۳ نکته مهم برای خرید بهترین لوله و اتصالات ساختمانی

خرید لوله یکی از مهم‌ترین کارهایی است که هر پیمانکاری در مراحل ساخت سازه به آن توجه می‌کند. از آن جایی که لوله‌ها معمولا در مکان‌هایی نصب می‌شوند که دسترسی به آن‌ها دشوار است ...

علیرضا علیخانی

۲۶ بهمن ۱۳۹۸

3nokte-mohem-baraye-kharid-loole-va-etesalat

فهرست بندی

خرید لوله یکی از مهم‌ترین کارهایی است که هر پیمانکاری در مراحل ساخت سازه به آن توجه می‌کند. از آن جایی که لوله‌ها معمولا در مکان‌هایی نصب می‌شوند که دسترسی به آن‌ها دشوار است، انتخاب یک لوله مرغوب و باکیفیت مسئله‌ای مهم است. ساکنین و مالکین بسیاری از ساختمان‌ها به دلیل این که لوله‌های ساختمان آن‌ها به درستی انتخاب نشده‌اند، دچار مشکلات فراوانی در فصول گرم سال و سرد می‌شوند.

شاید برای شما نیز سوال باشد که بهترین نوع لوله کدام است و چه نکته‌هایی باید در خرید لوله مدنظر قرار بگیرد تا ساختمان در آینده با مشکل خاصی روبرو نشود. اگر شما نیز یکی از پیمانکاران یا مالکین ساختمان هستید که در زمان خرید تجهیزات ساختمان با این سوال روبرو می‌شوید، با ما همراه باشید.

لوله اتصالات ساختمان

چه نکاتی برای خرید بهترین نوع لوله و اتصالات مهم است

خرید لوله همیشه شما را با چالش‌های خاص خود مواجه می‌کند. لوله‌های زیادی در بازار وجود دارند که جنس‌ها و قیمت‌های مختلفی دارند. کیفیت برخی از لوله‌ها با جنس و کیفیت‌ آن‌ها تناسبی ندارد و گاهی دسترسی به یک فروشنده خوب برای خرید با کیفیت، دشوار است. برای خرید انواع لوله و اتصالات تک لایه و پنج لایه و خرید لوله و اتصالات فاضلابی باید عوامل مختلفی را در نظر داشت.
برخی از عواملی که بر خرید لوله و اتصالات ساختمامی موثر هستند، عبارتند از:

جنس

لوله‌ها انواع مختلفی دارند. در گذشته بیشتر از لوله‌های فلزی در ساختمان‌ها استفاده می‌شد اما امروزه لوله‌های تولید شده از پلیمر کاربرد و محبوبیت فراوانی دارند. علت این امر این است که لوله‌های پلیمری برخلاف لوله‌های فلزی با گذر زمان زنگ نمی‌زنند و می‌توان برای مدتی طولانی از آن‌ها استفاده کرد.

جنس لوله و اتصالات

یکی از بهترین لوله‌‌ و اتصالات موجود در بازار، لوله و اتصالات تک لایه آذین است. این لایه از جنس كوپلي پروپيلن راندوم تيپ ۳ است. لوله‌های تک لایه آذین طوری ساخته شده‌اند که بتوان به راحتی برای لوله کشی آب گرم از آن‌ها استفاده کرد. همچنین این لوله‌ها به هنگام عبور آب حتی با شدت فراوان، دچار خمیدگی یا خوردگی نمی‌شوند. همچین مواد استفاده شده از لوله باعث می‌شود که لوله رسوبات را به خود جذب نکند و برخلاف لوله‌های فلزی، عایق حرارتی و الکتریکی نیز باشد. شما می‌توانید به راحتی تا مدت 50 سال از این لوله استفاده کنید. همچنین انبساط طولی کم این لوله‌ها باعث شده که بسیاری از افراد معتقد باشند که این لوله، بهترین لوله آب برای ساختمان است و برای آب‌های گرم و سرد از آن استفاده کنند. برای مشاهده قیمت لوله و اتصالات آذین می‌توانید به وب‌سایت دکتر تامین مراجعه کنید.

یکی دیگر از انواع لوله و اتصالات مرغوب، لوله و اتصالات پنج لایه نیوپایپ است. این لوله پنج لایه از یک لایه آلومینیومی، دو لایه پلیمری و دو لایه چسب ساخته شده است. انبساط طولی بسیار کم این لوله باعث شده که مدت زیادی توسط پیمان‌کاران مختلف مورد استفاده قرار بگیرد.

برای اطلاعات بیشتر درباره بهترین لوله مناسب برای آب‌رسانی در ساختمان می‌توانید مقاله چگونه لوله مناسب برای خانه خود انتخاب کنیم؟ را مطالعه کنید.

قیمت

یکی دیگر از فاکتورهایی که باید حین خرید به آن توجه کرد. بسیاری از پیمان‌کاران حرفه‌ای به علت قیمت بالای برخی لوله‌های واراداتی، از خرید آن‌ها صرف نظر می‌کنند و به استفاده از لوله‌های تولید داخل کشور استفاده می‌کنند. لوله‌های تک لایه آذین یکی از مناسب‌ترین گزینه‌ها است. لوله با توجه به اندازه‌های مختلف آن، قیمت متفاوتی دارند و باید سایز مورد نظر خود را انتخاب کنید تا قیمت مناسب را بتوانید انتخاب کنید.

بسیاری از پیمان‌کاران حین خرید، با مشکل مقایسه قیمت‌ها مواجه هستند و باید وقت زیادی را صرف رفت و آمد و بررسی قیمت لوله‌های مختلف کنند. ما برای حل این مشکل، استفاده وبسایت‌هایی مثل دکتر‌تامین را پیشنهاد می‌کنیم که به شکل آنلاین اقدام به ارائه خدمات فروش تجهیزات لوله و اتصالات می‌کنند. شما فقط با چند کلیک می‌توانید قیمت‌های مختلف را ببینید و با هم مقایسه کنید.

قیمت لوله و اتصالات

زمان

یکی دیگر از فاکتورهای کلیدی برای خرید بهترین لوله، زمان خرید است. بسیاری از پیمان‌کاران به علت‌های مختلف مانند بدقولی‌های فروشنده، پیدا نکردن وسیله مناسب برای بار زدن لوله‌ها، واسطه‌های فروش و موارد این چنینی زمان زیادی را از دست می‌دهند.

دکتر تامین می‌تواند بدون اتلاف وقت، لوله‌ها و تجهیزات مورد نظر شما را برای شما ارسال کند و از اتلاف وقت جلوگیری کند. پس از سفارش محصولات مورد نظر، لوله‌ها مستقیما برای شما ارسال می‌شوند و دیگر نیازی نیست که با مراجعه حضوری به فروشندگان مختلف وقت خود را هدر دهید.

جمع‌بندی

در این مطلب نگاهی به نکاتی کلیدی برای خرید بهترین نوع لوله و اتصالات انداختیم. در صورتی که قصد دارید لوله‌ای انتخاب کنید که هم از نظر جنس کیفیت بالایی داشته باشد و هم قیمت آن مناسب باشد و در عین حال به سرعت به دست شما برسد، مجموعه دکتر تامین در خدمت شما است. دکتر تامین یک فروشگاه حرفه‌ای آنلاین لوازم و مصالح ساختمانی است که از طریق آن می‌توانید به طیف وسیعی از محصولات دسترسی داشته باشید و مناسب‌ترین گزینه را انتخاب و خریداری کنید.

برای دریافت مشاوره خرید لوله سفید می توانید با شماره ی زیر تماس بگیرید.

۰۲۱-۴۸۴۳۶

آیا این مقاله مفید بود ؟

بله
خیر
ممنون :)

مقالات مرتبط

علت هرز شدن شیرآلات اهرمی و تعمیر آن

دسته‌بندی‌ها

دسته‌بندی‌ها

علت هرز شدن شیرآلات اهرمی و تعمیر آن

دسته‌بندی‌ها

دسته‌بندی‌ها

به اشتراک بگذارید

دسترسی سریع

مشاهده و خرید بهترین وال هنگ های دیواری موجود در سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *