مزایا و معایب لوله سفید

از جمله جدیدترین متریال‌هایی که برای لوله‌کشی ساختمان از آن استفاده می‌شود، لوله سفید است. این لوله‌ها، جایگزین لوله‌های فلزی قدیمی شده‌اند و به دلیل مزایایی که به همراه دارند...

ناهید منصوری

۱ خرداد ۱۴۰۲

مزایا و معایب لوله سفید

فهرست بندی

از جمله جدیدترین متریال‌هایی که برای لوله‌کشی ساختمان از آن استفاده می‌شود، لوله سفید است. این لوله‌ها، جایگزین لوله‌های فلزی قدیمی شده‌اند و به دلیل مزایایی که به همراه دارند، معمولاً برای سازندگان در اولویت هستند. باتوجه‌به افزایش فروش و محبوبیت، بسیاری از سازندگان به دنبال شناخت بهترین برند لوله سفید در ایران هستند.

در این مقاله از مجله دکتر تامین، می‌خواهیم نگاهی به مزایا و معایب لوله سفید داشته باشیم. در کنار آن، با انواع بهترین برند لوله سفید در ایران نیز آشنا خواهیم شد و از قیمت لوله سفید نیز اطلاع پیدا خواهیم کرد. برای تکمیل اطلاعات خود در این زمینه، پیشنهاد می‌کنیم که تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

لوله سفید چیست؟

یکی از بهترین لوله‌هایی که می‌توان برای لوله‌کشی آب ساختمان از آن استفاده کرد، لوله سفید است. به ساده‌ترین بیان ممکن، می‌توان گفت که این لوله‌ها را می‌توان در دسته‌بندی لوله‌های پلاستیکی قرار داد. اما اگر بخواهیم به‌صورت تخصصی‌تر بررسی کنیم، می‌توانیم بگوییم که:

این لوله‌ها، از جمله لوله و اتصالات پلیمری هستند و بر پایه پلی‌پروپیلن تولید شده‌اند. معمولاً انواع محصولات بهترین برند لوله سفید را می‌توان به رنگ‌های سفید یا سبز در بازار پیدا کرد؛ نام این لوله‌ها نیز درست از همین‌جا سرچشمه گرفته است.

استفاده از این مواد اولیه باعث شده است که این لوله‌ها ویژگی‌های خاصی داشته باشند و مزایای استفاده از آن‌ها نیز بسیار باشد. طول عمر این لوله‌ها بسیار زیاد است؛ به دلیل نوع اتصالات خاصی که دارند، کمتر نیاز به تعمیر پیدا می‌کنند. مهره و ماسوره لوله سفید یکی از مهم‌ترین قطعات برای اتصال این لوله‌ها به یکدیگر است.

 

مزایای لوله سفید چیست؟

همان‌طور که پیش‌تر نیز به آن اشاره کردیم، استفاده از انواع محصولات بهترین برند لوله سفید در ایران می‌تواند مزایای بسیاری را به همراه داشته باشد. از جمله مهم‌ترین مزیت‌های این لوله‌ها، می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

عدم زنگ‌زدگی یا خوردگی

یکی از مهم‌ترین مزایای این لوله‌ها، عدم زنگ‌زدگی یا خوردگی آن‌ها است. برخلاف لوله‌های فلزی، این لوله‌ها زنگ نمی‌زنند و به همین دلیل، طول عمر آن‌ها بسیار طولانی است. همچنین می‌توان گفت که این لوله‌ها در برابر اسیدها و مایعات شیمیایی نیز مقاوم هستند.

 

صیقلی بودن و عدم امکان رسوب بستن

از دیگر مزیت‌هایی که می‌توان برای لوله‌های سفید مطرح کرد، عدم ایجاد رسوب در آن‌ها است. هرچند که علت اصلی رسوب بستن لوله‌ها به دلیل آب داخل آن‌ها است، اما سطح داخلی لوله نیز به میزان بسیاری در این امر دخیل است. هراندازه که سطح داخلی لوله زبرتر باشد، امکان ایجاد رسوب در آن بیشتر خواهد بود؛ اما لوله‌های سفید به دلیل سطح داخلی صیقلی خود، امکان ایجاد رسوب را به حداقل میزان ممکن رسانده‌اند.

 

عدم تأثیرگذاری بر کیفیت مایعات

از دیگر ویژگی‌های لوله سفید می‌توان به حفظ کیفیت آب یا دیگر مایعات اشاره کرد. استفاده از این لوله‌ها، هیچ تأثیری بر رنگ، طعم یا بوی ‌آب نخواهد داشت و به همین دلیل به‌عنوان بهترین گزینه برای لوله‌های آب شرب شناخته می‌شود. تأثیر منفی بر کیفیت مایعات، یکی از مهم‌ترین معایب لوله‌های قدیمی بوده است.

 

مقاومت در برابر دما

از دیگر مزایای استفاده از انواع محصولات بهترین برند لوله سفید، می‌توانیم به تحمل دما اشاره کنیم. این لوله‌ها می‌توانند در دمای پایین یا در دماهای بالا، حتی تا 85 درجه سانتی‌گراد نیز به‌خوبی به کار خود ادامه دهند و دچار آسیب نشوند. برای جلوگیری از یخ‌زدگی آن‌ها در دماهای پایین‌تر نیز می‌توان از فوم لوله استفاده کرد.

 

دوام طولانی و طول عمر بالا

و آخرین مزیتی که می‌توان برای لوله سفید مطرح کرد، دوام بسیار طولانی آن‌ها است. این لوله‌ها طول عمر بسیار بالایی دارند و دچار ترکیدگی یا شکستگی نمی‌شوند. انعطاف‌پذیری این لوله‌ها بسیار زیاد است و در برابر خمش یا فشار، مقاومت خوبی از خود نشان می‌‌دهند.

معایب لوله سفید چیست؟

همان‌طور که محصولات بهترین برند لوله سفید در ایران یا هر کجای دیگر از دنیا مزایای به همراه دارند، معایبی را هم می‌توان برای آنان مطرح نمود. از جمله مهم‌ترین عیب‌های استفاده از لوله سفید، می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

عدم تحمل فشار داخلی

لوله‌های سفید در برابر فشار داخلی توانایی مقاومت چندانی ندارند. این موضوع به‌خصوص در دماهای بالاتر کاهش بیشتری نیز پیدا می‌کند. با بالارفتن فشار آب داخل لوله، احتمال ترکیدگی افزایش می‌یابد.

 

امکان تشکیل جلبک در لوله

از دیگر معایبی که می‌توان برای لوله سفید مطرح کرد، ایجاد جلبک در آن‌ها است. این لوله‌ها نور را از خود عبور می‌دهند و در برابر نفوذ اکسیژن نیز مقاوم نیستند. همین دو عامل باعث می‌شوند که امکان بروز جلبک یا سبزه در آن‌ها افزایش یابد؛ به‌خصوص در زمان‌هایی که آب داخل لوله راکد باشد.

 

انبساط طولی زیاد

یکی از معایب دیگر لوله سفید، می‌توان به انبساط طولی بیش از حد آن اشاره کرد. این لوله‌ها برخلاف لوله‌های پنج‌لایه که درون خود از یک لایه فلزی برخوردار هستند، انبساط طولی زیادی دارند و این انبساط به‌راحتی با چشم نیز دیده می‌شود. به همین دلیل برای اجرای آن‌ها به‌صورت عمودی باید از بست‌های متعدد استفاده کرد یا اینکه آن‌ها را تنها برای سطوح افقی و کف به کار برد. لازم به ذکر است که دلیل متفاوت بودن قیمت لوله پنج لایه نیز وجود همین لایه فلزی در آن‌ها است.

 

بهترین برند لوله سفید کدام است؟

برندهای‌ تولیدکننده لوله سفید در ایران بسیار هستند. این برندها همگی از جمله برندهای معروف ایرانی به شمار می‌روند و سابقه‌ای طولانی در زمینه تولید انواع لوله، به‌خصوص لوله سفید دارند. از جمله معروف‌ترین این برندها می‌توان به نیوپایپ یا آذین اشاره کرد. برندهای صبا و MPJ نیز از دیگر موارد مشابه هستند. امروزه خرید لوله نیوپایپ برای لوله‌کشی ساختمان بسیار پرطرفدار است.

قیمت لوله سفید چقدر است؟

اکنون که بهترین برند لوله سفید در ایران را می‌شناسیم، بد نیست نگاهی به قیمت این لوله‌ها نیز داشته باشیم. باید گفت که قیمت لوله سفید در ایران، می‌تواند بسیار متغیر باشد؛ عوامل بسیاری از جمله برند تولیدکننده لوله، ابعاد و سایز لوله، حتی استان محل فروش لوله می‌توانند در قیمت لوله تأثیرگذار باشند. برای اطلاعات بیشتر از قیمت انواع لوله سفید و قیمت لوله آذین، می‌توانید با کارشناسان مجموعه دکتر تامین تماس بگیرید یا با مراجعه به وب‌سایت دکتر تامین لیست قیمت این محصولات را مشاهده کنید.

در این مقاله از مجله دکتر تامین، درباره مزایا و معایب لوله سفید صحبت کردیم. علاوه‌برآن، نگاهی به چیستی این لوله‌ها و بهترین برند لوله سفید در ایران نیز داشتیم. آیا تابه‌حال تجربه استفاده از لوله سفید در لوله‌کشی را داشته‌اید؟ تجربیات خود را با ما نیز به اشتراک بگذارید.

آیا این مقاله مفید بود ؟

بله
خیر
ممنون :)

مقالات مرتبط

علت هرز شدن شیرآلات اهرمی و تعمیر آن

دسته‌بندی‌ها

دسته‌بندی‌ها

علت هرز شدن شیرآلات اهرمی و تعمیر آن

دسته‌بندی‌ها

دسته‌بندی‌ها

به اشتراک بگذارید

دسترسی سریع

مشاهده و خرید بهترین وال هنگ های دیواری موجود در سایت

4 پاسخ

  1. بین خرید لوله سفید و لوله پنج لایه شما کدوم رو پیشنهاد می‌کنید؟ توجه داشته باشید که بودجه محدوده.

    1. هر کدوم از این لوله‌ها مزایا و معایب خودشون رو دارن اما برای انتخاب بهتر می‌تونید با کارشناسان ما تماس بگیرید، شرایطتون رو توضیح بدین تا بتونن دقیق‌تر راهنماییتون کنن.

  2. به نظر من مزایای استفاده از لوله سفید خیلی بیشتره، طوری که اصلا معایبش به چشم نمیاد. ارزش خرید داره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *