‌توان برند شماره یک در زمینه تولید پکیج و شوفاژ به‌حساب آورد.

برند بوتان

بزرگ‌ترین رقیب ایران رادیاتور، شرکت بوتان است. بوتان نیز از جمله پرفروش‌ترین گزینه‌های موجود در بازار رادیاتور و شوفاژ است و کیفیت محصولات آن بسیار بالا است. گفتنی است که این شرکت نیز قدمت بسیاری دارد و محصولات خود را استاندارندهای اروپایی در داخل ایران تولید و روانه بازار کرده است.

 

برند MPJ

شرکت صنایع جهان‌آرا با نام برند MPJ نیز از دیگر شرکت‌های تولیدکننده پکیج و رادیاتور در ایران به شمار می‌رود. کیفیت محصولات این برند نیز بسیار عالی است و می‌توان آن‌ها را به چشم محصولات درجه یک بازار نگاه کرد. رادیاتور MPJ را نیز می‌توانید در بین گزینه‌های خود قرار دهید.

 

برند لورچ

از دیگر برندهای خوب ایرانی، می‌توان به سراغ برند لورچ رفت. لورچ نه‌تنها در زمینه تولید رادیاتور فعالیت دارد، که در زمینه تولید پکیج و کولرهای آبی نیز فعال است. شما می‌توانید برای سیستم گرمایش و سرمایش منزل خود از محصولات این برند استفاده کنید و رضایت حداکثری از کیفیت محصولاتش را شاهد باشید.

 

اصلا پکیج و رادیاتور بخریم یا نه؟

قبل از آنکه به سراغ آشنایی با ویژگی‌های بهترین مارک رادیاتور برویم، بد نیست به این سوال پاسخ بدهیم که آیا اصلا سیستم پکیج و رادیاتور مناسب ماست یا خیر؟ جواب به این سوال معمولا مثبت است و بهتر است که به سراغ خرید رادیاتور شوفاژ آن بروید.

برای سیستم گرمایشی منازل، معمولا 3 انتخاب وجود دارد؛ بخاری گازی، فن کویل و در نهایت پکیج و شوفاژ. استفاده از بخاری گازی امروزه بنا بر قوانین ایمنی ممنوع شده است و کمتر پروژه ساختمانی نوسازی را مشاهده خواهید کرد که پیش‌نیاز سیستم بخاری گازی را در واحدهای خود تعبیه کرده باشد. آنچه باقی می‌ماند، فن کویل و پکیج است.

جدول زیر به شما کمک خواهد کرد که تفاوت بین فن کویل و پکیج را بهتر متوجه شوید:

پکیج فن کویل
مزایا معایب مزایا معایب
قیمت ارزان‌تری دارند. فضای بیشتری نسبت به فن کویل اشغال می‌کنند. محیط را سریع گرم می‌کنند. بسیار گران قیمت است.
بازدهی آن‌ها برای پروژه‌های مسکونی بیشتر است. راه‌اندازی آن‌ها بعد از مدت طولانی اندکی دشوار است. امکان باز و بسته کردن دریچه‌های آن برای کنترل جریان وجود دارد. تعبیه سیستم فن کویل دشواری بسیاری دارد.
هیچ صدایی تولید نمی‌کنند. محیط را دیرتر گرم می‌کنند. فضای کمترین اشغال می‌کنند و به ظاهر محیط آسیب نمی‌زنند. این سیستم هوای خانه را به شدت خشک کرده و ممکن است منجر به ایجاد آسیب‌های پوستی شود.
میزان گرمایش و بازدهی آن‌ها مطلوب است. امکان سرمایش در فصل‌های گرم را نیز دارند. افزایش گرد و خاک و آلرژی‌های ناشی از آن از دیگر مشکلات فن کویل است.
مصرف انرژی کمتری دارند. فیلترهای فن کویل مدام نیاز به تعویض دارند.
تنوع ظاهری دارند و می‌توان از آن‌ها برای هر دکوراسیونی استفاده کرد. این سیستم سروصدای زیادی دارد.
تعمیر و تعویض قطعات آن بسیار آسان است.
هوای محیط را خشک نمی‌کنند.

 

با این اوصاف، به‌خوبی پیداست که استفاده از سیستم پکیج و خرید بهترین مارک رادیاتور، می‌تواند گزینه بهینه‌ترین برای ساختمان‌های مسکونی در ایران باشد. رادیاتور نه‌تنها بازدهی موردنیاز مصرف‌کننده ایرانی را به همراه دارد، بلکه از نظر اقتصادی نیز انتخاب بسیار هوشمندانه‌تری خواهد بود.

کلام آخر

در این مقاله از دکتر تامین، راهنمای کامل انتخاب بهترین رادیاتور برای خانه را مطالعه کردید. تلاش ما بر آن بود تا مهم‌ترین نکات قبل از خرید رادیاتور را به شما عزیزان آموزش دهیم و همین‌طور شما را با ویژگی‌های بهترین مارک رادیاتور، آشنا کنیم. اکنون اگر قصد خرید شوفاژ رادیاتور دارید، دکتر تامین می‌تواند بهترین مرجع برای شما باشد.

در وب‌سایت فروشگاه اینترنتی دکتر تامین، شما می‌توانید انواع رادیاتور و شوفاژ را مشاهده فرمایید و همین‌طور از قیمت بهترین مارک رادیاتور شوفاژ، اطلاع کسب کنید. مشاوران ما در دکتر تامین همواره حاضر به پاسخگویی سوالات شما مخاطبان عزیز هستند. برای شروع فرایند خرید و انتخاب محصول، با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

 

 

آیا این مقاله مفید بود ؟

بله
خیر
ممنون :)

مقالات مرتبط

علت هرز شدن شیرآلات اهرمی و تعمیر آن

دسته‌بندی‌ها

دسته‌بندی‌ها

علت هرز شدن شیرآلات اهرمی و تعمیر آن

دسته‌بندی‌ها

دسته‌بندی‌ها

به اشتراک بگذارید

دسترسی سریع

مشاهده و خرید بهترین وال هنگ های دیواری موجود در سایت

4 پاسخ

  1. من توی بازار رادیاتور شیشه ای هم دیدم که خب بیشتر جنبه دکوراتیو داره. میشه درباره اون هم برامون یه کم توضیح بدید؟ چقدر کیفیت دارن؟

    1. بله دقیقا نکته خوبی رو خودتون هم اشاره کردین که این مدل‌ها باتوجه به طراحی داخلی ساختمون و دکوراسیون انتخاب میشن، کیفیت این رادیاتورها هم به برندشون بستگی داره.

  2. من برای بازسازی خونم قصد خرید شوفاژ داشتم و این مطلب تونست خیلی کمکم کنه. الان واقعا از انتخابم راضی ام و ممنونم از کسی که این مقاله رو آماده کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *