لوله سفید چیست ؟ بهترین برند لوله سفید کدام است ؟

لوله سفید یا پلی پروپیلن جزوء محصولات پلیمری هستند که با بهترین مواد اولیه ساخته شده و از جنس پلاستیک است. با ظهور مواد پلیمری، لوله های سفید آب پلاستیکی نیز جایگزین ...

علیرضا علیخانی

۱۱ دی ۱۳۹۸

فهرست بندی

لوله سفید یا پلی پروپیلن جزوء محصولات پلیمری هستند که با بهترین مواد اولیه ساخته شده و از جنس پلاستیک است. با ظهور مواد پلیمری، لوله های سفید آب پلاستیکی نیز جایگزین لوله های گالوانیزه، فولادی و مسی شده اند که با بالاترین استاندارهای کیفی روانه بازار شده اند. در این مطلب میخواهیم درباره مزایا، کاربرد و بهترین برندهای لوله سفید صحبت کنیم.

این لوله های سفید، لوله های سبک، مقاوم و از جنس پلاستیک هستند که از مواد پلی پروپیلن راندوم کوپلیمر ساخته شده اند. لوله سفید با نام های لوله سبز، لوله پلی پروپیلن، لوله تک لایه یا لوله pp در بازار ایران وجود دارد که ظاهر آنها شبیه پلاستیک عادی است.

یکی از مزایای منحصر به فرد لوله های سفید ساختمانی این است که قادرند در دمای ۲۰ درجه سانتی گراد ۲۰ بار و در دمای ۸۵ درجه سانتی گراد ۱۰ بار فشار آب را تحمل کنند. از این لوله ها برای مصارف آب سرد و گرم ساختمان ها و حتی مصارف کشاورزی در دمای بالا نیز می توان استفاده کرد.

 

از لوله های سفید آب در کجا استفاده می شود؟

  • منابع ذخیره و تصفیه آب
  • آب بهداشتی و قابل آشامیدن
  • انشعابات آب شهری و روستایی
  • لوله کشی ساختمان، هتل و بیمارستان
  • لوله کشی یونیت دندانپزشکی و دامپزشکی
  • منازل، مجتمع های مسکونی، تجاری و اداری
  • شبکه های آبرسانی شهری و آبیاری تحت فشار
  • فاضلاب های صنعتی و محیط های اسیدی و قلیایی

لوله های سفید پلی پروپیلن از چه مزایای فوق العاده ای برخوردار هستند؟

  • سبک وزن و نصب آسان
  • عدم طعم و بوی نامطلوب
  • کاملا بهداشتی و غیرسمی
  • عدم زنگ زدی و پوسیدگی
  • دارای طول عمر بالای ۵۰ سال
  • دارای سطح داخلی صاف و صیقلی
  • قیمت مناسب و زیبایی در نصب روکار
  • عدم رشد جلبک و باکتری در درون آنها
  • ضد رسوب و مقاوم در برابر مواد اسیدی، قلیایی، انواع نمک و حلال های آلی
  • دارای ضریب زبری پایین و کاهش افت فشار در سیستم لوله کشی ساختمان بین لوله و اتصال

نکته مهمی که در هنگام خرید لوله سفید آب باید درنظر بگیرید اول اینکه میزان مقاومت آنها در برابر حرارت و ضربه، دوم داشتن استانداردهای وزارت بهداشت است.

بهترین برند لوله سفید

از برندهای خوب لوله سفید می توان به لوله سفید کاسپین پلیمر آبراهان، یزد بسپار، یزد لوله، هاکان پلاستیک ترکیه، گروه صنعتی وحید، نیک بسپار یزد، آدین لوله سپاهان، پلیمر اسپادانا، گلد پایپ، صبا لوله سپاهان و …. که در بازار موجود است اشاره کرد. برای اطلاعات بیشتر درباره لوله سفید و مزایای آن می‌توانید مقاله مزایا و معایب لوله سفید را مطالعه کنید.

در این بخش به معرفی بهترین برندهای لوله های آب 5 لایه و لوله آب تک لایه برای لوله کشی آب و فاضلاب می پردازیم:

لوله پنج لایه نیوپایپ

لوله های 5 لایه نیوپایپ یکی از بهترین و مشهورترین برند لوله است که کیفیت و استحکام بالا، نصب سریع و آسان و قیمت مناسبی دارد. لوله 5 لایه (PEX AL PEX) از ساختار پلیمری و خواص فیزیکی و مکانیکی برخوردار است که برای مصارف گوناگون و حداکثر در دمای 90 درجه سلسیوس قابل استفاده می باشد.
لوله های پنج لایه نیوپایپ در صنایع پزشکی و بهداشتی، صنعتی، انواع سیستم های سرمایشی و گرمایشی و تهویه مطبوع و انتقال آب در رایزرها کاربرد دارد.

لوله سوپر پایپ

لوله 5 لایه سوپر پایپ جزو بهترین لوله های ساختمانی می
باشد که تحت لیسانس کشور آلمان تولید شده است. این لوله ها از جنس پلیمر و فلز
ساخته شده اند که از جدیدترین تکنولوژی های بین المللی بهره برده اند. اتصالات
لوله سوپرپایپ از نوع پرسی است که توسط تکنولوژی RTS و کدرنگ در
بازار موجود می باشد.

این لوله ها کاربرد زیادی در صنعت ساختمان و به خصوص در سیستم گرمایش از کف دارند.

لوله ایزی پایپ

این لوله ها در 3 نوع مختلف شامل 5 لایه PEX، 5 لایه PERT، تک لایه PEX با کمترین انبساط طولی ساخته شده است. لوله ایزی پایپ در سایزهای 16-20-25-32-40-63-75 به صورت رول بسته بندی شده موجود هستند. لوله ایزی پایپ بیشتر برای لوله و اتصالات سرد و گرم و گرمایشی و گرمایش از کف کاربرد دارد. مشخصات و قیمت لوله ایزی پایپ را می‌توانید در وب‌سایت دکتر تامین مشاهده کنید.

 

لوله تک لایه آذین

لوله آذین یکی از برندهای مطرح و معروف لوله و اتصالات پلی پروپیلن در ایران است. این لوله ها از مواد اولیه کوپلی پروپیلن راندوم تیپ 3 با نام اختصاری PPRC TYPE3 ساخته شده است. لوله تک لایه آذین برای لوله کشی آب سرد و گرم انواع ساختمان، سیستم های تهویه مطبوع، انتقال آب در رایزرها کاربر دارد.

جمع بندی :

با توجه به مطالب گفته شده در حال حاضر لوله های 5 لایه یکی از بهترین انواع لوله برای لوله کشی آب در ساختمان است. این لوله های به هیچ عنوان زنگ نمی زند و از مقاومت بسیار بالایی در برار حرارت برخوردار هستند.

1:1 replication high end luxury https://perfectrolexwatches.to/ discount online sale.fake designer bags is most popular during recent three years in watch market.rolex swiss best replica watch site 2020 has been working in making the best possible elements of the watch..an advanced wherewatches.com manufacturer from switzerland.best vape extraordinarily rigorous cultivation and thus crushing benchmark can be the sit down and watch aspect and thus long-term {reliability of the security.the unique purchase benefit is probably the features of best https://tagheuer.to/.an excellent synchronization from palm, your head and even coronary heart is known as a require for high quality https://www.orionvape.com.

آیا این مقاله مفید بود ؟

بله
خیر
ممنون :)

مقالات مرتبط

علت هرز شدن شیرآلات اهرمی و تعمیر آن

دسته‌بندی‌ها

دسته‌بندی‌ها

علت هرز شدن شیرآلات اهرمی و تعمیر آن

دسته‌بندی‌ها

دسته‌بندی‌ها

به اشتراک بگذارید

دسترسی سریع

مشاهده و خرید بهترین وال هنگ های دیواری موجود در سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *