معرفی کارخانه‌های تولید کننده لوله‌های فلزی + عکس

لوله‌ها یکی از مهم‌ترین تجهیزات ساختمانی و صنعتی هستند که از آن ها به منظور انتقال مایعات، گازها و مواد جامد استفاده ‌می‌شود. با پیشرفت تکنولوژی و گسترده شدن کارخانه‌های تولیدی...

علیرضا علیخانی

۲۱ اسفند ۱۳۹۹

moarefi-karkhaneh-tolid-looleh

فهرست بندی

لوله‌ها یکی از مهم‌ترین تجهیزات ساختمانی و صنعتی هستند که از آن ها به منظور انتقال مایعات، گازها و مواد جامد استفاده ‌می‌شود. با پیشرفت تکنولوژی و گسترده شدن کارخانه‌های تولیدی در ایران بسیاری از تولیدکنندگان داخلی اقدام به ساخت انواع لوله و تجهیزات مربوط به آن نموده‌اند. شناخت بهترین برندها و تولید کنندگان می‌تواند به شما برای خرید کمک کند. در این مقاله از وب سایت دکتر تأمین قصد داریم تا با معرفی کارخانه‌های تولید کننده لوله‌های فولادی اطلاعات بیشتری در مورد این تولیدکنندگان به شما بدهیم.

 

مقدمه‌ای از لوله

لوله‌های فلزی یکی از متداول ترین انواع لوله‌ها در تأسیسات ساختمانی و صنعتی هستند که از آن‌ها برای انتقال مواد متفاوتی استفاده می‌شود. لوله‌ها معمولاً برای انتقال انواع سیالات و گازها مورد استفاده قرار ‌می‌گیرند. هر کدام از انواع لوله‌ها با توجه به ویژگی‌ها و مشخصاتی که دارند، برای لوله کشی در شرایطی متفاوت مورد استفاده قرار می‌گیرند. از پرکاربردترین انواع لوله‌های فلزی می‌توان به لوله مانیسمان، لوله درزدار و لوله گالوانیزه اشاره کرد که همه این لوله‌ها امروزه در شرکت‌های انواع لوله در داخل کشور و با کیفیت‌هایی بسیار بالا تولید ‌می‌شوند.

لوله فلزی
مشاهده نوع بسته بندی لوله‌های فلزی

 

انواع لوله‌های فلزی

لوله‌های فلزی از لحاظ طریقه ساخت به دو نوع درزدار و بدون درز طبقه‌ بندی می‌شوند. برای ساخت لوله‌های درزدار ورق‌های فولادی به صورت لوله ای شکل حالت ‌می‌گیرند و سپس دو طرف آن از طریق جوشکاری و با استفاده از تجهیزاتی خاص به هم متصل ‌می‌شوند. از همین رو در سطح لوله‌های درزدار جای جوش و درز وجود دارد. لوله‌های بدون درز و مانیسمان به نوعی از لوله‌ها گفته می‌شود که برای ساخت آن ها به جای ورقه فولادی از شمش فولاد استفاده ‌می‌شود. روی سطح لوله‌های مانیسمان یا بدون درز هیچ گونه جای درز و جوشی وجود ندارد.

 

از همین رو این لوله‌ها معمولاً مقاوم تر هستند و مراحل ساخت آن ها نیز زمان برتر و پیچیده تر است. به علاوه روند ساخت لوله‌های مانیسمان معمولا سخت تر از لوله های درزدار است و تا اندازه و ضخامت خاصی در کشور تولید می شود. به طور معمول برای ساخت لوله‌های مانیسمان از تجهیزات پیچیده تری استفاده می‌شود. از همین رو معمولاً این لوله در سایز و اندازه مشخصی تولید می‌شوند و تولید آن ها به در سایزهای سفارشی و خاص هزینه زیادی را به دنبال دارد.

 

حال زمانی که روی سطح لوله‌های درزدار و بدون درز پوششی از فلز روی قرار بگیرد تا از آن در برابر عوامل محیطی و زنگ زدگی و همچنین پوسیده محافظت کند، به این لوله‌ها لوله‌های گالوانیزه گفته ‌می‌شود. برای گالوانیزه کردن لوله فولادی آن را در استخری از فلز روی مذاب فرو ‌می‌برند و در نتیجه یک لایه فلز روی سطح لوله را ‌می‌پوشاند و از آن در برابر ورود هوا به داخل لوله جلوگیری ‌می‌کند. لوله‌های گالوانیزه معمولاً استحکام بالایی در برابر پوسیدگی و زنگ زدگی دارند اما این موضوع به آن معنا نیست که این لوله‌ها زنگ نمی‌زنند. از رایج ترین مشکلات لوله‌های گالوانیزه این است که با کوچک ترین آسیبی امکان زنگ زدگی آن ها وجود دارد. البته این موضوع را نیز نباید نادیده گرفت که اگر لوله‌های گالوانیزه در شرایط مساعد نگهداری شوند تا سالیان سال بدون هیچ مشکلی قابل استفاده خواهند بود.

 

تولیدکنندگان انواع لوله

در چند دهه اخیر کارخانه‌های تولیدی زیادی در ایران تأسیس شده اقدام به تولید انواع لوله‌های فلزی و تأسیساتی نموده‌اند. این لوله‌ها همگی مطابق با استانداردهای بین المللی تولید می‌شوند و بعد از تولید نیز مورد آزمایش قرار ‌می‌گیرند و از همین رو بسیار با کیفیت هستند. امروزه در بسیاری از شهرهای ایران کارخانه‌های انواع لوله و تولید لوله و تجهیزات ساختمانی وجود دارد که محصولات باکیفیتی تولید می‌کنند. از متداول ترین تولید کنندگان انواع لوله می‌توان به شرکت‌های تولید لوله کاوه ایرانیان، شرکت لوله سازی سپنتا و شرکت‌های معتبر لوله سازی ساوه، اهواز و سپاهان اشاره کرد. با این وجود برندهای معتبر دیگری نیز هستند که با استانداردهای بین المللی اقدام به تولید انواع لوله در کشور می‌کنند و ما را از خریده انواع لوله خارجی بی‌ نیاز می‌سازند.

برای اطلاعات بیشتر درباره انواع لوله و اتصالات و کاربرد هریک می‌توانید مقالات زیر را مطالعه کنید:

موضوع عنوان
لوله مانیسمان لوله مانیسمان چیست؟ انواع و کاربرد لوله مانیسمان
اتصالات مانیسمان اتصالات مانیسمان (بدون درز) چیست و چه کاربردی دارد؟
لوله درزدار لوله درزدار چیست؟ تفاوت لوله درزدار و لوله بدون درز
اتصالات درزدار اتصالات جوشی درزدار و سیاه درزدار چیست؟
لوله گالوانیزه لوله گالوانیزه چیست؟ معرفی انواع لوله گالوانیزه
اتصالات گالوانیزه اتصالات گالوانیزه چیست؟| انواع و کاربرد اتصالات گالوانیزه

 

تولیدکنندگان لوله فلزی

امروز تولید کنندگان معتبر مختلف اقدام به تولید انواع لوله فلزی نموده اند و شما می‌توانید لوله‌ها را با بالاترین کیفیت از طریق فروشگاه‌های معتبر خریداری نمایید. در ادامه به برخی از این شرکت‌های تولید کننده انواع لوله فلزی اشاره شده است.

شرکت لوله اهواز

یکی دیگر از شرکت‌های تولیدی انواع لوله فلزی و گالوانیزه شرکت لوله اهواز است که با داشتن ۴۰ سال سابقه در تولید محصولات فولادی تجربه بلند مدتی در تولید انواع لوله‌های فلزی، فولادی و اتصالات گالوانیزه دارد. این شرکت با تولید انواع لوله‌های سیاه و پروفیل لوله‌های گالوانیزه، لوله گاز و انواع تسمه ورق تخت یکی از شناخته شده ترین شرکت‌های تولید کننده داخلی محسوب می‌شود. این شرکت با داشتن ظرفیت بالایی از تولید انواع لوله مطابق با استانداردهای مشخص شده یکی از بزرگ ترین تولید کنندگان لوله فلزی در کشور محسوب می‌شود.

کارخانه لوله اهواز
کارخانه لوله اهواز تولید کننده انواع لوله‌های فولادی

 

شرکت لوله سازی دقیق کاوه ایرانیان

یکی از شناخته شده ترین شرکت‌های انواع لوله شرکت لوله سازی دقیق کاوه ایرانیان است که با داشتن ۲۰ سال تجربه سالانه تا چندین تن لوله بدون درز تولید می‌کند. از مهم ترین ویژگی‌های این تولید کننده می‌توان به مدرن بودن تجهیزات مورد استفاده و همچنین همکاری آن با شرکت‌های معتبر دنیا اشاره کرد. شرکت کاوه ایرانیان با تولید انواع لوله درزدار و اتصالات درزدار طبق استانداردهای مشخص عکس از برترین تولید کنندگان ایرانی است که در شهرستان ساوه قرار دارد. این شرکت علاوه بر تولید لوله‌های درزدار اقدام به تولید لوله و اتصالات مانیسمان نیز نموده است و لوله و اتصالات مختلفی را در اندازه و ضخامت‌های متفاوت تولید می‌کند.

 

کارخانه تولید لوله فولادی کاوه
کارخانه تولید لوله فولادی کاوه از نمای داخلی

 

شرکت تولید لوله سپاهان

شرکت نورد و لوله پروفیل سپاهان که در سال ۱۳۸۳ تأسیس شد، یکی دیگر از معتبرترین تولید کنندگان انواع لوله درزدار مانیسمان و فولادی در کشور است. این شرکت که در ۲۵ کیلومتری شهر اصفهان قرار گرفته و لوله‌هایی مطابق با استانداردهای مختلف و با ضخامت‌ها و اندازه‌های متفاوت تولید می‌کند. سطح کیفیت لوله‌های تولیدی این شرکت بسیار بالا و قابل مقایسه با شرکت‌های خارجی می‌باشد.

 

کارخانه لوله فلزی سپاهان
کارخانه تولید لوله فولادی سپاهان اصفهان

 

شرکت تولیدی لوله سپنتا

شرکت تولید کننده لوله سپنتا اولین تولید کنندگان پروفیل‌ها و اتصالات فلزی در کشور است که در سال ۱۳۴۰ تأسیس شد. این شرکت تولیدی سالانه بیشتر از ۳۰۰ هزار تن پروفیل فولادی تولید می‌کند. تمامی لوله‌های تولید شده در این شرکت طبق استانداردهای مشخص تولید و بهره برداری می‌شوند.

 

کارخانه لوله فولادی سپنتا
کارخانه لوله فولادی سپنتا از نمای بالا

 

شرکت تولید لوله ساوه

شرکت تولید لوله ساوه در سال ۱۳۵۴ تأسیس شد و ظرفیت بالایی برای تولید انواع لوله در سال دارد. این شرکت با تولید انواع پروفیل‌ها و لوله‌های فولادی گازی و آبرسانی یکی از معتبر ترین و شناخته شده ترین شرکت‌های تولید کننده لوله در کشور هستند که تمامی لوله‌های این شرکت طبق استانداردهای مشخصی تولید می‌شوند. شما می‌توانید لوله‌هایی با ضخامت‌ها و اندازه‌های متفاوت از این برند معتبر خریداری نمایید. شرکت تولیدی ساوه تولید انواع لوله مانیسمان و اتصالات مانیسمان ضخامت‌های مختلف و در طول ۶ و ۱۲ متری این محصول را در سه کلاس سبک، متوسط و سنگین تولید می‌نمایند.

به طور کلی تولید لوله مانیسمان در ایران بیشتر تا سایز ۲۴ انجام می‌شود و معمولاً سایزهای بیشتر از ۲۴ تنها در آمریکا تولید می‌گردد. این موضوع به این دلیل در کشور امکان پذیر نیست که هزینه بسیار بالایی برای تولید کنندگان دارد و از طرفی به تجهیزات پیشرفته ای نیاز دارد که معمولاً در دسترس همه شرکت‌های تولیدی قرار ندارد.

 

کارخانه لوله فولادی ساوه
کارخانه تولیدی لوله فولادی ساوه از قدیمی‌ترین کارخانه‌های ایرانی

 

شرکت تولیدی لوله اصفهان

شرکت تولیدی انواع پروفیل‌های فولادی در نزدیکی شهر اصفهان قرار گرفته و در زمینه تولید انواع لوله مانیسمان فعالیت می‌کند. این شرکت با قدمتی بیش از ۳۰ سال اقدام به تولید سایز و ضخامت‌های مختلف لوله مانیسمان به روش سرد نموده است و لوله‌های با کیفیت بسیار بالا در دسترس عموم ایرانیان قرار می‌دهد.

 

سوالات متداول

برترین تولید کنندگان انواع لوله فلزی در کشور چه برندهایی هستند؟
از معتبرترین برندهای تولید کننده انواع لوله فلزی می‌توان به شرکت دقیق کاوه ایرانیان، شرکت لوله سازی سپنتا و شرکت‌های معتبر لوله سازی ساوه، اهواز و سپاهان اشاره کرد.

لوله‌های فلزی به چند دسته تقسیم می‌شوند؟
لوله‌های فلزی معمولاً به دسته لوله‌های درزدار، بدون درز یا مانیسمان و لوله‌های گالوانیزه تقسیم می‌شوند.

عمر مفید لوله‌های پلی اتیلن چقدر است؟
اگر لوله پلی اتیلن توسط برندهای معتبر و کارخانه‌های مطمئن تولید شود و در شرایطی مساعد از آن نگهداری شود، از حدود 50 تا 100 سال کار می‌کند.

اولین تولید کنندگان پروفیل‌های فولادی در کشور است کدام شرکت است؟
شرکت تولیدی لوله سپنتا اولین تولید کنندگان پروفیل‌های فولادی در کشور است که در سال 1340 تأسیس شد.

 

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم تا با معرفی کارخانه‌های تولید کننده لوله‌های فلزی اطلاعات مفیدی در مورد این تولید کنندگان و همچنین انواع لوله‌های تولیدی آن‌ها در اختیار شما قرار دهیم. در زمینه تولید انواع لوله‌های فلزی، ایران جزء کشورهای فعال و قدرتمند است و با وجود کارخانه‌های غنی در سراسر کشور و استفاده از معادن و ظرفیت‌های داخلی توانسته به این مهم دست یابد.

آیا این مقاله مفید بود ؟

بله
خیر
ممنون :)

مقالات مرتبط

علت هرز شدن شیرآلات اهرمی و تعمیر آن

دسته‌بندی‌ها

دسته‌بندی‌ها

علت هرز شدن شیرآلات اهرمی و تعمیر آن

دسته‌بندی‌ها

دسته‌بندی‌ها

به اشتراک بگذارید

دسترسی سریع

مشاهده و خرید بهترین وال هنگ های دیواری موجود در سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *