بازسازی خانه‌های کلنگی

دلایل زیادی وجود دارد که بسیاری از افراد، بازسازی خانه‌های قدیمی و کلنگی را به ساخت مجدد بنا ترجیح می‌دهند. بازسازی خانه‌های قدیمی مراحل و اصول فنی زیادی دارد. در این مقاله قصد ...

ناهید منصوری

۲۳ خرداد ۱۴۰۲

بازسازی خانه کلنگی

فهرست بندی

بازسازی خانه‌های قدیمی و کلنگی

دلایل زیادی وجود دارد که بسیاری از افراد، بازسازی خانه‌های قدیمی و کلنگی را به ساخت مجدد بنا ترجیح می‌دهند. بازسازی خانه‌های قدیمی مراحل و اصول فنی زیادی دارد. در این مقاله قصد داریم به بررسی مراحل و نکات فنی در بازسازی خانه‎های قدیمی بپردازیم.  برای اطلاعات بیشتر درباره‌ی بازسازی ساختمان، می‌توانید مقاله صفر تا صد ساختمان سازی را مطالعه کنید.

نکات ایمنی و فنی لازم برای بازسازی خانه‌های کلنگی

ایمنی در بازسازی بخش مهمی از بازسازی است که می‌بایست در هنگام بازسازی رعایت شود. به صورت کلی مراحل بازسازی به قدمت بنا بستگی دارد؛ هرچه خانه قدیمی‌تر باشد، مقاوم‌سازی و تغییرات زیربنایی بیشتری احتیاج دارد. معمولا بازسازی با تغییر دکوراسیون و طراحی معماری داخلی، خانه توسط طراحان آغاز می‌شود. اما بخش عمده‌ای از بازسازی مربوط به تعمیرات است. در یک دسته‌بندی کلی، این تعمیرات شامل موارد زیر است:

1- بازسازی پشت‌بام؛ عایق‌کاری و ایزوگام

2- بازسازی نما ساختمان؛ ترمیم و بازسازی نما

3- بازسازی سیستم فاضلاب؛ تخلیه چاه و لوله‌کشی آب و فاضلاب یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در بازسازی خانه‌های کلنگی محسوب می‌شود. استفاده از لوله‌ فاضلابی با کیفیت و مقاوم، از نشت و عیوب آینده در این سیستم جلوگیری می‌کند و به حفظ بهداشت و سلامت خانه کمک می‌کند. لازم به ذکر است در بازسازی سیستم‌های فاضلاب معمولا از لوله‌ پنج‌لایه استفاده میشود.

4- عیب یابی و تعویض قطعات و تجهیزات برقی؛ در بازسازی خانه‌های کلنگی، سیستم برق‌کشی نیزباید به‌روزرسانی شود. در این مرحله استفاده از سیم‌ و کابل‌ برق با کیفیت بالا و استاندارد ضروری است. سیم‌ها باید قدرت کافی برای تامین نیازهای برقی خانه را داشته باشند و به طور صحیح در ساختمان نصب شوند.

5بازسازی کف، سقف و تعمیر یا تعویض در و پنجره ها؛ امروزه استفاده از سقف‌های دکوراتیو و کناف و بازسازی کف با سرامیک، سنگ و پارکت نسبت به سایر روش‌ها مرسوم‌تر است. در این مرحله انتخاب متریال مناسب وباکیفیت و اجرای صحیح آن توسط افراد متخصص اهمیت بسیار بالایی دارد.

6- بازسازی آشپزخانه؛ می‌توان گفت بازسازی اشپزخانه مهم‌ترین بخش بازسازی در خانه محسوب ‌می‌شود. بازسازی آشپزخانه شامل موارد زیادی ازجمله تعویض کابینت‌ها، تعویض کاشی دیوارها، شیرآلات، نصب اجاق گاز، هود، عوض کردن کف‌پوش و.. است. برای اطلاعات بیشتر درباره صفر تا صد بازسازی آشپزخانه می‌توانید مقاله بازسازی آشپزخانه را مطالعه کنید.

7- بازسازی حمام و سرویس‌های بهداشتی؛ تعمیر سرویس بهداشتی قدیمی بهتر است با عایق کاری و تعویض لوله‌‌های آب آسیب دیده آغاز شود. خرید کاشی و وان، شیرآلات و سایر اکسسوری های زیبا می‌تواند در مرحله بعد و با توجه به الویت و بودجه بازسازی تعیین شود.

8- نقاشی خانه و نصب کلید پریزها؛ در بازسازی خانه‌های کلنگی نصب کلید و پریز و نقاشی خانه معمولا به عنوان آخرین مرحله از بازسازی ساختمان محسوب می‌شود. انتخاب کلید و پریز و رنگ یا کاغذ دیواری باید با توجه به دکوراسیون داخلی و چیدمان منزل انجام شود.

بازسازی خانه کلنگی

مراحل بازسازی خانه‌های کلنگی

در ادامه این مقاله، لیست کاملی از مراحل به همراه نکات فنی لازم برای بازسازی منازل قدیمی در قالب 4 گام اصلی زیر آورده شده است:

  • گام اول- بررسی وضعیت ساختمان؛ بازسازی خانه‌های قدیمی و کلنگی نیازمند بررسی دقیقی از وضعیت ساختمان، شناسایی بخش‌های مشکل دار و انجام تغییرات مورد نیاز است. در این مرحله حتما لیست کاملی از تعمیرات لازم برای بازسازی محل مورد نظر تهیه کنید.

 

  • گام دوم- تعیین هزینه و زمان بندی صحیح؛ برآورد دقیق هزینه‌ها در این مرحله بسیار کمک کننده است. هزینه های بازسازی به موارد زیادی از جمله قدمت ساختمان، میزان فرسودگی و میزان  و نوع تغییرات مورد نظر شما بستگی دارد. قبل از اجرا برای یک بازسازی اصولی باید بتوانید تخمین درستی از هزینه داشته باشید. هزینه‌ها شامل تجهیزات و مصالح ساختمانی مورد نیاز و هزینه‌های اجرایی مانند دستمزد متخصصان و کارگران است.

بازسازی خانه‌های کلنگی توسط شرکت‌های پیمانکار زیادی انجام می‌شود. با توجه به اینکه معمولا هر شرکت عدد متفاوتی را اعلام میکند. لازم است در خصوص قیمت، دید کلی داشته باشید. وب‌سایت دکتر تامین به عنوان فروشگاه اینترنتی مصالح و تجهیزات ساختمانی، تمام تجهیزات و لوازم مورد نیاز بازسازی اصولی را ارائه می‌دهد. شما عزیزان میتوانید ضمن خرید مطمئن، از قیمت دقیق و به روز محصولات آگاه شوید.

  • گام سوم- اجرای تعمیرات؛ در این مرحله ترمیم فرسودگی‌ها و تعویض قطعات بر اساس الویت‌بندی و بودجه مورد نظر صورت می‌گیرد. تعمیر قسمت‌های اصلی مانند تأسیسات ساختمانی و سیستم‌های آبرسانی و سیم‌کشی اهمیت بیشتری دارد و به بهبود وضعیت ساختمان و رفاه افراد ساکن در آن کمک می‌کند.

 

  • گام چهارم- نظارت؛ نظارت بر انجام درست و اصولی کلیه مراحل اهمیت بسیار زیادی دارد بنابراین لازم است که پیش از شروع بازسازی، اطلاعات کاملی در این باره کسب کنید و در حین اجرا نیز علاوه‌بر کمک گرفتن از افراد متخصص، بر اجرای هر مرحله نظارت داشته باشید.

در این مقاله، مراحل مهم و لیست کاملی از تعمیرات لازم برای بازسازی اصولی خانه‌های کلنگی را ارائه دادیم. برای اطمینان از اینکه روند بازسازی شما در مسیر درست قرار گرفته است یک چک‌لیست کامل از الزامات و مراحل مدنظر خود تهیه کنید و مطالبق آن پیش روید.  در نظر داشته باشید بازسازی ساختمان نیازمند تخصص و تجربه کافی در این زمینه است. آنچه در این مقاله بررسی شد صرفا کمک خواهد کرد دید مناسبی نسبت به مراحل و نکات فنی داشته باشید. به عنوان آخرین توصیه، همیشه در نظر داشته باشید که در بازسازی از مصالح با کیفیت و استاندارد استفاده کنید، بازسازی اصولی باید علمی و بر اساس تکنولوژی‌های روز انجام شود تا ساختمان جدید، مقاوم و پایدار باشد. برای خرید تجهیزات و مصالح ساختمانی لازم برای بازسازی ساختمان می‌توانید به وب‌سایت دکتر تامین مراجعه کنید و پس از دریافت مشاوره رایگان از کارشناسان مجموعه، اقدام به خرید کنید.

 

آیا این مقاله مفید بود ؟

بله
خیر
ممنون :)

مقالات مرتبط

علت هرز شدن شیرآلات اهرمی و تعمیر آن

دسته‌بندی‌ها

دسته‌بندی‌ها

علت هرز شدن شیرآلات اهرمی و تعمیر آن

دسته‌بندی‌ها

دسته‌بندی‌ها

به اشتراک بگذارید

دسترسی سریع

مشاهده و خرید بهترین وال هنگ های دیواری موجود در سایت

3 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *