مزایا و معایب شیرآلات طلایی

یکی از جذاب‌ترین و محبوب‌ترین انواع شیرآلات در بازار، شیرآلات طلایی مات یا درخشان هستند که در افزایش زیبایی خانه تاثیر زیادی دارند. این محصولات به دلیل نوع طراحی و شکل ظاهری که ...

علیرضا علیخانی

۱۶ خرداد ۱۴۰۱

فهرست بندی

یکی از جذاب‌ترین و محبوب‌ترین انواع شیرآلات در بازار، شیرآلات طلایی مات یا درخشان هستند که در افزایش زیبایی خانه تاثیر زیادی دارند. این محصولات به دلیل نوع طراحی و شکل ظاهری که دارند جزء جدیدترین مدل‌های روز دنیا به شمار می‌روند که هر فردی برای منزل خود می‌تواند بهترین نمونه‌های آن را خریداری کند. در این مطلب تصمیم داریم در خصوص مزایا و معایب شیر طلایی صحبت کرده و با این محصولات بیشتر آشنا شویم.

 

شیرآلات طلایی

اگر شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که به ظاهر خانه خود اهمیت می‌دهید. حتما برای خرید شیرآلات، به سراغ شیرآلات طلایی می‌روید. شیرآلات طلایی در بازار انواع مختلفی دارد و در گروه‌های متفاوتی قرار می‌گیرد. دو نمونه بسیار رایج و پرفروش شیرآلات طلایی در بازار، شیرهای طلایی مات و براق هستند که هرکدام طرفداران مخصوص به خود را دارند. خب هر خریداری در هنگام انتخاب محصول به دنبال بهترین، زیباترین و بادوام‌ترین نوع آن است. از این رو قبل از خرید، نیاز است تا محصول را از جهات گوناگون مورد بررسی قرار داد. برای اینکه بتوانید با شیرآلات طلایی بیشتر آشنا شوید ما در بخش بعدی شما را با مزایا و معایب این محصولات آشنا می‌کنیم.

 

مزایا و معایب شیرآلات طلایی

قطعا هر محصولی با توجه به ویژگی‌هایی که دارد، دارای مزایا و معایبی است. برخی از این مزیت‌ها می‌تواند برای فردی واقعا مزیت محسوب شود و برای عده‌ای دیگر یک نوع نکته منفی باشد. به هرحال در این بخش تصمیم داریم به صورت اختصاصی درخصوص مزایا و معایب شیرآلات طلایی صحبت کرده تا در هنگام خرید از سردرگمی نجات پیدا کنیم و بهترین انتخاب را داشته باشیم. ابتدا با مزایای این شیرآلات آشنا می‌شویم. مهم‌ترین مزیت‌های شیرآلات طلایی عبارتند از:

رنگ شیرآلات طلایی یکی از مزیت‌های جالب توجه در آن هاست که می‌تواند تغییرات زیادی در ظاهر و زیبایی محیط شما ایجاد کند. این شیرآلات به نوعی در دسته محصولات لوکس و امروزی قرار می‌گیرند. از این رو افرادی که به دنبال مدرن کردن دکوراسیون خود هستند به سراغ این دسته از شیرآلات می‌روند.

اگر به این محصولات دقت کنید و رنگ آن‌ها را با دیگر انواع شیرآلات در مقام قیاس قرار داده باشید متوجه خواهید شد که شیرآلات طلایی رنگ، نسبت به دیگر محصولات توانایی بیشتری در نشان دادن ظرافت و زیبایی کار دارند. در واقع آبکاری طلا در شیرآلات، جزئیات کار را بهتر نشان می‌دهد و این یکی از مزیت‌های چشمگیر در این محصولات است.

دوام، طول عمر و ماندگاری در شیرآلات طلایی نیز زبانزد تولیدکنندگان و مصرف کنندگان آن است PVDروشی است که در آبکاری شیرآلات طلایی به کار می‌رود. این روش کمک می‌کند تا محصول از نظر دوام و استقامت نسبت به دیگر انواع ارائه شده به بازار رتبه بهتری داشته باشد. (این نکته را در نظر داشته باشید که برای ماندگاری بیشتر رنگ طلایی محصولات به هیچ عنوان در شستشوی آن‌ها از مواد شیمیایی صنعتی یا اسکاچ‌های خشن و زبر استفاده نکنید. این کار باعث می‌شود تا سطح شیرآلات شما خراشیده نشده و رنگ طلایی و زیبای آن‌ها برای مدت زمان بیشتری ثابت بماند.)

 

پیشنهاد مقاله: بهترین برند شیرآلات

شیرآلات طلایی براق نسبت به نوع مات در دسترس‌تر هستند و راحت‌تر یافت می‌شوند. بنابراین شما می‌توانید به کمک شیرآلات طلایی براق، نما و جلوه‌ای خاص به سبک منزل خود ببخشید.

در کنار شیرآلات طلایی براق، ما نوع مات آن را نیز در بازار مشاهده می‌کنیم که این محصولات نیز در جایگاه خود بسیار ارزشمند و نفیس هستند. هرچند که میزان درخشندگی در نوع مات نسبت به نوع براق کمتر است، اما این محصولات با رنگ‌بندی خاصی که دارند می‌توانند جذابیتی منحصر به فرد به محیط شما ببخشند. اگر به دنبال دکوراسیونی خاص و جدید هستید می‌توانید این محصولات را تهیه کنید. هرچه نوع رنگ‌بندی شیرآلات مات با محیط اطراف آن هماهنگی بیشتری داشته باشد قطعا لطافت و لوکس بودن فضا را هم افزایش می‌دهد.

یکی از جالب توجه‌ترین مزیت‌های شیرآلات مات، ‌عدم لک شدن آن هاست. در واقع اگر جزء علاقمندان به شیرآلات طلایی هستید و در عین حال حساسیت بالایی درخصوص تمیز نگه داشتن آن‌ها دارید، بهترین گزینه، انتخاب شیرآلات طلایی مات است.

همانطور که قبلا اشاره کردیم شیرآلات طلایی به طور کل، نسبت به تمامی انواع شیرآلات آبکاری شده از دوام و ماندگاری بالایی برخوردار هستند. اما در بین دو نوع شیر طلایی مات و براق، نوع مات آن دوام قابل قبول‌تری دارد. تنها نکته‌ای که در نگهداری و تثبیت رنگ این شیرآلات می‌بایست به آن دقت داشته باشید این است که، تمیزکردن یا شستشوی این شیرآلات نباید با مواد شیمیایی و اسیدی یا حتی وایتکس انجام شود.

خب تا به اینجا با مزایای بی شمار شیرآلات طلایی آشنا شدیم. اما به شما پیشنهاد می‌کنیم قبل از قطعی کردن تصمیم خود برای خرید این محصولات، در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا کمی هم در خصوص معایب این شیرآلات صحبت کنیم. قطعا با مطالعه بخش بعدی با اطمینان بیشتری تصمیم گیری خواهید کرد. از جمله معایب شیرآلات طلایی عبارتند از:

با وجود مزایایی که برای شیرآلات طلایی عنوان کردیم باید متوجه شده باشید که این محصولات از نظر ارزش و طول عمر رتبه بهتری نسبت به دیگر محصولات دارند. بنابراین قیمت این نوع شیرآلات هم تا حدودی بیشتر از دیگر شیرآلات موجود در بازار است. شیرآلات طلایی همانند دیگر محصولات در برندهای مختلفی عرضه می‌شوند. اما با این وجود هرکدام از این برندها را که تهیه کنید از نظر قیمت، می‌بایست نسبت به دیگر شیرآلات رنگی هزینه بیشتری بدهید.

یکی دیگر از مشکلات و معایبی که در این محصولات وجود دارد هماهنگ کردن رنگ آن‌ها با سایر وسایل خانه است. به عنوان مثال شیرآلات طلایی مات به شکلی هستند که برای تهیه وسایلی با این تم رنگ می‌بایست هزینه زیادی متحمل شد. قطعا این هزینه‌های بالا ممکن است برخی افراد را از خرید آن‌ها منصرف کند.

جدا از این موارد نکته بسیار مهمی که در خصوص شیرآلات طلایی وجود دارد، نحوه نگهداری از آن هاست. این محصولات به همان میزان که از نظر آبکاری و دوام تفاوت‌هایی با دیگر محصولات دارند، از نظر روش‌های نگهداری و مراقبت نیز متفاوت هستند. به عنوان مثال شما می‌بایست برای نگهداری اصولی از آن‌ها موارد زیر را در نظر داشته باشید.

تمام زیبایی شیرآلات طلایی به رنگ آن هاست. همانطور که مطلع هستید تمامی انواع شیرآلات به مرور زمان بر اثر تماس با آب دچار لکه و یا شوره می‌شوند. برای اینکه بتوان شیرآلات طلایی را از این نوع شوره رهایی داد، می‌بایست آن را به صورت مرتب شسته و تمیز کرد.

تمیز کردن شیرآلات طلایی نیاز به رعایت نکات زیادی دارد. این محصولات را نمی‌توان همانند دیگر انواع شیرآلات با مواد شوینده شیمیایی قوی تمیز کرد. چرا که استفاده از شوینده‌های صنعتی می‌تواند به بدنه و رنگ آن‌ها آسیب جدی وارد کرده و همچنین طول عمر آن‌ها را کاهش دهد.

همچنین در تمیز کردن شیرآلات طلایی می‌بایست از پارچه‌های لطیف و نرم استفاده کنید. استفاده از اسکاچ‌های خشن و پارچه‌های زبر می‌تواند به شیر آسیب وارد کند و زیبایی آن را از بین ببرد.

خب قطعا با مطالعه این مطالب متوجه شده‌اید که نگهداری از شیرآلات طلایی نیز نیازمند آگاهی از نکات خاصی است. اگر جزء افرادی هستید که چندان به تمیز نگه داشتن شیرآلات اهمیت نمی‌دهید یا فرصت انجام این کار را به صورت مرتب ندارید، شاید بهتر است برای خرید شیرآلات به دنبال گزینه‌های دیگری باشید. در ضمن اگر در خرید شیرآلات طلایی مطمئن هستید، بهتر است در انتخاب نوع براق یا مات آن نیز اندکی تامل کنید و با بررسی کامل ویژگی‌های هریک بهترین گزینه را مطابق با شرایط خود انتخاب کنید.

 

به دلیل اینکه شیرآلات طلایی مات و براق در بازار جایگاه ویژه‌ای دارند و خرید و فروش آن‌ها روز به روز در حال رونق یافتن است، مجموعه‌های تولیدی بسیاری در این زمینه شروع به فعالیت کرده اند. از این رو شما در هنگام خرید با برندهای مختلفی رو به رو خواهید بود. گاهی برخی افراد سودجو ازعدم آگاهی مردم سوء استفاده کرده و محصولاتی نامرغوب را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهند. از این رو شما عزیزان می‌بایست قبل از ثبت سفارش کالا، از اعتبار، تجربه و سابقه فروشگاه مورد نظر اطمینان کافی حاصل کنید. قطعا اطمینان از فروشگاه ارائه کننده محصول، می‌تواند تضمین این امر باشد که کالای عرضه شده از نظر سطح کیفی و استانداردهای ساخت در بالاترین حد ممکن قرار دارد. در پایان برای اینکه بتوانید شیرآلاتی تمیز، باکیفیت و بادوام داشته باشید به شما پیشنهاد می‌کنیم به این چند مورد برای تمیز کردن آن‌ها توجه فرمایید.


شیرآلات طلایی مدرن

 

 

بهتر است برای تمیز کردن این شیرآلات از آب خالی استفاده نکنید. پیشنهاد می‌شود مقداری سرکه به میزان مساوی با آب مخلوط کنید و این ترکیب را برای تمیز کردن بهتر به کار ببرید.

حتما از پارچه‌های لطیف همچون حوله برای تمیز کردن استفاده کنید. این حوله را به ترکیب آب و سرکه آغشته کرده و به آرامی روی سطح شیرآلات بکشید.

بهتر است قبل از کشیدن پارچه روی بدنه شیرآلات، اندکی آن را روی سطح آن بپیچید تا ترکیب آب و سرکه به خوبی در تماس شیرآلات قرار بگیرد.

در نهایت بعد از تمیز کردن لکه ها، رسوبات و شوره‌ها از سطح شیرآلات، می‌توانید تمامی بدنه شیر را با آب شسته و آن را به کمک پارچه‌ای تمیز کاملا خشک کنید.

برای اینکه بتوانید به درستی از شیرآلات خود نگهداری کنید می‌توانید راهنمایی‌های لازم را از فروشنده محصول دریافت کنید.

مشاهده بهترین شیرآلات طلایی موجود در سایت

همین حالا سفارش دهید.

آیا این مقاله مفید بود ؟

بله
خیر
ممنون :)

مقالات مرتبط

علت هرز شدن شیرآلات اهرمی و تعمیر آن

دسته‌بندی‌ها

دسته‌بندی‌ها

علت هرز شدن شیرآلات اهرمی و تعمیر آن

دسته‌بندی‌ها

دسته‌بندی‌ها

به اشتراک بگذارید

دسترسی سریع

مشاهده و خرید بهترین وال هنگ های دیواری موجود در سایت

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *